Fredag och jag har fått DARR

Jag har fått ”darr”. Det är knepigt!

H
änderna, ögonen och magen darrar… huvudet och öronen med… ja kanske till och med hela kroppen!

Undrans om det hänger ihop med min onda hals och knepiga mage? Går det influensa nu?

Det känns i alla fall som om jag var väldigt SKÖR och kan gå i bitar när som helst. Inte roligt alls! Och idag är det fredag och allt…

Min man är i England och kommer inte hem förrän sent på söndag kväll. Då har han varit borta i 7 dagar vilket är allt för vanligt för att jag ska tycka om det…

Ensamheten känns ibland skön men som idag, då jag vill att någon ska komma till mig med the, goda mackor mm och säga:
-Hur är det, du verkar vara så sjuk… TRÖST! och så få känna en sval hand mot min febriga panna.

Ja, det SAKNAR jag en sådan här darrdag!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Fredag och jag har fått DARR

  1. Imse Vimse skriver:

    Jag skickar en kopp the, en macka och en gosig filt genom bredbandet.Och en varm kram!

  2. Syster Yster skriver:

    Jag skickar en stooor kram till dig. Det är nog lite mycket nu verkar det som. Ta det lugnt och var rädd om dig!!

  3. Annica skriver:

    Stackare! Läste just om kräksjukan… Hoppas att du slipper den.

  4. Maggis skriver:

    Kan väl vara spänningar efter en lång ”spänd” tid…du har ju verkligen fått känna av både upp och nedgångar under en rätt lång tid.Hoppas du kan värma en kopp te med lite honung i och krypa upp i soffan med en skön filt ikväll och bara slöa framför tv:n ett tag.Kram kommer här…

  5. Piraya skriver:

    det är nog kroppen som reagerar på stressen du utsätts för i och med att du inte har en aning om hur det kommer att bli med jobb, lön etcEn tallrik bovetegröt med hackade aprikoser är allt jag kan erbjuda.Kram

  6. Madonnan skriver:

    Hoppas det känns bättre och odarrigt idag. Jobbigt att vara ensam när man är vissen.Kram på dig och krya dig snabbt 🙂

  7. Karolina skriver:

    Kan ju vara en stressreaktion med tanke på att du fortfarande inte vet vad som händer med ditt kontrakt?

  8. Barbamama skriver:

    Sänder över kryapå dig kramar, det går influensa och kräksjuka just nu. Jag har det första och i dag är väl den första dan då jag känner mig på bättringsvägen.krya på dig

  9. menuette skriver:

    Krya på dig i massor!!!Allt ordnar sig nog skall du se. *Kramen*

Kommentera

