Dax att byta namn på bloggen, men till vad?

Jag startade denna blogg april 2006 när jag satt och skrev ansökningar om forskningspengar. Jag var på pengajakt och namnet ”Biolog på pengajakt” satt som en smäck.

Nu har jag fått mina forskningspengar, Formas som är ett statligt forskningsråd (som jag nu älskar i resten av mitt liv) har gett mig pengar till 2 års forskning. Dessutom, om jag sköter mig (självklart!) kan jag få 2 år till, dvs jag har pengar i 4 år framåt.

Jag har nu skrivit på alla papper och fick igår ett Anställningsavtal. Så trots att min arbetsgivare anser att jag skall nöja mig med låg lön (under 25 percentilen av vad jämförbara personer får på teknisk/naturvetenskapliga fakulteten här på ”mitt” Universitet) är jag idag en Mycket Glad och Lycklig Kvinna (MGLK)!

JIPPIII! Nu hotar inte avstängningen från A-kassan längre (som har lurat som ett STORT svart moln de senaste månaderna) och jag kan börja forska om det roligaste som finns i hela världen!

Miljögifter i Östersjön”  Dax att huka er, här kommer jag!

Men, vad ska NU min blogg heta? ”Biolog på ökenäventyr” kom ju av sig (läs om mitt Qataräventyr i oktober/november) men nu är jag ju inte på pengajakt längre… Förresten, i och för sig är jag på pengajakt fortfarande eftersom jag nu söker pengar till en doktorand (jag vill också ha en liten en som gör allt jag säger åt den) men en riktigt stor pengajakt som jag var på under 2006 är det ju inte.

Alla namnförslag emottages tacksammast!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Dax att byta namn på bloggen, men till vad?

  1. Lilla Anna skriver:

    Biolog under ytan?? 🙂

  2. RT-GOSSEN skriver:

    behåll det gamla och lägg till:…nu med liten skattkista.

  3. Gujje skriver:

    Behåll Biolog och sen nåt annat men vet inte vad.Ha en bra dag

  4. Piraya skriver:

    Biolog på doktorandjaktbiolog med pengarKatrinbiolog tre alternativ i alla fall… Glad att höra att du äntligen kommer igång.hur mår sonen? han med skruvarna i handen

  5. Vendettanbettan skriver:

    Biolog som vann pengajakten!:0)

  6. Imse Vimse skriver:

    Biolog på giftjakt!

  7. Maggis skriver:

    Biolog med forskar attitydBiolog med forskarnypBiolog tar nya tagBiolog i sus och dusBiolog hon kan minsannBiolog med pengarusBiolog ger Östersjön ett nypBiolog nyper tillÄhh nu ger jag mig…hahah det var lite kul!Kram på dig

  8. Barbamama skriver:

    Grattis till att du äntligen har fått ditt anställningsavtal även om de tycker du ska ha mindre i lön. Svårt med namn på bloggen.. ska fundera

  9. Karolina skriver:

    Du måste ha kvar ”biolog” och du måste ha kvar ”jakt”. Det är liksom du. Och grattis till jobbet!!

  10. FlyForLife skriver:

    Biolog på miljöuppdrag/jakt?

  11. Madonnan skriver:

    Spontant efter att ha läst detta: Mycket glad och lycklig biologkvinna!(Kanske lite långt bara…) Grattis till avtalet, trots lönen! 🙂

  12. Rosa skriver:

    Grattis först å främst!! Katrins berg och dalbaneåkande kanske, fast nu lär det kanske bli mer som Parisehjulet.

  13. Rosetta Sten skriver:

    Grattis! Vad roligt att du fick pengarna till slut! Och för bra forskning dessutom. Hmm… Det där med namn är klurigt. Jag ska fundera och lovar att återkomma om jag kommer på något bra. Ja, eller något som jag åtminstone inte behöver skämmas över. ;-)PS. Kika in på min nya blogg förresten: http://www.rosettasten.com

Kommentera

