Jag suger på alla förslag och förmiddagens arbete var SKITTUFFT!

Jag har fått en massa namnförslag från er men vill suga på dem lite till innan jag byter namn på min blogg. Så, har du fler förslag? Välkommen att skriva just ditt!

Sen har jag tänkt åka på en konferens. Jag menar, varför börja jobba när man kan åka på konferens? Nej skämt åsido, det är en stor konferens i Amsterdam i April som handlar om bromerade flamskyddsmedel och det är ju precis det jag forskar om (bland annat). Sagt och gjort, jag har anmält mig till konferensen och hoppas attjust jag ska få hålla en muntlig presentation.

Nu till det svåra… Var bor man? Jo man hittar naturligtvis det hotell som ligger närmast konferenscentrat.

Det var inte lätt att hitta det… men efter lite pussel med olika kartor (alla i olika skala och med norr pekandes både hit och dit) så fann jag ett lämpligt hotell. Jag klickar in mig på bokningssidan men där stöter jag på ett stort stopp! De ska ha mitt kontokortsnummer och dessutom ska de reservera beloppet (typ 3500 kr). Jag som har enbart minus på alla mina konton efter mina 14 månader som arbetslös… Jag får med andra ord boka hotell först efter jag har…

1, …fått min första lön den 26 januari eller
2, …att jag ber om reseförskott och får det insatt på mitt konto.

Jahapp!

Över till nästa kul grej, boka flygresan! Jag finner raskt ett tidigt plan ned och ett sent plan upp (och med lagom antal dagar emellan) och bägge turerna kostar 440 kronor! Himmel så billigt!! Men samma sak här, jag ska ha pengar på mitt kort NU…

Förmiddagens arbete har alltså bestått i att inte lyckas boka ett hotell och sen att inte lyckats boka ett flyg.

Dax att äta lunch!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Jag suger på alla förslag och förmiddagens arbete var SKITTUFFT!

  1. Imse Vimse skriver:

    Har du inget kort med kredit, som du kan använda? Så att du får det hotell och den flygning du vill ha.

  2. Maggis skriver:

    Varu sliter…

  3. Katrin skriver:

    Ja, suck! Det är inte lätt att börja arbeta igen efter alla månader av arbetslöshet…;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Rosa skriver:

    Bloggen får kanske heta: Katrin på jakt efter pengar, nä skojja bara, men visst är det så annars – jakten på pengar. Visst har jag haft kul här på bloggen och träffat mycket trevliga människor. Åkt framåttillbaka i olika människors skeden, som med dig. Men attans vad framåt det går hela tiden.

  5. ilse-marie skriver:

    Tack för kommentaren, kul att du hittade mig! Intressant det där du skrev med ”stöd”. I såna fall är ju både Fredrik och Maud bidragstagare! Nu kan man ge igen med samma mynt! ;-)Ett nytt namn på din blogg var ingen lätt fråga. Måste tänka ett tag… Kram och lycka till med allt!

  6. Piraya skriver:

    Men nu VET du var du ska söka när du HAR pengarna på ditt konto i alla fall ;-)Glad att du kommit igång nu, måste kännas skönt.Angående quilten på min sida, jag har numera förkärlek för svart bakgrund på det jag gör, färgerna lyser klarare mot mörk botten. Innan var jag mer åt naturfärger, svala…. men året med pcpiecers har utvecklat mig. Kram

  7. Syster Yster skriver:

    BIOLOGFORSKARENenkelt och bra tycker jag!Kram och lycka till

  8. Barbamama skriver:

    Känns det inte skönt att komma igång (även om du inte kunde boka nu) Jag är så glad för din skull!!Ja vilken pers det var med barnen häromdagen, jag tror att den som led minst var lillkillen. De andra två fick jag bry mig om när vi kom hem och prata och kramas lite. Det känns samtidigt skönt att de bryr sig så mycket om lillebror fast det är så stor åldersskillnad. Nu får man hålla tummarna att det inte blir mer sjukdom eller olyckor.kramAnnelie

Kommentera

