Storsonens brutna arm på bild och Ella, tårtan och fotogenlampan också!

Äntligen har jag fotat vår store sons brutna arm. Vi firade hans 26 årsdag hemma hos oss föräldrar igår (2 veckor för sent) och då passade jag på att fota.

Magnus brutna arm med spikarna och stödskenorna. Det var ett massivt blåmärke som nu nästan är borta efter bara en vecka. Det tyder på gott läkekött tycker jag.


Sen tog jag foto av vår fina matplats, tyvärr tar blixten bort den mysiga belysningen av ljusen och fotogenlampan. Barnstolen är min mans, som han hade när han var liten inköpt 1958… Den är lite lagad med snören och band men håller ihop fortfarande!

Sen fotade jag naturligtvis Ella, vårt lilla barnbarn som om några dagar fyller 10 månader. Hon är bara FÖR rolig och det är en verkligt bestämd och envis liten unge!
Här ser man tydligt ENVISHET och TJURIGHET parat med STYRKA och KRAFT… I alla fall hade hon hittat något litet och oätbart på golvet, stoppat in det i munnen och var inte så pigg på att spotta ut den när hennes farfar uppmanade henne att ”spotta ut”… Det var i alla fall en liten bit torkat mandarinskal som efter ett litet tag kom ut. Det var kanske inte gott nog att bråka om?

Så, det var helgens foton, nej förresten… Tårtan!
 

Jag gör alltid tårtor till födelsedagsbarnen efter deras önskemål, och så dekorerar jag olika varje gång. Storsonen vill alltid ha chokladkräm (florsocker, choklad, ägg och smör), och hallon. Jag sockrar inte hallonen alls utan tårtan blir frisk och god. Ella åt MASSOR av tårta trots att hon ätit både mat och fruktefterrätt innan till hon var mätt. Men när tårtan kom fram riktigt hoppade hon av glädje! Utstötte kvittrande ljud och kunde knappt sitta still…

Att det ska vara så gott med hallon, sockerkaka, smör, kakao, mm…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Storsonens brutna arm på bild och Ella, tårtan och fotogenlampan också!

  1. Syster Yster skriver:

    Du får kanske byta jobb till konditor.Det där armbrottet går inte av för hackor vill jag säga. Hoppas allt går på rätt håll.Kram

  2. Barbamama skriver:

    Vilka härliga foton. Tårtan såg bra god ut. Jag har inte ätit tårta på över ett halvår :-)Och ditt lilla barnbarn är verkligen söt, hon verkar veta vad hon vill. Skönt att din sons arm är på bättringsvägen men det ser otäckt ut. Hoppas att han inte har ont längre. Eran matplats ser väldigt mysig ut tycker jag, det är något jag saknar, en ordentlig matplats där man får plats med många människor. Men det kommer när något av barnen har flyttat hemifrån ;-)ha en fortsatt bra dag.

  3. Imse Vimse skriver:

    Vilka fina bilder!Lillsnuttan ser verkligen ut som en bestämd liten dam. Så söt. Vill du sluta forska, kan du säkert jobba på konditori, tårtan ser jätteproffsig ut.Kram

  4. Rosa skriver:

    Första bilden säger jag bara ISCH om, gör ont att titta på. Andra bilden, ler åt en av stolarna. Tredje: Jajamensan hon utstrålar mycket bestämdhet. Ett sött litet troll!! Den sista bilden vill jag inte bli suktad av.Ps. Fint med isbjörnen…

  5. ilse-marie skriver:

    Vill tacka så mycket för kommentaren. Skönt när någon som instämmer skriver. Jag har blivit hårt ansatt av nyliberaler den senaste tiden, men som man bäddar får man ligga ;-)!Bilderna är helt underbara (men, den första kan ju diskuteras 😉 Och vilken härlig tårta, skulle inte tacka nej där inte! Kram

  6. Helena P O skriver:

    Katrin: Kul att du hörde av dig. Fina bilder! Tänk va´det går att göra idag med brutna armar. Tänk om man hade levt för tusen år sen huva`….Roligt att ni har bekanta på ön! Det är verkligen rena landet men nära till stan…

  7. HANS skriver:

    Kollade på din musiklista. Instämmer i Queen, Deep Puple, Pink Floyd och naturligtvis JANIS JOPLIN!! Ha de görgött!

  8. Piraya skriver:

    bilden på hans skruvade hand gör att det ryser i hela mig, hoppas det läker snabbt, måste vara oerhört ”handikappande” att ha det så där.Du har det vackert hos dig! Det syns att Ella är en liten bestämd dam, syns i ögonen och knipet runt munnen. Tårtan står dessutom på ett vackert glasfat kan jag se…Ha en fortsatt skön kväll

  9. Annika skriver:

    Visst var det ändå skönt att du inte lämnade Sverige utan fick stanna hemma nära barnbarnet. Nu när det ordnat sig med annat jobb är det väl så? Go unge och god tårta!Annika

  10. SilverMåne skriver:

    Men gud va söt hon var lilltjejen =)

  11. Anonym skriver:

    Fina bilder som vanligt!! Sköt nu om dig och ha en fin kväll!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  12. ataxia skriver:

    Hu, hur läskig måste inte den där armen ha sett ut när den var nybruten. Och Ella har jag inte sett kort på på ett tag, väldigt vad hon har växt. Både fysiskt och som personlighet! 🙂 / ataxia

  13. Pysan :o) skriver:

    Gratta honom i efterskott från mig…Sonen ville vi skulle ha tårta igår..men jag nöjde mig med en öl…Kram Pys

  14. Karolina skriver:

    Jag är så GLAD för din lön. Jag förstår att det känns toppen. Jag hoppas att du unnar dig något härligt onödigt. En hummer, en stor bukett tulpaner eller en bok och bara njuter. Det är du värd.

  15. barbakvinna skriver:

    Det gör nästan ont i en själv när man ser armen…chokladtårta vem kan inte gilla det ?

Kommentera

