Dagens utmaning: Fota din arbetsplats!

Jag kom på en rolig ide när jag skrev en kommentar till Karolina (se här). Jag ska fotografera min nya arbetsplats och visa mina fina stenar som jag har i mitt fönster…

Så, raskt fram med kameran och fota!

Blä, jag har slut på kamerans batterier… Typiskt min kamera!

Jag har en HP Photosmart 812 som jag har haft i väldigt många år (och tagit alla foton här på min blogg med) så jag är nöjd med fotokvalite’n. Men batteriernas livslängd… Några foton och så är de slut fastän jag inte använder displayen alls…

Så, blir det några arbetsplatsfoton nu? Jag är NYFIKEN på hur ni alla har det på jobbet!

Ha det gott! /Katrin

PS Mina foton kommer så fort jag hittat nya batterier!

Nu har jag hittat batterier… Så här ser det ut ”hemma hos mej” på mitt jobb

De här stenarna som jag har i mitt fönster på arbetet kommer från Jordens alla hörn. Ortoceratiten (eller som farbrorn som hade den lilla stenaffären i Ångermanland sa: -”Den lille bläckfisken” gillar jag speciellt mycket.


Här syns det att jag inte är en speciellt ordningsam person… Redan sådan röra efter bara några veckor på jobbet… Men det är full fart som gäller, jag har börjat med massor av rolig forskning nu!


Här är ett foto av mig som jag tagit idag, ja jag har läsglasögon på mig när jag sitter vid datorn. Och sådana för långt-bort också fast de är snyggare…  Slingorna i håret (som jag gjorde på konferenskryssningen i höstas) finns fortfarande kvar. Tack för det, så dyrt som det var!

Jag hoppas nu att alla väner här på bloggen fyller på med sina arbetsplatser. Jag vill speciellt att alla mina favoritbloggar ska fota men också alla andra!



Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Dagens utmaning: Fota din arbetsplats!

  1. Karolina skriver:

    Hej! Ja, det var en bra utmaning. Jag antar den. Fast nu jobbar jag hemma…men jag ska till jobbet imorgon så jag ska fota lite…och skriva ett inlägg.

  2. uno skriver:

    Kul blogg med jobbfoton. Jobbar inte just nu, men när jag börjar igen (är sjukskriven – fyy, no money) ska jag fota. Min arbetsplats är köksbordet. delar intresset för biologi med dig, i mitt fall som hobby. Köpte blommor idag och fastnade för en Euphorbia som kallas milk tree i södra afrika, dödshäftig, visste inte att man kan köpa en – blev sugen. kram och tack för din uttömmande kommentar ang. palestina.

  3. ilse-marie skriver:

    Ska försöka anta din utmaning…. jobbar ju på posten, så det blir inte så galmoröst!

  4. ilse-marie skriver:

    oj då, jag menar förstås glamoröst!

  5. Karolina skriver:

    Ilsmarie:Glamoröst? Det behöver väl inte vara det. Jag har mitt kontor hemma och så har jag en kartong i bilen. Sedan har jag en mobiltelefon och en massa massa möten överallt. Glamour? Nix

  6. Piraya skriver:

    Vackra ögon du har :-)jag älskar också stenar, jag tycker mig se att du har en blå sten, nästan längst till höger.jag har ett par blå stenar som jag haft sedan jag var barn. plockade dem vid vårt sommarställe i Finland. Jag har ingen aning om vad det är för slags sten. alla sa bara ”äh, det där, slaggsten” jag ska se om jag kommer ihåg att ta med kameran till jobbet… jag lovar

  7. Madonnan skriver:

    Jisses vad ung du ser ut… 25? Och stenarna är vackra också!:)

  8. barbakvinna skriver:

    jag har inget arbete *ler* men jag kan nog fota nåt annat…

  9. Annika skriver:

    http://www.aftonblade…,2789,982598,00.htmlDet är tydligen fler än du som är drabbade av diskriminering när det gäller lön… Fina bilder/Annika

  10. Barbamama skriver:

    Jag antar den utmaningen 🙂 kameran hänger med i morgon.Fina stenar, jag samlar också på stenar när jag är ute och reser. Men när jag var ned till Gran canaria sist var jag så rädd för övervikt så jag lämnade stenarna på hotellet. Kom till flygplatsen och då brydde de sig inte om övervikten för att de hade glömt att hämta upp oss på hotellet så vi var riktigt sena. Då kunde jag ju ha tagit med mig stenarna!

  11. Lena skriver:

    Var jobbar du? Fina stenar!/ZOL

  12. barbakvinna skriver:

    Jag tänkte exakt samma sak *asg* japp vi är friska…

  13. Katrin skriver:

    Madonnan: Ser jag ung ut? (Ler och skruvar på mig…) Mja, kanske… jag har fått höra ganska ofta att jag ser ung ut. Sist var det den Rumänske hårfrisören (han på konferenskryssningen) som inte kunde FÖRSTÅ hur jag kunde vara snart 50 år och farmor. Ganska kul att höra… Jag har lite rynkor, jag tror att det är för att jag alltid har haft svårt för att sola ansiktet (värmeslag). Och så röker jag inte… Kanske lite genetiskt också. Min mamma och pappa har alltid sett yngre ut än vad de varit. Tack och lov! Du då, brukar folk ha åsikter om hur gammal du ser ut?Ha det gott! /Katrin

  14. ilse-marie skriver:

    Nu är jag klar – ett par foton finns till beskådan! Kram

  15. ilse-marie skriver:

    Var nog lite trött efter jobbet – här är min rätta länk!

  16. Katrin skriver:

    Ilse-Marie!Härligt, du är den som snabbast fick fram bilder på din arbatsplats! Jag arbetade på postterminalen i Umeå i över 7 år som brevbärarbiträde, stod enbart och sorterade post på Lördagar, helger, jul, sommarsemestrar mm. Dina fina foton får mig att minnas vad roligt vi hade. Det var ungefär samma gäng hela tiden och vi pratade HELA tiden medan fingrarna/händerna/armarna var upptagna med sorteringen. Det var speciellt när det gock fort!Tack för attjag fick titta!/Katrin

  17. puppe skriver:

    INTE KOKA!!!!!!!!!!!!!!!!!Vattenbad för bövelen!m.v.h

  18. Barbamama skriver:

    Jag har fotat i dag på jobbet så nu är mina foton från jobbet ute på min blogg 🙂

  19. Karolina skriver:

    Nu har jag också gjort en berättelsen om min vardag.

  20. ataxia skriver:

    Det här är ang. din kommentar om rättvisa på min blogg, och jag ska på en gång säga att mitt syfte inte är att skälla eller döma, men jag hoppas det kan leda till en tankeställare.Det är sant att visa problem i samhället borde korrigeras i ”rättvisans” namn, som ojämlikhet. En annan sanning är att världen inte är, aldrig har varit och aldrig kommer att vara rättvis. Några har allt, några inget och de flesta befinner sig någonstans däremellan.Men Katrin, har du aldrig insett att just du drog en av de stora vinsterna i ”rättviselotteriet”? Du bor i ett i-land, har din underbara familj och ett fint hem. Du har utseende och intelligens. Du har en fin examen och har i varje fall just nu ett jobb och därmed försörjning, och som grädde på moset kan du försörja dig på det du älskar att göra.Hur många på jorden kan säga detsamma? Emedan jag inte kan fördöma strävan efter att få ”mer”, kan du knappast begära mer i ”rättvisans” namn, eller hur? För är det rättvisa du strävar efter så borde ju du ha mindre till förmån för de mindre lyckligt lottade.Den andra saken är ditt problem med ojämlikhet på jobbet. Det kommer du aldrig någonsin att kunna bekämpa med att påstå att ”det är inte rättvist”, för det imponerar inte det minsta på dem som har makt att påverka. Som jag ser det har du tre val: ta ordentligt tag i saken själv, hitta nya effektivare argument för att få fart på andra eller släpp det.Avslutningsvis ett citat, jag tror av Eleanor Roosevelt: ”Ingen kan få dig att känna dig mindre värd utan ditt samtycke.” Det får tala för sig självt.

  21. Madonnan skriver:

    Hmmm, åsikter, näe, kanske ibland. Men jag är iaf lik mig sen jag var ung, alltid något! Kram 🙂

  22. Kriss skriver:

    Hihi jag skulle ha antagit utmaningen, men jag hittar ingen duglig bild så det får bli en annan gång.Gillar ditt arbetsrum! Det ser trevligt och så där charmigt stökigt ut! Så där stökigt som bara intelligenta människor brukar ha!

  23. Peter Eklund skriver:

    Nu har jag antagit din uppmaning om att ta bilder på arbetsplatsen…var så godKul grej …hur många fick du med ?

  24. Lin skriver:

    Hej, jag tog mig friheten att hoppa på din utmaning… ha det gott xxx

  25. Katrin skriver:

    Peter!Så härligt att jag fått se din arbetsplats nu. Det var en bra uppmaning som jag kom på. Det är du, IlseMarie, Karolina och Barbamama som hittintills fotat era arbetsplatser. Kriss ska lägga ut bilder senare…;o)Du har en kalkavskiljare på jobbet, en sådan hade vi i vårt hus i Skåne. Den lät verkligen HÖGT, en massa snörvel och fnys hela tiden. Vi kallade den grisen. När vi hade gäster frågade de vad som lät i tvättstugan, vi svarade coolt att det bara var vår gris…Det var faktiskt fler som trodde vi hade en levande gris i huset än som inte trodde det!*ASG*Ha det gott i helgen och jag håller tummarna för Skellefteå AIK, MoDo och Timrå!/Katrin

Kommentera

