Jag gillar idag

Det är en bra dag för mig idag!

Seminaritet i morse var roligt. På mitt jobb har de fredagsseminarier som går ut på att alla ska läsa en aktuell artikel med forskningsresultat och sen diskutera på seminariet. Mycket med miljöforskning med andra ord! Jag har ju varit arbetslös i 14 månader så det här seminariet var mitt första. Dagens artikel jag läste igårkväll (med miss möda, den var inte lätt att tränga igenom…) var rent ut sagt dålig. Så dålig att vi efter en timmes slaktande av den var överens om att hade vi fått bestämma hade den inte blivit publicerad.

Det är upplyftande att vara konstruktivt elak!

Sen fick jag en uppgift av ”chefen” igår att skriva en sammanställning på allt jag gjort sen 2003 som har med forskning, konferenser, sammarbeten, utställningar mm att göra. Vi på Uppsala Universitet ska bli utvärderade… Jag har ju varit arbetslös ett långt tag och haft bra med tid att uppdatera och fylla ut min CV. Det betydde att det bara tog mig en knapp timme att sammanställa vad jag gjort sen 2003… och dessutom skriva in det i ett fint protokoll med specifikationer… HA! (Någon nytta av arbetslösheten ska jag väl ha?)

Jag slår vad om att vissa forskare kommer att behöva sitta med det där i dagar…

Så om dagen fortsätter på detta vis kommer jag att ha en fantastiskt rolig fredag! och så kommer min man hem sent i natt efter sin affärsresa till England, JIPPI!

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag gillar idag

  1. Marcus skriver:

    hehe, slakt av publ. rapporter är ganska kul har jag/vi märkt *S* Önskar dig en skön kväll!mvh Marcus

  2. Madonnan skriver:

    Önskar dig en riktigt trevlig helg. Bra att ha nytta av arbetslösheten så där…Kram 🙂

  3. Ha nu en fortsatt trevlig helg och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  4. Annika skriver:

    Mmm… visst är det kul att vara konstruktivt elak. Under min utbildning så läste vi också artiklar och reklam som vi analyserade. Kul! Nu är det kul att försöka sätta dit representanter som kommer till jobbet. Studier kan verkligen presenteras på olika sätt. Låter som en bra början på helgen det där.Annika

  5. Barbamama skriver:

    Härligt det låter. Jag hoppas att helgen också har varit bra 🙂

  6. Sköt nu om dig och njut av dagen!Vickehttp://www.vicke.be/m…

Kommentera

