Det är inte klokt…

… vad jag har det bra nu. Idag var jag först på ett intressant föredrag om hur storspigg förändras efter den exponerats för olika miljögifter. Sen direkt efter det gick jag på ett annat föredrag om syskonrivalitet och syskon ”mord” bland hyenor (spotted hyena) i Seringeti i Afrika. Synnelrigen intressanta föredragshållare på bägge två. Miljögifternas påverkan på spiggens reproduktionsförmåga kan vara allvarlig för fortplantningen men också för spiggens välmående och hälsa. En del av fotona på hyenaungar i motljus var hjärtknipande söta!

Det är extra roligt att vara en biolog en sådan här dag!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det är inte klokt…

  1. Det är väl skönt att få ha kommit igång igen!! Sköt om dig och ha en fin kväll!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  2. Annika skriver:

    Det är så härligt med någon som du som är så genuint intresserad av något (som jag inte förstår). Jag har en kompis som är entomolog och han kan fängslande prata om sina insekter så att alla lyssnar hur länge som helst. Entusiasmen smittar av sig!Annika

  3. Karolina skriver:

    Tack snälla för länkarna med läterna. Jag ska nog klika runt där lite innan jag ger mig kast med nästa stora tunga litterära verk som en pekbok 😉

  4. Rosa skriver:

    Hur spännande lät inte de där. Förstår att du tycker det är roligt. Ang din kommentar hos mig om moderatorn. Tror att du har helt rätt. Fia som nu har länkat klarar sig säkert därför.

  5. Madonnan skriver:

    Bra att du trivs och fin titel 🙂

  6. Peter Eklund skriver:

    Från spigg till hyenor…du har sannerligen ett omväxlande liv…Vad skönt att du ser ut att stortrivas med livet hoppas du får fortsätta med det…

Kommentera

