Heter jag bra nu eller bara OK?

Jag har precis döpt om min blogg.

Jag startade ju bloggen när jag var arbetslös och satt och skrev ansökningar om forskningspengar. Det tog mig månader av svett, ångest och intensiv tankemöda att skriva ansökningarna så för att ”koppla av” började jag blogga. Det var i april 2006 och under hela 2006 bloggade jag under rubriken ”Biolog på pengajakt”.

Nu (under över alla under) har jag ju fått ett stort forskningsanslag och har blivit anställd som forskare och har mitt alldeles egna, superintressanta, aktuella, viktiga mm projekt som jag har börjat arbeta med. Jag är en MYCKET GLAD OCH LYCKLIG KVINNA (MGLK) och måste ju därför byta namn på bloggen.

Det är bara det att ”Biolog Med Forskningspengar!” som jag knåpade dit (efter ungefär lika mycket ångest per minut som det var när jag skrev ansökningarna)  tycker jag på något vis inte känns som det var JAG. Det namnet på MIN blogg känns fel…

Så, vad borde jag heta?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Heter jag bra nu eller bara OK?

  1. Imse Vimse skriver:

    Ta något helt annat namn, som varken har med pengar eller biolog att göra. Känns bra att förnya sig.Kram

  2. Sayyareena skriver:

    BiologBlogg?Biologgeri?Hmmm ….*funderar*

  3. uno skriver:

    Länge leve alla biologer, länge leve människor med päls – dageby. Vad gör då du, jo jobbar med liv, men livets yttersta villkor. Hitta på nåt med liv i. Levande bland döda (skämt om övriga discipliner..) Eller liv och hav. Eller livsbloggen Levnadsglad kan mistolkas. nej, fan jag måste ju städa, lilla frun kommer he, från sveriges baksida – sthlm kram, du hittar nåt. Ancylussjön, kanske?

  4. ilse-marie skriver:

    Biolog – Katrin har jag skrivit när jag la till din länk på min nya blogg, helgarderat. Annars föreslår jag också ett helt annat namn…. men vad? Ha en skön helg, kram!

  5. Helena P O skriver:

    Biolog på forskarjakt kanske… Har också döpt om idag. Eller Biolog på G!

  6. Försök att få med något som du forskar om i namnet!! Sköt om dig nu och ha en trevlig helg!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  7. Annika skriver:

    Spelar ingen roll vad bloggen heter bara jag hittar den…Annika

  8. Madonnan skriver:

    Lycklig biolog?Kvinnlig biolog?Katrin biolog?Snygga Katrins biologblogg?Skrivande biolog?Bloggbiolog?Bloggande biolog?Äh, jag ger upp! Kör den där förkortningen då…Kram 🙂

  9. Madonnan skriver:

    Biologbloggerskan… 🙂

  10. Annica skriver:

    Katrinbiolog *S* (marinbio.)

  11. Njut nu av dagen och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…Ps, Jag har en efterlysning i dagens blogg!

  12. Niklas skriver:

    Lyckosten stämmer väl bra. KatrinBiolog i ett ord rä väl bra… Rimmar på MarinBiolog.

  13. Livsnjutare skriver:

    Till en lycklig biolog!Vill GRATTA dig till att det har gått så bra för dig!Lycka till med ditt arbete och så sänder jag med en stor kram till dig!

  14. Ha en fin kväll nu och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  15. Mina skriver:

    Doktor Biolog på forskarresa :)Lycklig och fantastisk.Täcker in det mesta tycker jag. GRATTIS!

  16. Rosa skriver:

    Katrin – inte bara biolog utan bloggerska också.

  17. Marcus skriver:

    Mycket Glada och Lyckliga Katrin? 😛 MGLK..hm, nä då lät Minas förslag bättre än mitt *S*Ha en fin kväll!mvh marcus

  18. barbakvinna skriver:

    det blir väl bra *ler*

Kommentera

