Namnet på bloggen och TIDEN!

Jag har nu fått en massa finfina förslag på vad min blogg kan heta.
BiologBlogg
Biologgeri
Levande bland döda (skämt om övriga discipliner..)
Eller liv och hav.
Eller livsbloggen Levnadsglad kan mistolkas.
Ancylussjön, kanske?
Biolog – Katrin
Biolog på forskarjakt kanske…
Biolog på G!
Försök att få med något som du forskar om i namnet!!
Spelar ingen roll vad bloggen heter bara jag hittar den…
Lycklig biolog?
Kvinnlig biolog?
Katrin biolog?
Snygga Katrins biologblogg?
Skrivande biolog?
Bloggbiolog?
Bloggande biolog?
Biologbloggerskan… 🙂
Katrinbiolog *S* (marinbio.)
Lyckosten stämmer väl bra.
KatrinBiolog i ett ord rä väl bra… Rimmar på MarinBiolog.
Till en lycklig biolog!
Doktor Biolog på forskarresa 🙂
Lycklig och fantastisk.
Katrin – inte bara biolog utan bloggerska också.
Mycket Glada och Lyckliga Katrin? 😛 MGLK..

Så, nu har jag något att fundera på… Jag tror inte att jag kan bestämma mig idag, så velig är jag!

Sen det här med tiden… Innan helgen har jag en lång lista i skallen på det jag ska göra på helgen. Mest sådant jag skulle gjort för flera veckor sedan som att rensa bort alla (ca 30 st) böcker jag har liggande i vingliga torn bredvid min säng. Eller dammsuga framför TVn där skal från julens alla nötter mm gör fötternas behagliga liv lite mer vanskligt.

Icke sa Nicke! När nu helgen är över ligger böckerna fortfarande och vinglar bredvid sängen och skalen på mattan. Hur i hela friden hinner folk städa?

Själv har jag kört lillsonen (19 år) och hans x och deras lilla Ella (nu 10 månader) på babysim. Medans de simmade och hade det kul stressade jag runt på COOP och handlade helgens mat. Sen väl hemma packade jag bort all mat och sen var det dax att laga den… Sen har jag passat Ella, lagat mat till Ella, matat Ella, bjudit hela familjen på egenhändigt lagad kinamat (stekta kycklingfilebitar med garam masala (ja jag vet att det inte är Kinesiskt men man tager vad man haver…) ris, och wokade grönsaker. Sötsur sås a la Schezuan (hur nu det stavas?) och a la Hawaii.

Sen har jag läst, tittat på Skidskytte VM och längdskidåkning (heja damlaget!), åkt på Apoteket, lagat mer mat mm, mm och VIPS sitter jag här på jobbet.

Jag tror det är trolleri!


Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Namnet på bloggen och TIDEN!

  1. Karolina skriver:

    Visst är det trolleri, jag har också haft en sån helg…vips så är den slut. Fast jag hann sammsugaa…även om jag missade början på melodifestivalen.

  2. uno skriver:

    Typiskt, det där med tiden. Varje dag är sån för mig, vaknar med en lista uppgifter men på kvällen har jag gjort helt andra saker och måstena finns kvar till i morgon, men då ska jag verkligen… Kram och inse att du måste leva med tiden… OBS Ancylussjön var på skämt, stort skämt. Det är ju Littorinahav nu, fast vem vet vad ryssarna gör med havet utanför Gotland..

  3. Rosa skriver:

    Katrin inta bara bloggerska och biolog – jag kan trolla också *L*

  4. uno skriver:

    Litorina var en ansplening på en viss Hrr Littorin. Jo, jag har också läst min naturhistoria, jävligt intressant och kopplat till geologi mycket nog att fylla vicken hobbynisses som helst hela fitid. Det där med vargen gillade jag – de håller älgarna friska, det borde jägare uppskatta tycker jag. 50 meter från rallyt och alla åskådare låter otorligt, men är säkert sant. Koma tt tänka på den llla snäckan här i vst som heter Patella. Kollade tidvattensszoner i frankrke i somras, försökte rubba dem, men schlapp sög de sig fast, kvickt som sjutton. Det där med en runda per flod och tillbaka på exakt samma plats när ebben kommer. Imponerande, men farligt om de inte hinner i tid, de passar ju bara just där. Tack vännen, fortsätt nu att forska, du har stålar att göra av med: Kram

  5. Imse Vimse skriver:

    Jag var inne och läste din blogg, samtidigt som du skrev kommentaren hos mig. Jag brukar ofta gå tillbaka och skriva kommentarer efter en stund. Blev så förvånad när jag såg att du just skrivit hos mig. Magen är bra, men huvudvärken finns kvar.Kram

  6. Karolina skriver:

    Kollar du mailen ibland….?

  7. Det var en hel del förslag, jag tror att du fick mer myror i skallen nu! Ha en fortsatt fin dag nu och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  8. Katrin skriver:

    Karolina:Inte nog med att jag kan trolla, jag kan se syner också!Riktigt ROLIGT med andra ord!!Ha det gott/Katrin

  9. Helena P O skriver:

    Katrin: Jättegott med kokt grädde! Ett namn till bloggen kommer här. Du har ju varit i Italien – vad sägs om BIOLOGGERIAN?

  10. Tonårsmorsa skriver:

    Härliga namn! Ska bli spännande att se vad du väljer! Kram!

Kommentera

