Det är jag i familjen som skottar snö… De tre karlarna är alla sjuka, på riktigt

OK då … De tre karlarna ÄR väl sjuka på riktigt då…

Min man har opererat armbågen för han har en bursit (inflammerad slemsäck) i armbågen och i Lördagskväll stod han inte ut längre utan åkte till akuten. Det blev en liten operation direkt och läkaren lade in en plastslang för att dränera ut allt var och annan vätska som samlats. Han fick ett stort bandage från överarmen ned till underarmen och kunde verkligen inte skotta.

Lillsonen (19 år) har slitit av en muskel i ryggen, som går mellan skulderbladet och sidan och när han rör sig lever hans skulderblad ett eget liv… Han får enligt läkaren inte ens lyfta sin älskade kamera med högerhanden så han kan Verkligen Inte Skotta.

Storsonen 26 år har spelat paint-ball och fått ett komplicerat brott på vänsterarmen. Så här såg det ut härom veckan…

… så Han Kan VERKLIGEN INTE SKOTTA!

Så, då var det bara jag kvar… Räknas det inte att jag får ryggskott, nackspärr och sån träningsverk att jag knappt ”överlever”?

Nehepp… då var det bara att skotta då, så nu sitter jag här stel som en pinne, med massor av ont och skulle vilja lära mig skotta snö ”ergonomiskt”.
Har någon något tips?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Det är jag i familjen som skottar snö… De tre karlarna är alla sjuka, på riktigt

  1. ilse-marie skriver:

    Undrar om det finns nåt sätt – förutom att delegera ;-)…. du verkar ha en riktig sjukstuga hemma! kram

  2. Karolina skriver:

    Vad ska du med alla dessa män i ditt liv? 😉 Hoppas att de med sina lediga och oömma armar masserar din nacke.

  3. Barbamama skriver:

    Stackare! Du får ta det försiktigt när du skottar. Det enda bra sättet att göra det är ju att låta någon annan göra det men det kan du ju inte göra nu.Vi får hoppas att det inte kommer mera snö för då slipper du ju skotta.

  4. Annika skriver:

    Det enda som möjligen skulle kunna vara liiite positivt är ju att det måste vara enormt fettförbrännande att skotta. Särskilt blötsnö som jag var ute och skottade 5.15 idag på morgonen innan jag flög till Stockholm. Sådan där metallgrej var det en före mig i säkerhetskontrollen som hade. Det tjöt naturligtvis :-)Annika

  5. Katrin skriver:

    En sådan tur att det inte snöat så mycket på sista dagarna. Jag har nämligen fortfarande ont av skottningen jag gjorde härom dagen…Men, nu är det fredag!Ha det gott! /Katrin

  6. Ingrid skriver:

    Hej ! Ja det var härligt att få lite fason på håret .. har inte haft kraft att klippa mej min nacke har varit o är så dum mot mej den värker och spänner har varit sjukskriven sen 4 dec o är fortfarande sjuksk . ok men nu är det fredag även för en värkande nacke ha det gott Kramis Ingrid

  7. Carola skriver:

    Salt Katrin grovsalt så smälter snön bort, inte bra för djuren men bra alternativ tills karlarna i familjen repar sig hihiJadu disken faller på min lott inge kul.//Carola

  8. Tur att du är på benen i alla fall! Sköt nu om dig och ha en underbar helg!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  9. Lena skriver:

    OJ, det låter jobbigt med tre sjuklingar- själv har jag en med ryggskott, ycker det räcker/ZOL

  10. Annica skriver:

    Aj aj aj! Det ser ont ut!Katrin; De Kallas Landhövdingehus.Det var nog de riktigt gamla som hade toan på svalen… Skall se vad jag kan minnas mer. *S*

  11. Madonnan skriver:

    Detlåter inte bra det där! Får hålla mina tummar för att det inte ska komma mer snö till dig… Kram 🙂

  12. Imse Vimse skriver:

    Då får männen se till att bjuda dig på massage. Leta upp den lyxigaste massören och njut.Kram

  13. Madonnan skriver:

    Hoppas de mår bättre idag och att du inte behöver skotta så mkt! Stackare… 🙂

  14. Annika skriver:

    Nä… bränn inte ner huset 🙂 Sådana mängder som i Arjeplog hoppas jag att du inte får.Annika

  15. Karolina skriver:

    Skottar du fortfarande 😉

  16. Karolina skriver:

    Hallå hej en härlig söndagförmiddag. Jag har skrivit om en lite genant ungdomssynd och utmanar nu dig att göra detsamma. http://blogg.aftonbla

  17. Karolina skriver:

    Ja, det har varit intressant läsning om allt från att jobba på cirkus, sälja tupperwer, tapetsera flickrummet med NKOTB bilder och vara medlem i Carolas Fanclub……. Ja, det är att leva att göra dessa små bus. Så fundera på!

  18. Katrin skriver:

    Karolina! Nu har jag mitt bidrag med… Inte så vådligt men det är lite för många jag känner som läser mig nu.Jag kan ju inte chocka dem med mina allra svartaste sidor.Ha det gott! /Katrin

  19. plastmupp skriver:

    Hyr en polackwww.polishworkers.com* Hälften så dyrt* De jobbar svart* De jobbar bra (Obs: erbjud ackordslön)* Du slipper ryggskott

Kommentera

