Det här med namnet igen… jag blir TOKIG!

Jag har tänkt på min bloggs nya namn i några dagar nu utan att komma på det där Namnet Med Stor Bokstav Som Bara Känns SÅ RÄTT.

Det ska vara kort
lätt att komma ihåg
innehålla något om mig
innehålla något som jag jobbar med
mm
mm
i all oändlighet.

Jag börjar förstå varför reklamgurus som kläcker varumärkesnamn och reklamslogans har så hiskeligt betalt…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Det här med namnet igen… jag blir TOKIG!

  1. Mumlans Ränder skriver:

    Är det verkligen så viktigt vad en blogg heter??

  2. trollhare skriver:

    Katrinplommon? Plommon=biologi… 😉

  3. GoåGla skriver:

    Bizzi BiologenellerBiologblogg ellerSponsrad BiologgHuvva, va svårt….

  4. ilse-marie skriver:

    Trollhares var fyndigt… eller kanske Katrins bio-logiska betraktelser

  5. Piraya skriver:

    precis, det ska löna sig att vara kvick i skallen *ler*sån tur att jag påminde dig om alla hjärtans dag Kram

  6. Marcus skriver:

    bloggerisvar; Katrin: tackar ödmjukast! 🙂 RdF icke att förglömma heller, väldigt trivsam radiolänk :o) Jag har redan gett prov på min oskicklighet i bra förslag till bloggnamn så jag tänker inte bevisa det igen ;o)Önskar dig en härlig kväl!varma hälsn Marcus

  7. Rosa skriver:

    KATROLOGJag har bild på blomma nu. Låter lite som din faktiskt.

  8. Imse Vimse skriver:

    BiologidoktornKatrindoktornKatrinbiologBiologbloggKatrinbloggAnnars var Katrinplommon ett kul förslag.Kram

  9. Farmor K skriver:

    Inte stora bokstäver. Det är så ”skrikigt”Bloggkram

  10. Mamman skriver:

    Vad forskar du om? Finns det något spännande helgon eller gud som beskyddare inom ämnet? Kanske någon egyptisk mystisk…eller indisk?Eller går det att översätta ditt namn, eller din forskning till något kul språk?Ibland är det skoj att leka med olika språk och namn…och så hittar man något som är väldigt mycket man själv, samtidigt som det är både ovanligt och kul!

  11. izzy skriver:

    ja det är väl mycket riktigt just så =) mot våren !=)

  12. Anita skriver:

    ”The nutty professor” 😉

  13. Lena skriver:

    Kram på alla hjärtans dag/ZOL

  14. Magnus skriver:

    Jag tycker det låter helt ok! Ingen annan har når sådant namn…Jag skriver om ett konstigt beteende idag, känner du igen det?-> Mangan

  15. Katrin Forskar För Livet! Ha en underbar alla hjärtans dag nu och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  16. Madonnan skriver:

    http://blogg.aftonbla…Namn: Biolog med stort hjärta 🙂

  17. Magnus skriver:

    Tack för uppmuntran…God valentin på dig också!Gillar du lumparberättelser? Jag publicerade en alldeles nyss….hej – Mangan.

  18. Vänsterspöket skriver:

    Varför inte Biologg?

Kommentera

