Olika sätt att ge kärlek

Min lillson (19 år) åkte till affären igår, köpte en plastkasse full med barnmat (mestadels Ekologisk Hipp) och åkte hem till sitt x med. Hon var förkyld och han ville hjälpa henne så hon inte behövde gå ut.

Det var jag som körde och passade då på att be honom ge sitt x ett Valentinkort, en chokladask eller annat ”köpt”. Han svarade då att det var hans sätt att visa kärlek, att ge henne barnmaten. Och så pratade han om olika sätt att ge kärlek.

Uj, det var ju bara SÅ rart sagt. Han kan förvåna sin mamma den rare glutten. Jag hoppas hans gulliga dotter (nu snart 11 månader) också kan ha glädje och nytta av maten!

Min man då? Han som nu är borta sen i Lördagsmorse och som kommer hem först på söndag… Ringde han? Fick jag blommogram? Något annat? Nej, men jag fick över 20 hälsningar med Valentinkramar från er på bloggen, det värmde så mycket.  1000-tack för det!

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Olika sätt att ge kärlek

  1. Karolina skriver:

    Vi var iofs ute och åt igår…mest för att det var länge sedan och för att vi har en del att fira och gärna vill umgås efter hans resa….Men när vi gick in på restaurangen sa maken ”det viktigaste dagen på året är bröllopsdagen och egentligen kan alla andra kvitta”. Och han har rätt. Hittills har han inte missat vår bröllopsdag 🙂

  2. Barbamama skriver:

    Omtänksam son du har! Den dagen är aningen överreklamerad med sina chokladhjärnta, hjärtkort och rosor. Att köpa det som din sons ex nog behövde var väldigt fint gjort. Jag hoppas mina barn också blir så omtänksamma.kram

  3. Lena skriver:

    Tur man har bloggen, eller hur?/ZOL

  4. Vb skriver:

    Här ska du få en STOR varm Valentinkram i efterskott!Flyttat som du ser, men läser dig så du vet.Kram som sagt!

  5. ManganPangan skriver:

    Men du!Det var väl ett fränt namnbyte!? Jag gillad ju egntligen det förra också, men det här var kanske lite mer ”underfundigt”Får erkänna att jag varken gav eller fick nån kram av/till/ frun du…Men Life goes on… eller vad man säger.Ha det gott!-> Mangan.

  6. Katrin skriver:

    ManganPangan: Kul att du gillade mitt nya namn…;o)Jag gillar ManganPangan också, det finns väldigt många Magnus här på bloggen…(Min äldste son heter också Magnus, ett verkligt FINT namn!)Ha det gott! /Katrin

  7. ilse-marie skriver:

    Min man o jag köpte ingenting till varandra i går, men vi åt en middag ute efter jobbet och köpte i stället blommor till mina föräldrar som alltid passar vår Nelson (borderterrier). Ser att du har ett nytt bloggnamn nu – fiffigt! Kram o önskar en trevlig helg (om jag inte hinner i morgon – vi ska ut till stugan över helgen)

  8. Imse Vimse skriver:

    Snäll son du har.Har du nu äntligen bestämt dig, när det gäller namnet. Det blev ett fint namn, tycker jag.Kram och trevlig kväll!

  9. Madonnan skriver:

    Och en kram till får du idag av mig! 🙂

  10. Piraya skriver:

    Går det bra med en extra kram dagen efter? Hoppas allt är ok och att jobbet går som det ska.

  11. Det var ju bra att du hade oss i alla fall, härligt namn på bloggen!! Sköt om dig nu och ha en fin kväll!!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  12. Marcus skriver:

    gillar nya namnet skarpt! :)En försenad Valentinkram från mig! *S*Önskar dig en störtskön fredag!kram & hälsn Marcus

  13. Kennet K.R. skriver:

    Sänder en bamseValentinare i efterskott.. Bra att Bliggen finns som någon skrev.. /Ken

Kommentera

