Och så snöskottning, för tredje gången denna vecka!

I Onsdags skrev jag ett inlägg om min snälla vänninna som med son kom och var ”skotthjälp” och hjälpte mig med snöskottningen av vår långa uppfart till huset (se här).

Och så bara fortsätter det att snöa…

Så, igår (torsdag) var jag ute med snöbjörnen och skottade så det stod härligt till i nästan en timme. Jag börjar få kläm på detta!

Vår granne är på sportlov så jag skottade åt dom också. Då ser det bebott ut och inga tjuvar får gratistips på var det är folk på semester. Jag kom tom ihåg att skotta fram deras soptunna och komposttunna och banka lite med locken så det inte skulle ligga ”misstänkt” mycket snö kvar. Jag kanske är lite paranoid men jag skulle inte vilja att tjuvar besökte mina grannar medan de var på semester bara för att jag inte skottat ända fram till dörren deras… 

Först får jag hjälp av min vän och så kan jag i min tur hjälpa grannarna, Tack och lov att jag kan vara en del av flera ”medmänniskor” som alla kan hjälpa varandra när det behövs.

Idag har jag ont i hela kroppen, speciellt fingerlederna, men jag är ren och vit som snö i själen…

(Katrin, med ett lite nöjt och självgott leende och massor av klappar på axeln!)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Och så snöskottning, för tredje gången denna vecka!

  1. ilse-marie skriver:

    Dags att vila lite? Önskar dig en skön och skottfri helg /kram

Kommentera

