Nu har jag det tungt och jobbigt…

Skid-VM i Sapporo suger musten ur mig! Svintidiga mornar och svåra snöfall…

Sen har vi ju snöfall här hemma också, så direkt efter att jag gått i mål på herrarnas 15 km fristil så var jag ute i nästan en timme och skottade vår lååånga uppfart. Den vägen har jag nu börjat få mardrömmar om…

Nu är jag snart redo för en tupplur här framför jobbdatorn!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Nu har jag det tungt och jobbigt…

  1. Puckosmulan skriver:

    Skidåkning ÄR jobbigt. Speciellt när man skall åka flera lopp på samma dag 🙂

  2. Helena P O skriver:

    Katrin: Du åker väl inte själv? Du tittar väl bara! Man blir trött av lågtrycket. Hoppas solen kommer snart. Men det gör den väl alltid…Angående Tiger så tror jag att jag vet var han kommer ifrån. Ett tattarställe minst sagt – så han har det nog bättre här.

  3. Imse Vimse skriver:

    Det blir nog inget vasalopp för min del. Inte i år heller:-)

  4. Rosa skriver:

    Du kanske inte får ngr problem med långklänningen med andra ord. Så som du skidar och skottar.

  5. Katrin skriver:

    PuckosmulanPrecis!Helena PO VAD? Åker jag inte herrarnas fristil 15 km i skid-Vm i Sapporo. Klockan 06 i morse gjorde jag i alla fall det. Och kl 06 imorgon blir det damernas stafett! Svettigt värre!!Ha det gott! /KatrinPS Ett tattarställe? Som granne?? berätta!Imse Vimse. Jo, jag åker både Vasalopp och VM-skidåkningen i helgen. Det blir tungt!

  6. Katrin skriver:

    Rosa! Jag hoppas det!! Men med tanke på min storlek nu är jag fortfarande en liten bulle även om jag arbetar bort en massa kilon…Tyvärr! /Katrin

  7. Rosa skriver:

    Svar på fråga: Om det finns ngn damunderklädesaffär i närheten så finns det där. Kan tänka mig annars att MQ och Twilfit borde ha. Tips är att du ringer runt, så slipper du kuta i onödan.

  8. Helena P O skriver:

    Katrin: Du skämtar! Jag vet knappt att det är VM! Nä, kan nog inte berätta för mycket om stället… får ju tänka på att det handlar om människor och någon kan ju läsa. I alla fall är det en familj med många barn, konstiga besökare och ingen ordning om jag säger så… Ett tillhåll för uddisar… Undrar inte på att Tiger stack!

  9. Låter jobbigt…:-) tar du en bastu efteråt och ett par pilsner?Fredrik

  10. Rosa skriver:

    Ja det är jobbigt när man inte är lång. Orätvisst. Är man lång har ju kilona lite mera att fördela sig över. Hur ska de få plats när man är kort?

  11. ilse-marie skriver:

    Ja, i dag gick det ju inge vidare heller. Man får åka själv i stället! /kram

  12. Piraya skriver:

    Tycker synd om dig med all denna snö! är det ingen som kan hjälpa dig fortfarande? ingen son som tillfrisknat eller så?jo, jag vet vad du sagt till mig från början av mitt bloggande, och det ska bli ett slut nu, oavsett hur ont det gör i hjärtat på mig.Kram

  13. Barbro skriver:

    Det finns tydligen fler som har insett, att det är på JOBBET man har chansen att någorlunda vila upp sig.Nu åker inte jag skidor, varken fysiskt eller mentalt, men jag har många andra intressen som tenderar att ”ta över” mitt liv.;o)

  14. ZOL skriver:

    KOm hit och titta på VM istället!!

  15. Men snart är solen här! Jag hoppas att du får en fin dag nu och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  16. Jag måste hålla med Puckosmulan. Som tur hinner jag inte med så många lopp! 🙂

  17. Katrin skriver:

    Tack för alla uppmuntrande kommentarer!Men, nu är jag ännu mera slut…Danstafett på en eländig liten radio…Se dagens inlägg!/Katrin

  18. Magnus skriver:

    Hej.Jag har klarat mig bra ifrån Sapporo-vm, faktiskt.När jag var liten fick jag en övedos av mina sportälskande föräldrar…Så mitt uppror bestod nog lite i att vägra tv-sporten… Det var att bli vuxen för mig..Men Jag är hemskt impad av de sportstjärnor som satsar så och som lyckas så bra!Duktiga är dom!Då fattar jag förresten det där med klänningen till slut. Inte föränn i maj. Så var det.Ha det så gott!Hej – Mangan.

  19. Katrin skriver:

    Mangan!Angående sporten… jag tittar på allt från skidåknings-VM trodde jag ja. Idag hade jag ingen mottagning på TVn utan satt med en usel radiomottagning… Ha det gott! /Katrin

Kommentera

