Senaste nytt om Sir Väs och glasspinnarna

Jag har ju en man som jag tror försöker sluta röka, alla tecken tyder på det, från det ilskna väsandet till knaprandet av isglass (se tidigare inlägg här). Nu idag var han riktigt uppåt, han hade varit till tandläkaren och hade inga hål. Hur han kan ha klarat sig från hål i tänderna är en gåta så oerhört mycket isglass han äter. Ett paket med 10-20 isglassar om dagen är inget ovanligt och så har han hålit på i säkert snart ett år (i perioder)…

Sen att jag sett honom smyga ut på vår veranda igår kväll och sitta och röka är ju också något som dämpat det högsta och ilsknaste väsandet. Blä! Att dra ut på pinan så där när det är bättre att klippa rakt av och sluta tvärt. I alla fall gjorde jag så när jag slutade.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Senaste nytt om Sir Väs och glasspinnarna

  1. ZOL skriver:

    Undrar just hur det ska gå för mannen din…men tjata inte, han måste själv få fatta beslutet!

  2. ataxia skriver:

    Ja, jag har dessvärre inga bra tips för den som vill sluta röka, vet ju inte hur det är. Men jag hoppas verkligen din man lyckas. / ataxia

  3. Annika skriver:

    Alla har vi våra laster 🙂 Varför inte isglass? Min last är tomater. Tror iof att det är bättre än glass. Skönt! Nu har jag något att vara glad över idag…Annika

  4. ilse-marie skriver:

    Jösses vad med isglass – otroligt! Det bästa när man ska sluta röka är nog att sluta tvärt. Min pappa gjorde det efter ca 40 års blossande (när han var drygt 50). Han har kol nu – men inte så farligt, han är ändå 78 och pigg (peppar, peppar). Tur att man aldrig börjat…. / ha det gott / kram

  5. Karolina skriver:

    Nåja, jag tycker att det är mycket värt att han försöker. Att minska från ett paket till att myka ut på verandan är ju faktiskt värt en eloge i sig.

  6. Piraya skriver:

    klippa rakt av annars blir det varken hackat eller malet. Jag klippte också rätt av… men jag slutade röka när jag blev gravid, så det var kanske lättar att motivera sig då.ha en skön kväll

  7. Imse Vimse skriver:

    Ta med honom på ett studiebesök på lungkliniken.

  8. TheHustru skriver:

    JAg slutade i höstas och hade inte ens uttalat något om att NU skulle det ske. Inte ens för mig själv utan jag rökte helt enkelt inte mer. Än har jag klarat mig. Men jag tänker både en och två gånger när jag blir sugen, när nån i min närhet röker. Jag vet att jag skulle trilla dit om jag provade. Och då tänker jag att är det verkligen värt att börja från ruta 1 igen bara för att jag just nu känner ett sug. Än är svaret NEJ och ju längre tiden går och ju fler rutor jag måste backa desto lättare tror jag det blir att stoppa mig. *L*Lycka till med gubben

  9. Marcus skriver:

    Hoppas det går bra, på nåt sätt få honom att sluta tvärt, kanske göra som Imse säga utan att det får motasatt effekt förstås :)Önskar dig och dina nära en fin kvällvarma hälsn Marcus

  10. *Q* skriver:

    Hoppas han lyckas. Min arbetskamrat som dog hade en tumör på lungan, och dog av en lunginflammation.

  11. Madonnan skriver:

    Då förstår jag lugnet…Kopia:Katrin: För att man ser tio kilo tyngre ut… Och kanske enda ggn jag fotas i stor grupp. Ja, jag fick gnugga bort det gröna, tycker det passar på ögonlocken bättre. Och eleverna fick skratta ändå, för jag sa fel några ggr i ren trötthet… Så bra att herrn är mer nöjd 🙂 Kram

  12. Katrin, du känns alltid så förnuftig så här kommer en utmaning för att ändra på det. http://blogg.aftonbla… kram

  13. barbakvinna skriver:

    isglass och krashet när man biter får mig att rysa.. Skulle min *P* tugga såna hela dagen skulle jag bli tokig…

  14. Då har han inte den rätta vilja ännu med andra ord! Sköt om dig nu och ha en underbar dag!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  15. uno skriver:

    man kan ta steg för stegmetoden också. En vecka tre ciggar om dan, nästa två ciggar nästa en cigg och sen ingen alls, eller en varannan dag, typ. Sen börjar man undrar vad som är meningen och då slutar man förhoppningsvis. Svårast blir det när rödvinet står vid maten, eller när en öl ska drickas. Men det är en annan fråga… Kramar

  16. Magnus skriver:

    Hej!Det kan ju nädtan vara värt ett hål i en tand om man bara blir av med rökandet.Fast kul, det är det ju inte.-Magnus.

  17. Annika skriver:

    *L* Satt just o gnagde på en tomat när jag läste vad du skrev om tomater. Jag tror också i så fall mer på kaffet. Hetsätit tomater har jag inte gjort lika länge som jag haft ont. Fast det är onekligen en intressant tanke. Jag fick snarare mer än mindre ont när jag började mitt ”sunda liv”. Värt att fundera över. Tack för att du fick mig att tänka på det.Annika

  18. uno skriver:

    När ja var med om en obduktion fanns det en dam från fjällen som inte rökt. Ljusröda lungar fast hon var över 80. Sen var där en dam lika gammal från stan som heller inte rökt – gråsvarta lungor. konklusionen: det är bättre att bo i fjällen och röka än att bo i stan och inte röka. Vad att bo i stan och röka betyder vill jag inte tänka på.

  19. Piraya skriver:

    Hej Katrinjag har utmanat dig, titta in på min sida och se vad det handlar om;-)Kram

  20. Piraya skriver:

    Du, det receptet du skrev i en kommentar till mig, det låter sanslöst gott, ska prova det i helgen, men det blir bara till tösen och mig, så det räcker nog med max två filéer ist f 2 kg. ;-)kram och ha det gott

Kommentera

