Nu höll vi på att göra bort oss rejält. Stackars Ella! Men, tänk om…

Vi hade Ella hos oss igår natt. Ella är vår yngste (19 år) sons dotter och hon fyller snart ett år. Ella bor mest med sin mamma men kommer ganska ofta till oss och sover över och då skjutsar jag och min man henne hem till sin mamma när vi kör till våra jobb. Det är nära och går snabbt och är inget besvär. Tvärtom, vi tycker om att ha hand om Ella på morgonen. Lillsonen sover oftast som en stock då för han börjar senare på förmiddagen. Vi gillar nämligen att åka på jobbet tidigt på morgonen, oftast ungefär halv 8.

Igår morse kom Ella traskande till oss då vi som vanligt satt och åt frukost innan klockan 7. Jag hörde lillsonens dörr stängas efter Ella och tänkte att nu kommer han att somna om. Så vi hade roligt med lillan, gjorde välling, bytte blöjor och klädde på oss som vanligt. Inte ett ljud hördes från lillsonens rum.

Min man var klar lite snabbare än mig och gick ut med Ella till bilen. Det hällregnade och var ganska kallt, ca 2 plusgrader. Brrr!

När jag stressade på mig ytterkläderna såg jag ett okänt par stövlar stå i hallen… Uj, vem är hos lillsonen? Nyfiken som jag är knackade jag på och använde en fin ursäkt…
-Hallå! Har du ringt till Ellas mamma, vi är på väg nu!

Döm om min förvåning när lillsonen snabbt svarar att Ellas mamma minsann var där, hemma hos oss. Hon hade sovit över hos honom. Så, det var bara att lassa in gullungen och alla hennes saker och barnvagn från bilen. Ella blev rejält våt i det kalla regnet. Men, tänk om vi åkt och sen stått ute där i hällregnet och försökt väcka lilla mamman (som ibland kan vara ganska så trött och nyvaken när vi kommer med Ella).

Sen satt jag och min man och dissekerade lillsonens och rara mammans förhållande… Tänk om…

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Nu höll vi på att göra bort oss rejält. Stackars Ella! Men, tänk om…

  1. Karolina skriver:

    Jag skulle egentligen lämna en kommentar om att man inte alls måste ha en plan som jag hade och anledningen till varför jag hade det……menjag kom av mig nr rara mamman sov under ert tak i natt. Jag blev så glad.

  2. ZOL skriver:

    Man kan alltid hoppas att det tar sig på riktigt…

  3. Katrin skriver:

    karolina: Jo, visst kom man av sig…Lena; det tar sig sa pyromanen…

  4. Marcus skriver:

    Katrin; försökte en gång och inte fler, som tur är behövs den inte på min utb *puh* hehe, jadu, trots lite ”insiderhjälp” så är den knivig :^) på min skola är de flesta labbass och lärare på nåt sätt involverade i förh med varandra hihi Duktigt av’na! 🙂 Ja det var nästan i den stilen vår statistik var. Och så finns det en organtvå också..huu *S* Hehe, ja det är lugnt, lyckades somna och vakna någorlunda i god tid ;o) Bra vanor är a och o, tyvärr svårt att följa ibland hehe hopplansa *S* tänk om…^_^Önskar dig en skön fredag! varma hälsn Marcus

  5. ilse-marie skriver:

    Lustig historia! / Vill önska dig en skön helg – ingen snöskottning längre va? / kram

  6. Helena PO skriver:

    Katrin: Hälsa spoilsporten är gjort för dom som har tillgång till Skogsstjärnan. Då blir det nog billigare än taxfree! Hi, hi, hi…. Och krämigare – jag lovar – man vill bara äta med sked!Det är härligt med barnbarn – fast det är vissa bestyr ibland!

  7. Magnus skriver:

    Gott med ungar.Ha en trevlig helg nu!Det blir väl the Ark, kanske, men jag hoppas mycket på min kollega (alla lärare är mina kolleger) Marie Lindberg.Trying to recall…Hej – > Mangan.

  8. uno skriver:

    Gött, väntar på den dag då mina smpåsmå kommer. kram

  9. håller tummarna för tänk om… kram

  10. Piraya skriver:

    ja, tänk om… ?de är ju ännu unga och mycket kan hända, och de trivs uppenbarligen med varandra..Kram

  11. Imse Vimse skriver:

    Tänk om de blev ihop igen. I alla fall fint att de är vänner.Kram

  12. Det var ju tur att ni inte han åka iväg!! Sköt nu om dig och ha en underbar dag!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  13. Magnus skriver:

    Knepigt det kan bli, men de verkar ju gilla varann föräldrarna och det är ju en god öppning för framtiden och lilla Ella där! God berättelse!Ha en skön söndag Katrin!-> Mangan.

  14. Kang skriver:

    Ups! Kan man ju säga… Bra att det löste sig i alla fall.Värme/Kang

  15. Marcus skriver:

    nja jag menade själva statistiken för hur många som klarade org.kemi, biostatistik och vetenskapsteori var anars en trivsam kurs som är livsviktig :)Kram & önskar dig en underbar dagvarma hälsn Marcus

  16. ZOL skriver:

    Katrin: Du ska helst ta den ganska outslagna och klippa av dem ca 10 cm ner på stjälken.. prova!

  17. Barbamama skriver:

    Tur att ni såg att hon var där.Nu slipper du skotta , här finns ingen snö och jag kan misstänka att det är ganska så tomt på snö hos er också. SKÖNT 🙂

Kommentera

