Nu har den kommit, min räddare i nöden!

Pust, nu har alla mina nya datordelar kommit och jag är alldeles svettig av allt uppackande. Sju paket blev det allt som allt eftersom jag passade på att köpa lite nytt hit till jobbdatorn också, bla tangentbord och mus.

Så, nu är hemfriden räddad och bloggandet hemifrån kan börja igen. Drygt en månad tog det mellan beställning till leverans… inte undra på att jag blev som ett barn på julafton när Staffan kom dragande med sin stora kärra till mig nu efter lunchen.

Sen att det nya tangentbordet som jag skriver detta på är ”för hårt och trögt” får jag lösa på något vis. Det känns rejält i fingrarna bara av att skriva detta lilla inlägg och så kan jag ju inte ha det. Finns det några supersmidiga tangentbord att få med lätta tangenter?

TIPS?

Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nu har den kommit, min räddare i nöden!

  1. ataxia skriver:

    Så den har kommit! Hurra!!!Hittar du ett sånt där smidigt tangentbord, säg till. Mitt är knäppt. Trycker man på en knapp i lite fel vinkel blir det liksom ett visst motstånd innan man får ner den. Inte bra för skrivrytmen.Men funkar allt med datorn annars? / ataxia

  2. Katrin skriver:

    Tjohoo, min första kommentar på en kommentar som jag skriver på ”lill-Katrin” som min nya dator nu heter. Den är liten, tyst, snabb och har stora bokstäver på tangenterna.Nej, Ataxia. Det nya tangentbordet var inte alls bra. Väldigt segt att trycka ned tangenterna så jag kan inte använda det pga mina onda fingrar. Redan efter några minuter sa fingrarna ifrån. Så tangentbordet (som jag köpt två av dessutom) måste jag byta. Om jag hittar något bra ska jag skriva det till dig. Att ditt beter sig som du beskriver är ju inte bra.Ha det gott! /Katrin

  3. Magnus skriver:

    Ha, ha…Där ser du och visst luktar det gott om nyuppackad elektronik?Härligt. Den som väntar…..faaast… det finns gränser.Hej – > Mangan.

  4. Karolina skriver:

    Åh grattis. Jag förstår att lyckan var total.

  5. Guldfisken Ferdinand skriver:

    Hej gumman,det är bara lilla jag. Long time no see, men jag ser ju din blog. Jag läser den ofta och är dålig på att höra av mig själv. Men jag har ett favorittangentbord:http://www5.pc.ibm.co…$wwwPartnumLookup/_31P9496?OpenDocumentJag saknar det så och har inte kommit mig för att beställa ett sen jag lämnade gamla jobbet. Nu fick jag en anledning att både kolla upp det och säga hej :)Puss och kram!

  6. ataxia skriver:

    Oj, första kommentaren på nya burken, jag är hedrad! :-)Och angående din kommentar på min blogg: Man måste kunna garva åt eländet också. Har försörjning för några månader till ändå, så det brinner inte i knutarna än. Under studierna var det en annan femma, då hann det bli rejält svettigt ett par gånger. Så hysterin innehåller väl en gnutta lättnad också. / ataxia

  7. uno skriver:

    Fingerstärkaren Greppet är en bra sak. Smala fingrar blir små korvar, trycked vilket tangent som helst, topparna blir som vargatänder, och underarmarna (där fingermusklerna sitter) blir starka som karl alfrds. Jojo… 🙂

  8. SingleStar skriver:

    Om du har nära till ett PC city, EL-giganten, Onoff eller SIBA så kan du gå dit och känna dig för om olika tangentbord.

  9. ilse-marie skriver:

    Jag kör ju med bärbar (kan ligga ner). Men på alla gamla datorer vi haft hade den första bäst tangentbord – lättast att trycka ner. Utvecklingen går framåt på många sätt – men inte när det gäller tangentbord tycks det. / ha en skön dag

  10. Katrin skriver:

    Single Star! Jo, nu ska jag ge mig av på tangentbordjakt! Tack för tipset och jag hade faktiskt lurat ut något åt det hållet själv också. Jag pratade med en man på IT-stöd och specificerade att jag måste ha ett ”lättryckt” tangentbord men det minns de inte idag…Ha det gott! /Katrin

Kommentera

