Idag blir det firande!

Jippi! En artikel som jag varit med och skrivit har blivit accepterad för publikation i en vetenskaplig tidskrift som heter ”Aquatic toxicology”. Artikeln handlar om hur spigghannar (spigg = en fisk) påverkas av etinylestradiol som finns i våra vatten. Ämnet kommer ursprungligen från tex p-piller och p-pilleranvändare kissar ut hormonet som på så vis kommer ut i våra vatten och kan påverka djur som lever i vattnet.

Vi författare firar därför med en tårta eller två på jobbfikat i eftermiddag.

Pust, nu är det lite av julafton igen. Den nya datorn står bredvid mig och håller på att tankas full av filer från jobbdatorn. Jag har fått nyaste Office-paketet och allt ser olikt ut. Det känns spännande! Och så det här att artikeln som vi jobbat så mycket med blivit accepterad gör att julaftonskänslan är stark!

Jag är en mycket priviligierad kvinna som jobbar med forskning som jag tycker är viktig OCH intressant OCH rolig samtidigt som jag får en ny liten dator och kan glufsa tårta!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Idag blir det firande!

  1. Magnus skriver:

    Grattis Katrin!Du sparar en bit till mig va?Hej!-> Mangan.

  2. Katrin skriver:

    Jo, jag har både jordgubbsprincess och choklad princesstårta kvar!Låt dig väl smaka!!/Katrin

  3. Hedda Hooper skriver:

    Man kan knappast ha det bättre. Petty Cooper och jag gläds med dig. Grattis!

  4. ZOL skriver:

    Hej Katrin: Det är örsbärslikör som Helena ska börja jobba med här i Japan!!Spigg är min barndoms fisk- fanns och finns massor på sommarstället! Grattis!!

  5. ataxia skriver:

    Vad kul, låter som en jättegrej! Stort grattis! Nästan så man får lite dåligt samvete över de blodproppsskapande pillerna… *flinar* / ataxia

  6. ilse-marie skriver:

    Härligt! Fantastiskt kul med tanke på hur du har kämpat! Smaska på tårta är dig väl unt / Kram

  7. Lasse skriver:

    Grattis!Mvh /Lasse

  8. Annika skriver:

    Grattis! Och du… det ÄR festligare att fira med tårta än ett gäng morötter :-)När det gäller nya plantor i trädgården så ser jag bara ut som ett stort frågetecken. FLER plantor? Är du galen? Här läggs igen rabatter med hjälp av svedjebruk och gräsklippare…Annika

  9. Imse Vimse skriver:

    Vad kul! Massor med grattis!

  10. uno skriver:

    Haj på daj, grattis. Jag är själv spigg som en mört idag, helt fisk. En glad lax. Inga torskar än, om man säger. 98 99 flundra! en 50-öring kvar. Rödingarna in i regeringen!!!! Den nuvarande är löjans. Kram

  11. Barbamama skriver:

    Jag blir glad för din skull, härligt med flyt :-)GRATTIS

  12. Liva skriver:

    Grattis!! Vad härligt!Liva

  13. Katrin skriver:

    Ja, detta var härligt!Ha det gott! /Katrin

  14. Piraya skriver:

    Tänk att man bidragit till den förödelsen i många år utan att veta om det! men det är slut med det från och med NU!ta en bit tårta för mig med

Kommentera

