Nu har äntligen Sir Vääs fått något annat att tänka på… MoDo-Timrå, en rysare!

Jag är ju gift med Sir Vääs, en elak, väsande karl som troligtvis håller på att sluta röka (utan att jag får veta om det). Hans humör är i botten. Men, äntligen får jag en tyst stund… Timrå – MoDo pågår för fullt och Sir Vääs är knäpp tyst!

Jag som ursprungligen kommer från Örnsköldsvik och verkligen håller på MoDo törs inte titta för då skulle jag sitta och hojta HEJA MODO! och då tror jag min lille väsande gubbe skulle bli hes… han kommer ju från Timrå.

Så. jag sitter med min dator och installerar min nya skanner som jag fick i julklapp av min man. Då var han glad…

;o)

Jag har ca 10 000 negativ på barnen som jag ska skanna in. Sen att jag inte ens lyckats få igång skannern är en annan historia. Jag kämpar dock på så snart ska det väl fungera. Den dag man installerar en ny grunka till datorn genom att sticka i sladden, den dagen blir en glad dag för mig. Varför ska allt vara så krångligt?

PS Nu vann precis MoDo och jag fnissar belåtet. Sir Vääs har gått ned för att skjutsa hem Ella (vårt barnbarn) till sin rara mamma som haft lite ledigt i helgen. Vår lillson (19 år), Ellas pappa har hittat en gammal ryamatta från 1960-talet som legat i garaget i årtal. Den har han piskat våldsamt och lagt ut i sitt rum. Den är säkert 12 kvadratmeter stor, tar upp nästan hela golvet, och är SKRIKTIGT orange. Det tyckte lillsonen var fint.
Ella står stilla som en stenstod på mattan och vet inte vad hon ska tycka. Men, ett tu tre sitter hon bland det oranga havet av ylletrådar och leker med sina klossböcker. Det ser varmt och ombonat ut. Bara hon inte försvinner i djungeln…

;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Nu har äntligen Sir Vääs fått något annat att tänka på… MoDo-Timrå, en rysare!

  1. uno skriver:

    Du vann, och så är det ofta, att den bäste vinner. Ö-vik är en stad som behöver biologer, jag har sett en segelbåt med fulla segel utan bogsvall i fjorden, inte bra… Kram och lycka till!

    • Katrin skriver:

      Ja, Ö-vik med MoDo vann över Timrå och jag är glad men ganska så tyst för att inte väcka Sir Vääs…/Katrin

  2. ZOL skriver:

    Nu är jag uppkopplad igen- skönt! DEt var riktigt krisigt ett tag. Jag är oxå från Ångermanland – fast från den södra delen!

  3. uno skriver:

    Tjaba, herr vääs blev ledsen förstår jag – jag bryr mig faktiskt inte, känner folk på båda ställena. Kul att nån vann. Nu snöar det lappvantar i Göteborg, tidigare stod haglet som spön i backen. Så kan det va tyvärr. bra med Götet, det finns ett beslut om att gamla träd ska ligga, vissa sågas, men veden ligger kvar. Jag har en teori-det som saknas i vilda skogen tar vi igen i de stadsnära grönytorna. Här finns djuren, grävlingar, rävar, harar och rådjur en masse, väntar på första mården för ekorrarna breder ut sig. Höken har nog tagit någon, patrullerar regelbundet, korparna flyger och busar med kråkorna och om natten hör vi kattuglan. Toppen med staden som land.. Kram och ta det bara cool.

    • Katrin skriver:

      Ja, i ”riktiga skogen” finns inte mycket miljötänkande kvar. Enbart timmerproduktion…/Katrin

  4. Helena PO skriver:

    Katrin: Kul att skriva om Stockholm. Jag har ju en serie. Ska skriva om Långholmen snart. Datorer ja – stora skräcken är ju när man måste flytta på allt som jag gjorde i somras. Flyttade in min redaktion från en stuga till mangårdsbyggnaden. Tog det pö om pö… Det gick. Det är bra att klura ut saker själv och inte ropa på hjälp hela tiden..Jag bor mellan Ö-vik och Uppsala – mitt i Sverige. Kul va!

    • Katrin skriver:

      Ja, är det inte en rysare att flytta saker mellan datorer… Jag har ångest över att jag missat hälften. Så var det ju när jag skulle till Qatar också förra November. Koll, dubbelkoll, trippelkoll…Nu har jag den lilla hemma men det fattas program mm för att den ska kännas som en jobbdator ännu

  5. Imse Vimse skriver:

    Såna där ryor är ju högsta mode nu. De fanns överallt på 60-talet. Alla knöt ryor. Tänk att man är så gammal, att man upplevt det som är modernt, en gång tidigare.Kram

    • Katrin skriver:

      Ja, min dotter hade mina ”vintage” jeans från 70-talet i slutet av 90-talet och var SÅÅÅ inne. Det går bara runt!Ha det gott! /Katrin

  6. Barbro skriver:

    Jag avundas dig verkliogen inte att skanna 10 000 negativ.Bara ett tiotal negativ är för mycket för mig. De blir inte bra, helt enkelt. hoppas att du har en bättre skanner än vi.Annars har jag ett bra tips när det gäller så många negativ. Montera upp projektor och duk och fota av dem från duken med digitalkameran istället. Jag lovar att du slipper ”sudda bort” OTROLIGT mycket skräp!Lycka till!:o)

  7. Piraya skriver:

    hu för ryamattor och heltäckningsmattor – egentligen. En annan som varit med på den tiden vill inte ha dem tillbaka. Snart kommer väl herdemattan också. Har faktiskt inte ens tänkt på att jag skulle kunna sy en klänning till henne, 🙂 Och faktiskt så skulle hon själv kunna sy en, hon är väldans händig vid symaskinen själv. mina föräldrar kommer från svenska delarna av finland, (jag är född i sverige), så jag vet hur det känns att inte hålla på samma lag inom familjen när det var större turneringar… *ler*ha det gott

  8. Annica* skriver:

    Nä du idag snöade det allt, ca 15 cm har vi fått!Gud, jag minns när vi var små och mamma satt och knöt ryamattor hemma. Jag fick klippa öglor, kul, Not!

  9. Madonnan skriver:

    roligt att läsa om era bestyr *L*, Hoppas det går bra för rätt lag sas 🙂

  10. Rosa skriver:

    Då har du att göra ett bra tag framöver med så mycket bilder.Ang din mirkalkur så lät den inte dum. Dotterns skrubb är 1/2 dl strösocker, 2 tsk olivolja och 2 tsk mjölk. Tänker att hemligheten är nog kornen för du hade ju salt. Sedan kanske det inte spelar så stor roll vad man har mer.

  11. Karolina skriver:

    HAHA när maken och jag flyttade ihop så kunde vi inte bestämma vad vi skulle ha för accentfärg i vardagsrummet. Så vi enades om att vi skulle ta den fulaste färgen vi visste…orange. Nu är vi fast 😀

Kommentera

