Då så Rubinum Annica, så här såg jag ut när vi gick på Karl Johan… SKI** det fungerar inte!

Jag och Annica (Rubinum) gick i parallellklass i nian och delade en del lektioner, jag tror vi hade gymnastik, syslöjd och annat praktiskt ihop. Igår när jag gottade mig åt min nya skanner (se här) bad Annica i en kommentar om att jag också skulle lägga in några bilder på hur jag såg ut då. Det var 1974-75 som jag bodde på Majorna och det året i nian var tungt… För mig som kom från villa utanför Ö-vik, som gått i samma klass med ungar från samma villaområde (Gimåt) sen 1an och så att flytta direkt till höghusen på Seglaregatan och gå på Karl Johans skolan, och i NIAN dessutom… ja det var värre än tungt.

Så här såg jag ut i alla fall, som 14-15 åring där i Göteborg. Kommer du ihåg hur jag såg ut Annica?

SKI** så kan jag inte få in fotona!! Hur GÖR MAN FÖR ATT TÖMMA det där cascheminnet eller vad det var man skulle tömma????????????????????????????????????

Jag behöver alla tips jag kan få! Detta är bara SÅ frustrerande!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Då så Rubinum Annica, så här såg jag ut när vi gick på Karl Johan… SKI** det fungerar inte!

  1. Pysan :o) skriver:

    Verktyg – inställningar – sekretessOm du kör firefox..Kram Pys

  2. Katrin skriver:

    OK Jag provar NU

  3. Imse Vimse skriver:

    Tack för trädgårdstipsen!

  4. Pysan :o) skriver:

    Funka det???Kram Pys

    • Katrin skriver:

      Nej, och jag har gett upp för ikväll. Nu kommer det att ” vi stöder inte filens format” så jag måste spara i annat format antar jag… men nu ska jag sova så det får bli imorgonGnatt! /Katrin

  5. Om du har fullt på ab, så får du ta bort gammla bilder! Ha en härlig dag nu och sköt om dig!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  6. uno skriver:

    Samma problem här med min nya kameras foton, de vill inte. Nå, kul att du också träffar klasskompisar, den andra på två dar, tror jag. barba och kriss kom före.

  7. Helena PO skriver:

    Katrin: Du måste nog ändra till jpeg och har 72 dpi. Prova med det. Ingen vits att jobba med större dpi eftersom nätet inte kan visa högre upplösning i alla fall. Bilderna blir bara onödigt tunga. Prova!

  8. Katrin skriver:

    Tack Helena, jag ska göra bilderna mindre snart. Först ska jag äta en väldigt sen lunch/Katrin

  9. Helena PO skriver:

    Katrin – hoppas det löste det hela. Hör av dig – vill veta

    • Katrin skriver:

      Puh, jag håller på med annat… stress och stress aldrig en minut över till livets väsentligheter… som bloggandet!

  10. ilse-marie skriver:

    Skulle vara spännande att se dessa foton! Hoppas du lyckas tömma minnet – inte ditt eget dock!/ många kramar

  11. Piraya skriver:

    Väntar med spänning *ler*

  12. Helena PO skriver:

    Är bloggandet egentligen väsentlig! Undrar det jag…. fantasivärld!

    • Katrin skriver:

      Jäpp, bloggandet är dagens höjdpunkt. När allt jobb är avklarat. Väsentligt så det förslår!!

  13. Maggis skriver:

    Vi väntar i lugn och ro på bilden, stressa inte den kommer in när den kommer.Kram på dig!

  14. Sköt nu om dig och ha en trevlig helg!Vickehttp://www.vicke.be/m…

  15. ZOL skriver:

    Ta det lungt och spara som sagt i jpeg. Har du photoshop? Jag gör alltid om mina bilder till mindre bildstorlek i photoshop. Det går oerhört mycket snabbare att publicera då.

    • Katrin skriver:

      Nu har jag lyckats lägga ut fotografier… att göra om dem till jpeg format och lite mindre (200 kB istället för 3 MB) gjorde susen…

  16. Madonnan skriver:

    Hoppas det löser sig, vill se ju! Kram 🙂

  17. Magnus skriver:

    Bildtips:Har du svart sammet hemma och lite gott om tid för lite efterarbete med putstrasan.Det här verkar lite sjukt, men om du har en nyfångad abborre, eller annan vacker fisk… Lägg den på glaset, och då går det ju inte att stänga scannern, utan du får lägga ett högabsorberande tyg( alltså som absorberar ljuset, inte fisken 🙂 över fisken och så scannar du.Det blir riktigt vackert det…Trevlig Helg.-> mangan.

    • Katrin skriver:

      Spännande, aborre och svart sammet… det ska jag prova någon gång bara för att få se!Ha det gott! /Katrin

  18. Marcus skriver:

    bloggerisvar: Du har sannerligen hunnit med många spännande exkursioner! =) Lofoten vore något det! hehe, önskar mamma en trevlig helg! ;)hm…är nog inte till nån hjälp ang bilddebaclet, men hoppas det funkar snart =o)kram & ha det gott!

    • Katrin skriver:

      Mamma! Asgarv!!!!!!!!!Det var kvällens skratt, jag höll på att tappa lillKatrin i golvet! (min nya laptop)och det…Ha det gott lillsonen! /Katrin

  19. Magnus skriver:

    Trevlig Helg.-> Mangan.

Kommentera

