PÅ långfredagskvällen kom de hem med ett stort flyttlass. HJÄLP, nu bor vi i en soptipp, igen!

Min svärmor håller ju på att flytta från huset som hon och min numera avlidne svärfar byggde 1958. Och mina tre karlar (man och våra 2 pojkar) åkte upp i onsdags med en hyr-lastbil för att hjälpa till med flytten och att ta med lite grejor ner hit till oss.. Till exempel den fina, relativt nya gräsklipparen som svärmor nu inte längre behöver.

På långfredagskvällen kom lastbilen HELT FULL! De var lite sena och för att inte behöva betala ett dygn till mer eller mindre SKYFFLADES allt in i vårt vardagsrum och hall. Ja inte alla trädgårdsgrejor förstås, de tog de till en av våra bodar, men allt annat…

Så, nu är vårt överfulla och ostädade hus ännu mera fullt… det går knappt att gå runt i huset längre. Vi har nu (utöver vårt kompletta egna hem)

Soffgrupp i grön plych med mörkt rött trä, mycket vacker och i otroligt skick (för att vara 30 år gammal).

Diverse lampor, säkert 4 taklampor bland annat en stor fotogenlampa från 1880-talet med 6 ljushållare. Och minst 4 golvlampor (!) och 6 fönsterlampor…

En Pernilla stol, Bruno Mathssons allra största liggstol… (här är en bild på en exakt lika, se andra bilden nedifrån)

Ett lagerskåp fullt med svärfars kopparplåtar (han var konstnär). Varje låda vägde sina modiga kilo och det är MÅNGA lådor…

Två stafflier…

Diverse gamla saker från farfarsfarfar… mjölkkärnare, degtråg, bärtråg, klappträ, bössa, korgar, mm mm…

Gardiner, kuddar, mattor, en morgonrock, filtar, askfat…

You name it, we’ve got it!

Då kan jag bara stilla undra, vad i fridens namn ska vi göra med allt? Med min rygg kan jag inte precis vara superaktiv… (tack förresten för alla råd om vad jag ska göra, Islins stretchingtips har hjälpt verkligt men jag är på intet vis helt bra).

Så nu har vi alla dessa saker, många är finare än våra egna, men hur byter man ut ett halvt hem utan problem? Logistikexpert sökes!!!!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till PÅ långfredagskvällen kom de hem med ett stort flyttlass. HJÄLP, nu bor vi i en soptipp, igen!

  1. Magnus skriver:

    Hm…Känner igen…Min ömma moder kunde inte göra sig av med något vidare efter att morfar gick bort, så i alla biytor och även i andra rum har hennes hem förvandlats till ett mausoleum över morfar. Rekommenderas ej.Försök bli bra i ryggen, sovra sedan. Kasta mycket. Gör en vändplans- eller garage-loppis! Blocket.se är bra för sånt som pernillastolar och liknande. Jättemarknad för sånt. Mathson är inne.Lycka till nu!-> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Toppenbra tips. Men, så ska jag orka ta mig för allt också…Att ha ont i ryggen är bedrövligt tråkigt. Jag vill ju så mycket!Ha det gott! /Katrin

  2. Imse Vimse skriver:

    Så underbara saker. Är rädd att jag inte skulle kunna göra mig av med någonting. Jag köpte två små Mathssonstolar på Blocket för något år sedan. Med på bild på bloggen häromdagen. Så stolen är jag spekulant på om du ska sälja den.

    • Katrin skriver:

      Jag känner också att det inte är läge att ”slänga” utan mer att ”annonsera ut”. Frågan är bara var och hur…Suck, vi får besök i dag av en arbetskamrat till min man som kommer från norra delarna av landet och som ska sova över här till imorgon. Jag ser verkligen inte fram emot att lotsa honom runt i sophögen…Ha det gott! /Katrin

  3. Imse Vimse skriver:

    Svar: förskräckliga glasögon. Kommer ihåg att jag kände mig stolt över folkdräkten. Min pappa var dalmas. Han var nog också stolt.

  4. Annica* skriver:

    Mums här skall du få ett gott recept!AvNjutes med vaniljsås, glass eller grädde.Pajdeg;150 smält smör1dl socker 3dl mjöl 1tsk bakpulverFyllning;1burk creme fraische1dl socker1 ägg2tsk vaniljsocker1 burk krossad avrunnen AnanasFixa pajdegen,tryck den i formen, blanda ihop fyllningen och häll i skalet. Allt skall in samtidigt 175Grader ca 30min.Jag lovar att det är en av de godaste pajer jag har ätit…Kram Annica

    • Katrin skriver:

      MmmmmmDen verkar vara lik den jag så länge drömt om. Jag ska baka så fort jag blir frisk. Nu har jag influensa med magsjuka… jag blir less av all ”sjukhet” eeftersom jag altid har så fenomenalt massa att göra.Tack för receptet!Ha det gott! /Katrin

  5. Piraya skriver:

    hjälp! kan inte säga annat än så, att få in allt det där i ett redan färdigt hem! skönt att höra att du mår något bättre i ryggen i alla fall…. Kramps varför tog han hem askfat?

    • Katrin skriver:

      Askkopparna undrar jag också över. De var ”Uppsala Ekeby” och eftersom vi bor i Uppsala kanske maken ville ge dem ett hem? Fast, hans dagar som Sir Vääs är nu ett minne blott och han bolmar precis lika mycket som tidigare.Ha det gott (speciellt vid dopet!) /Katrin

Kommentera

