En agressiv tavla, eller?

Jag vet att jag visat denna tavla tidigare men jag är envis och vill hålla den vid liv. Tusch först, utan ”tanke” enbart ”känsla”. Sen svanp med vatten och sen röd akvarellfärg.
Vad känner du nu?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till En agressiv tavla, eller?

  1. Madonnan skriver:

    Är verkligen ingen tavelmänniska…Men vad jag känner?Förvirring kanske, lite lätt oro…undran.Målar du Katrin?;)

    • Katrin skriver:

      Jo, jag målar lite då och då när jag tar mig tid. mest sker det i hast och med stor frenesi.Ibland undrar jag över min egen fantasi…;o)Jag målar enbart det jag fantiserar om i stunden, inget planerat. Den här tavlan målade jag efter en massa gräsliga rapporter om krig, våldtäkter, dödande av civila mm.Ha det gott! /Katrin

  2. Thomas skriver:

    …hmmm…den ÄR aggressiv…diagonalrörelsen vänster upp till höger förstärker rörelsekraften…färgerna svart, grått och rött likaså…och personernas rörelse…med lutande huvuden för tanken till skrik, vrede, ångest….våldsamt expressionistisk i formen!Mvh Vargen.

  3. Dandelion skriver:

    Stress, panik – måste fram först, eller kanske bort ?

  4. Freddan skriver:

    lite 80-tals tapet om man tittar snabbt =)

    • Katrin skriver:

      Asgarv! Jag tror inte JAG vill ha en sådan tapet, inte ens på 80-talet. Vad hade du på väggarna?Intressant!Ha det gott! /Katrin

  5. Nea skriver:

    känner igen mej…

  6. adastra skriver:

    Häftig. Arg. Jag målar också ibland o har en gång gått i bildterapi, där var det aggressiva målningar kan jag lova. Ha en bra dag;-)

    • Katrin skriver:

      Bildterapi, det kanske är det jag håller på med när jag målar. Alla aggressioner och frustrationer kommer då rakt ut!Ha det gott! /Katrin

  7. Anonym skriver:

    Utlämnad känner jag mig när jag ser på tavlan. För all framtid sårad in i märgen…Oinloggad Maggan

  8. Nocturnal skriver:

    Gillar. Som fan. Faktiskt.

    • Katrin skriver:

      Ähum… tack. Det gör jag också trots all ilska jag kände (och känner) när jag målade den.Bloggerisvar;Alltså… Arbetsförmedlingen ackumulerar sommarjobbsapplikanter och riddarparken fylls till bredden av Jehovas vittnespredikanter. Vilket SPRÅK du besitter. Jag har läst nedåt ända till ditt första inlägg och häpnar över dina texter. Publicera dig i en bok? Självklart!Flera av texterna får mig att bli riktigt äcklad, något orent kryper över min kropp, men alltid med en djup tanke där bakom.Du är suverän!Ha det gott! /Katrin

  9. Börje skriver:

    Jag ser ett antal diffusa gestalter i rörelse. Det kan vara extatisk dans eller något annat men något extatiskt eneriförlopp i skymningen upplever jag. Skulle kunna ha den bilden i vardagsrummet.

    • Katrin skriver:

      Jag tror att du missat de blodiga spjuten och kuk*** …När jag målade denna hade precis de övergrepp som kvinnor i fd Jugoslavien utsattes för av våldtagande soldater blivit kända. Tavlan är min bild av vad jag kände då.Men precis ALLT ska den enskilde personen kunna tolka på hans / hennes egna sätt så visst, de är i extas. Frenetisk, våldsam, blodig och ursinnig extas.Vardagsrummet… ;o) Jag har den i trappen / TV-rummet och ser den varje dag jag går upp till övervåningen. Och knepigt nog så SER jag den varje gång. Den har inte blivit en ”inventarie”.

  10. Silverstare skriver:

    ..heee..hee.Den ser lite aggresiv ut. Tycker jag. Också provat måla och gör då som du. Låta vad faenken som helst komma ut först. Ogenomtänk. Bara via ”magen”. Sedan eventuellt bättra. Förstärka något jag tycker jag ser.Ha Det Gott!Hälsningar Silverstare

  11. Katrin skriver:

    Precis vad F** som helst kommer ut också. Ibland blir jag fundersam över allt jag har inom mig. Men jag accepterar allt, alltid!

Kommentera

