Uj, har jag SÅ mycket att göra?

1, Jag ska skriva en ansökan (ca 25-35 sidor) och skicka in den till FORMAS (min favorit-anslagsgivare) denna vecka helst. Jag VILL ha pengar till en alldeles egen liten slav Doktorand!

2, Ändra om i en ”mini-poster” som jag ska kunna ge alla på konferensen jag åker på i nästa vecka. Till alla intresserade av min forskning vill säga. En mini-poster är en liten (A4) poster som innehåller allt den stora postern (som man sätter upp på väggen som är 120 cm x 90 cm och sen står bredvid och berättar om till alla som är intresserade). Men, minin ska vara läsbar så mycket från den stora måste ändras. Det finns de som bara trycker upp små versioner av sina stora postrar och så får man ett svart, oläsligt bludder om man ber om en mini… Sådan är NATURLIGTVIS inte jag, här ska man kunna läsa om min forskning och mina resultat UTAN förstoringsglas!

3, Jobba med CAs artikel. Med mina delar av Introduktion, Metoder, Resultat och Diskussion.

4, Läsa och kommentera JOs ansökan till Vetenskapsrådet.

5, Förbereda inför telefonmötet på fredag om organiserandet av en STOR konferens som jag är inblandad i. Den ska vara här i Uppsala Septembet 2008 men vi i organisationskomitten har redan haft flera möten. Det blir mitt första telefonmöte och det ska bli intressant att se om tekniken fungerar. Majoriteten av deltagarna sitter i Göteborg men vi är flera som ska delta per telefon.

6, Hitta tid till frisörbesök för att bli lite mer ”välskött” inför konferensen.

7, Hitta kläder som passar till konferensen.

8, Hitta sömmerska som kan sy en fantastisk långklänning till promoveringen 26 maj.

Och så det där sista som jag ALDRIG hinner med…

9, röja hemma. Där är inget gjort sen jag lagade middagen i söndags, till och med tomma colaburkar står kvar på bordet!
10, städa upp i trädgården (där ligger fortfarande fullt med skräp kvar efter vintern. Utbrunna, tomma marschaller, julgranen, kringblåst papper mm.
11, städa toaletter, hall, vardagsrum, arbetsrum, garage…

Min man? Nej han åkte i söndagsmorse och kommer inte hem förrän sent på fredag kväll. Ännu en vecka utan Sir Vääs…

REKLAM! Besök ZOL kommunikaton (se bloggen här) för någon gång idag kommer där ett inlägg från mig. Jag har haft äran att skriva en GÄSTBLOGG.

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Uj, har jag SÅ mycket att göra?

  1. uno skriver:

    Ang. penicillin (penis-cellin?): Biologen – har läst om penicillinrester hos djur, och att det kan innebära resistenta bakterier är enkel härledning, så för mig behovs inga bevis. Det räcker med risken. Hörde idag att silver som antibiotika också leder till resistens, silverresistens. Naturen har en fantastisk läkande förmåga, men i naturen är vi en liten del som påverkar mer än vår plats ger oss rätt till.

    • Katrin skriver:

      Jo, i många nya tvättmaskiner har man infört silver som en del i ”bekämpningen mot bakterier”. De bakterier som överlever är ju enbart de som tål silvret och därför har man snabbt silverresistenta bakterier. Hur kul är det?Sen kommer silvret ut i naturen i låga halter, förgiftar en massa organismer i naturen och detta leder snabbt till att människan utrotas. Kan man i alla fall önska ibland…Ha det gott! /KatrinPS Min mormor använde enbart grön såpa vid tvätt. Och de hade säkert bakterier i kläderna men var aldrig sjuka. Undrans hur det kan komma sig när vi med våra tvättmaskiner dessutom måste silverförgifta bakterierna?

  2. shyQ skriver:

    Sir Väääs……*skratt*

    • Katrin skriver:

      Jo, han är min lille Vääs… (se tidigare inlägg om make som försöker sluta röka i smyg och som inte tror att hans humör påverkas…).;o)Ha det gott! /Katrin

  3. ilse-marie skriver:

    Låter som en diger lista. Visst känns det som om man aldrig riktigt hinner med! / ha det gott och ta det med ro

  4. Gunnar skriver:

    Hej Jag är nog mer imponerad över v a d du hinner med.Jag skulle kunna göra en hur lång lista som helst på vad jag i n t e hinner med.:)

  5. onthree skriver:

    Hejsan! Ursäkta att jag slänger mig in mitt i allt…Jag snubblade på ditt namn, och fann din komm om Grekland hos ”Gift i Göteborg”…Ni har varit på Leros!Så kul! Där har jag varit tre gånger…Och ska dit igen till sommaren.. *L*Det är ju nåt speciellt med Leros…Ha de bäst! *L*

  6. Karolina skriver:

    Annonsera efter sömmerska på bloggen… :-DOch, jag är GLAD att du belsutat dig för att gå

  7. Katrin skriver:

    Till Ida:Angående mitt gästinhopp hos Zol… Jo filmerna gick för länge sedan men de har gjort ett outplånligt intryck. När jag föddes och växte upp (född -59) så var allt japanskt så exotiskt. Jag har alltid älskat andra länder och de tidiga samurajfilmerna var fantastiska i mina ögon.Doooooså, väst av skådespelaren Toshiro Mifune (stavningen säkert fel) drev rysningar av glädje längst min rygg. Han var så otroligt intensiv!Så, inte konstigt att jag minns allt. Sen kanske jag har ett ljudminne också. Låtar jag hört en gång för hundra år sedan sitter som smäck i hjärnan…;o)Ha det gott! /Katrin

  8. Piraya skriver:

    men sitt inte här då! iväg och jobba lite*ler*gillar dig och det du skriver… lycka till med ansökningar och städning och allt annat som du behöver hinna med. synd att jag inte bor närmare, jag hade kunnat påta lite i trädgården åt dig.Kram

    • Katrin skriver:

      Tack för att du gillar mig (klädsam rodnad). Jag gillar det du skriver om också!Jo det är synd att du inte bor närmre. Jag har massor av trädgårdsjobb som du skulle få göra. Och helt gratis också!;o)Bloggerisvar; Det här med drömmar är inte lätt. Minsta oro i mitt liv (tex stressen nu) gör att hjärnan blandar ihop de mest vedervärdiga coktails till mig. Jag missar flygplan med halva packningen glömd, jag ska helt plötsligt skicka in en ansöka NU men har inte ens börjat skriva den… Och så vidare. Jag vaknar svettig och spänd och inte precis utvilad. Jag tror det är dax för dig att göra något åt dina mardrömmar. Vem misshandlar dig och varför? Finns det olösta konflikter i verkliga livet med den där personen? Har du skuldkänslor? Jag jobbar med min strass (fast det kör ihop sig lite väl ofta ändå). Vad kan du jobba med? Ha det gott! /Katrin

  9. Du har fullt upp ser jag! Sköt nu om dig och ha en härlig dag! Vickehttp://www.vicke.be/m…

  10. Imse Vimse skriver:

    Oh, jösses vad du har mycket att göra! Jag blir trött bara av att läsa din lista. Tänk om jag gjorde en lista av allt jag gör, och en lista med allt jag inte gör. Den senare skulle bli väldigt, väldigt lång!

Kommentera

