Lite resfeber…

Jag har haft hand om lilla Ella nu på morgonen. För alla nya bloggare så är det min 19-årige lillsons ettåriga dotter. Mitt barnbarn med andra ord. Ibland sover nämligen lillsonen så djupt på morgonen när Ella vaknar att trots att Ella minsann har röstresurser så ligger han som en död sill. Vad gör en farmor då? Jo, plockar upp henne, ger flaska, byter blöjan, låter lillstumpan sitta med och äta halva min filtallrik…

Sen var det ett rännande. Ella hämtar saker, lägger dem i olika ”kärl” och flyger och far. Bland annat så gick hon med bestämd min med sin pappas simglasögon som hon rotade fram ur hans ouppackade badväska ut i hallen och lade ned dem i den gamla blå smörkärnan som min man fick från sitt föräldrahem i Påskas. Jag undrar om lillsonen någonsin kommer att hitta sina simglasögon igen…
;o)

Jag ska ju till Amsterdam nu mitt på dagen idag. På en stor konferens om bromerade flamskyddsmedel. Det är ju bland annat sådana miljögifter jag forskar om så det ska bli verkligt intressant. Jag kände knappt igen en kotte när jag läste programmet med vilka som ska vara med. Så det ska bli roligt att lära känna nya miljöforskare.

Jag har inte börjat packa än och taxin kommer om drygt 3 timmar. Men sådan är jag. Skrivit en lång lista har jag i alla fall gjort… Nu har jag lite resfeber!

;o)

Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Lite resfeber…

  1. ZOL skriver:

    Ha det bra Katrin och passa på att se dig omkring i Amsterdam. Inte konstigt att så många konferenser förläggs dit!

  2. Barbro skriver:

    Flamberade flamskyddsmedel läste vi om på min miljösamordnarkurs. MYCKET OBEHAGLIGT och troligen en latent katastrof. Man undrar hur det ska gå för dem som har levt hela sitt liv bland dessa tickande miljöbomber.Lycka till i Amsterdam och välkommen tillbaka!

  3. Gunnar skriver:

    lycka till med konferensen!:)

  4. Marcus skriver:

    Man drar sitt strå 🙂 Ha det riktigt fint ”där nere”! Platt är det, men det är fint där! 🙂

  5. Bra att du tar med dig kameran och det gör inget om det blir några tulpaner också!! Sköt nu om dig och njut av den kommande värmen! Vickehttp://www.vicke.be/m…

  6. Imse Vimse skriver:

    Hoppas att du hinner spana in lite tulpaner också. Kram

  7. Piraya skriver:

    du hann säkert få med dig det du behövde och fick lite hjälp från Ella med några extra saker som du inte visste att du skulle ha med digha det gott

  8. Magnus skriver:

    Ha det så trevligt!-Mangan.

  9. Karolina skriver:

    Herregud…hur ska packandet gå med Ella i närheten? Du kommer att få med dig nycklarna till sommarstugan och åka utan dina postrar. OJOJOJOJOJ

  10. Karolina skriver:

    http://blogg.aftonbla…Jag har skrivit ett inlägg som handlar var man kommer ifrån, när man är som oss. Gatukorsningar som flyttat runt. Hade gärna vid tillfälle fått din syn på det. Kram

    • Katrin skriver:

      Jag har samma dilemma… var KOMMER jag ifrån och var hör JAG hemma?Född i Umeå av Svensk mamma och Engelsk pappa flyttade vi till Härnösand när jag var några år. Sen till Örnsköldsvik mellan 4-15 år. Jag gick nian i Göteborg, gymnasiet i Umeå. Blandat med allt var att vi spenderade ALLA semestrar upp till jag var 16 år i England hos farmor och farfar.Sen skaffade jag mig min man (som 18-åring) och vi bodde i Umeå, ett halvår i England, i Umeå igen, ett år i Marseille, några år till i Umeå, 3 månader i Holmsund, 10 år i Skåne och nu 10 år i Uppsala. Så, var är HEMMA? Inte Uppsala i alla fall. I Uppsala bor jag i ett hus jag tycker om, har en veranda som jag älskar, åker till COOP-forum 2 ggr i månaden (max) och handlar och till jobbet (tar ca 6 minuter med bil). Jag är i stort sett ALDRIG inne i stan och handlar, går i affärer, lär mig resturanger, lär mig gatunamn mm. Kanske 2 ggr per år och då känner jag mig som en total främling. Jag känner ingen och kan inga affärer eller annat som gör att man känner sig hemma.Det ÄR ett dilemma för mig. Jag känner mig inte ”rotad” och anar att vi snart kommer att flytta. Då är det ”ingen ide” att jobba på att lära känna en stad… Sen kanske vi bor här i resten av vårt liv, vad vet jag? Det är nog massor av människor här i Sverige (och världen) som har det som jag. Hemma är var jag träffar min familj, inte var jag bor.Ha det gott! /Katrin

  11. eveleva skriver:

    Ska bli mycket intressant att höra det senaste om bromerade flamskyddsmedel ..om du nu har tid o lust att dela med dig frånkonferensen:)

  12. Madonnan skriver:

    Ha dt så jättebra i Amsterdam! 🙂

  13. Ida skriver:

    Hoppas att konferensen blev som du ville ha den.

  14. uno skriver:

    Bromerade flamskyddsmedel, häftigt. Tänker på min dotter och hennes kille som ska starta ett musikprojekt i kenya (är själv inblandad som mentor). De tänker inte dra ner datorer! De tänker använda och uppgradera det som redan finns på plats och som annars hamnar på rykande soptippar runt om i stan. Som det luktar påstår dom. Kul om du kunde dra fram U-landssidan i problematiken – dvs att vi gör oss av med vårt farliga avfall till dem som inte har ekonomi nog att tacka nej. Fare thee well och undvik Shiphols dödstråkiga flygplats – fort in och fort ut gäller för att inte tråkighetskänslan ska äta själen (vi satt där 8 timmar först och sju timmar till på tillbakaresan från Aus.

  15. Barbamama skriver:

    Ha det så himla bra i Amsterdam. Vad roligt att få åka dit, har hört att det ska vara fint men har aldrig varit där.kram

  16. Kang skriver:

    Vad vore livet om man inte gamblade lite? Det räcker väl med ett par trosor och ett par rena strumpor, förresten? Hoppas det är/var en bra konferens/Kang

  17. Jag vill önska dig en trevlig Valborg nu! Vickehttp://www.vicke.be/m…

  18. ZOL skriver:

    Men är du inte hemma ännu! Saknar dig!

  19. Marcus skriver:

    Hoppas du har det fint och nederländarna är snälla (de ned. forskare jag lyssnat på kan stå på sig ordentligt) :)Ha en fin Valborg

  20. Magnus skriver:

    Ha en mycket fin Valborg, katrin.-Mangan.

Kommentera

