Can you tell me where I can find some STEROIDS…

Jag har varit på konferens i Amsterdam. Den var riktigt bra och jag har massor av nyheter om bromerade flamskyddsmedel att skriva om här på bloggen. Det får bli en annan dag för nu ska jag skriva på min ansökan som ska vara inskickad till FORMAS den 3 maj.

Men, jag kan inte låta bli att berätta om Shipool flygplatsen där jag väntade i drygt 7 timmar på att få åka hem. Flyget var sent pga maskande personal i flygledartornet i Sverige.

En fredageftermiddag och kväll på en STOR internationell flygplats… Vad gör man inte annat än granskar varenda pryl som fanns i alla affärer? Jag tittade på diamanter (what do you like Madam?) (Jo, jag vill ha allihop), smink, kläder, porslin, stenar, leksaker, mat, sportsaker, och allt annat ni kan tänka er. I en affär sålde de sexleksaker, stringtrosor av godis och annat livsnödvändigt. Jag stod och fnissade glatt och provade att spela på ett elektroniskt (pyttelitet) trumset som man spelade på med hjälp av fingrarna när en gigant till Amerikan stegade fram till expediten och med en stämma som måste ha hörts till varenda tullare inom en mils avstånd vrålade:

-Can you tell me where I can buy some steroids?

Den manlige expediten fann sig raskt och sen såg jag dem samspråka lite tystare lutade mot varandra över disken. Man kan tydligen köpa ALLT på flygplatsen.

Mer kommer om konferensen jag lovar. Och då har jag lagt in finfina foton från kanalerna också!

Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Can you tell me where I can find some STEROIDS…

  1. ZOL skriver:

    Härligt att du är tillbaka!

  2. Karolina skriver:

    Välkommen hem!! Jag vet. Flygplatsen i Amsterdam är spännande. Själv har jag tillbringat fem timmar där med att handla solglasögon. Jag tror inte att det fanns ett endaste par som jag inte provade. Tur att jag iaf köpte ett par innan planet lyfte.

  3. Barbro skriver:

    Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.:o)Välkommen hem!Och lycka till med din ansökan.

  4. Maggis skriver:

    Den flygplatsen har även jag suttit och väntat på flyget till USA i nästan 9 timmar. Vi missade anslutningsflyget vi skulle flyga med i USA och fick slutligen landa och sova över i Detroit, för vidare flyg morgonen därpå. Det var en vidrigt lång resa..Skönt att du är hemma igen…jag har skaffat en ny blogg på http://livsglimtar.wo… om du vill kika in är du välkommen.

  5. Annika skriver:

    Låter roligare med sexleksaker än droger… :-)Annika

  6. Monica skriver:

    HEJ ! Välkommen hem till gamla Svedala igen borta bra men hemma best kanske ? Kram Monica

  7. Magnus skriver:

    Hm…Land of the free…Man undrar ibland. Fortfarande (och hoppas verkligen det får förbli så!!!) så är ju Sverige ett land där sådan handel är betydligt mindre till skalan, även om den givetvis förekommer, så när man stöter på sånt ja då blir man lite chockerad. Jag blir det i allafall. Som i rumänien där en lärare på fullaste allvar påstod att det var omöjligt för oss i sverige att lyckas med skolan och utbildningsuppdraget, så länge vi lät invandrare, homosexuella och arbetarbarn gå i samma klasser som de högutbildades barn…Ja jäklars, tänker man då….Hej!-Mangan.

  8. ZOL skriver:

    Välkommen hem!! I mitt senaste inlägg har jag skrivit lite om rovfisket. Men japanerna vill inte gärna tala om det.

  9. Madonnan skriver:

    Välkommen tillbaka. Hoppas du får en fin första maj 🙂

  10. Ja, i holland kan allt köpas för pengar!Väntar med spänning på dina bilder!Vicke

  11. Imse Vimse skriver:

    En jättestor flygplats det där. Men jag gillar atmosfären på flygplatser. Kul att titta på allt och alla.Ska bli spännande att se dina bilder.

  12. Marcus skriver:

    haha, ja det är väl i Holland det ska funka sådär *S*Länge sen man var på den flygplatsen…annars är ju Amsterdam jäkligt snyggt!Lycka till med ansökningspysslandet!varma hälsn Marcus

  13. Marcus skriver:

    menade alltså amerikanen, 😉 inte förseningen, det är ju typiskt och trist!

  14. herrnixon skriver:

    Bromerade säger du? Jag kan knappt hålla mig. Hoppas på lite steroid-info också… 🙂

  15. Gunnar skriver:

    Hej Ja det mesta är nog till salu i Holland.:)

  16. uno skriver:

    Jag sa ju det – Shiphol ska undvikas. Fräckast är utroparna som säger att folk försenar avgångar och att bagaget just nu packas upp. Resten ett stor och kommersiellt PLAST!!! Nyttig erfarenhet, antar jag. Kram

Kommentera

