Vår röra och lilla Ella



Ella (1 år 1 månad) den 3 maj 2007. Min nya kamera gillar jag!

Här syns röran i vårt vardagsrum. Svärmor har sålt huset hon och (numere avlidne) svärfar bodde ca 50 år i. Hon har köpt en liten fin lägenhet och vi har fått allt hon inte ville ha. Inklusive alla svärfars tavlor! Ella leker glatt i röran med sin vagn, vår storson (Ellas farbror) leker också. Det är han som leker mest med Ella, han kan hålla på med henne i timmar. Och vara lika fachinerad av allt hon gör hela tiden…

Hur ska vi göra för att rensa upp? Alla saker är fina och KAN inte slängas. Kruxet är att alla våra förråd och vindsutrymmen mm är fulla… Det ÄR jobbigt när jag inte känner mig hemma i mitt eget hem.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vår röra och lilla Ella

  1. Monica skriver:

    Hje ! Gör so jag gjorde när det blev för mycket fråga runt till mina kära sedan åkte resten till Lions…och vet du va jag har inte saknat något än …så börja och rensa…………. kram monica

    • Katrin skriver:

      Det är bara ”tiden” som fattas. Ork, lust, inspiration, vilja mm mm finns där. Det är tiden att verkligen ta itu med röran som saknas. Nu ska jag ju först ägna all min tid åt sömnaden av min promotionsklänning… Sen tar lillsonen studenten, sen ska vi på jobb i Rumänien, sen… PUST!Ha det gott! /Katrin

  2. Katrin skriver:

    PS Sen jobbar jag ju mer än heltid också.DS

  3. Monica skriver:

    Hej ! Har skickat mail till dej vet inte om det blev rätt foto dom som jag tänkte skicka till dej men hör av dej om det är något konstigt monica

  4. Maggis skriver:

    Vi hyrde ett extra förråd till allt vi inte visste var vi skulle göra av. Där kan det stå tills vi får ett ryck och ork att röja upp.Annars så kan man ringa och få saker hämtade om man vill skänka bort något.

  5. Anonym skriver:

    hej ! Hör av dej senare i kväll så får jag skicka 2 foto åt gången kram monica

  6. Du har lite att röjja i ser jag! Jag hoppas att du får en fin kväll nu! Vickehttp://www.vicke.be/m…

  7. Sara skriver:

    va söt hon är =)!

  8. Peter Eklund skriver:

    Hej Katrin…allt verkar då vara väl med sig…Och den rara apeln hade sett bättre dagar…Den var med andra ord genomrutten…-Jo det var synd…för när den blommade var den det absolut vackraste trädet på flera kilometers radie…Ha det / Peter

  9. Monica skriver:

    Hje ! Ville bara höra om du fått några foto från mej ? Kram monica

  10. Imse Vimse skriver:

    Vad go hon är, lilltösen.Du får ordna loppis eller skänka till någon auktionsfirma som kan hämta det du inte vill ha kvar. Har du Bruno M-fåtöljen kvar, som du skrev om förut?

  11. Magnus skriver:

    Hej!Härligt ljus som silar in…Ha det gott!-> Mangan.

  12. ZOL skriver:

    Då vi flyttade till Japan var vi tvungna att göra oss av med en hel del. Vi fick inte ta med mer än en viss mängd. Så mitt enkla råd är: Släng på tippen det som är lite halvtrasigt, skänk bort eller sälj det som är i gott skick men som ni vuxit ifrån. Behåll allt vackert och funktionellt. Det är inte lätt och svårt att fatta beslut, Det finns minnen med möbler. Men gör rensningen efter promoveringen- du ska ju sy nu!!

  13. Piraya skriver:

    finns det inte möjlighet att hyra plats i något magasin? Man vill ju gärna må bra och kunna röra sig i sitt hem..Ella är otroligt söt!

  14. uno skriver:

    Knepigt. Ett förråd utanför hemmet, kanske. Shuregard eller nån annan som kostar skjortan. Nä, jobbigt, samma problem här och värst är alla böcker.

    • Katrin skriver:

      Jo våra böcker tar upp alldeles för stor plats. Ca 100 hyllmeter minst… men vad gör man. Jag KN inte slänga eller ge bort mina böcker. Jag läser om favoriter ofta och alla minst en gång var 5e – 10e år. Då kan man ju inte slänga. Sen köper jag (e-post order) ca 5-30 nya böcker i månaden… Just nu köper jag ”allt” av kvinnliga SF författarinnor. Och de är många de…Min man tycker att jag ska njuta av min last och säger aldrig ett ont ord om bokhögarna. Alla andra däremot…;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentera

