Hjälp, jag glömmer bort bloggen. Här är klotter från "doktorand-ångest-åren"

Denna min ”2-a blogg” som jag har glömmer jag tidvis bort. Nu har jag inte lagt in något på länge.

När jag skrev min avhandling, eller rättare sagt, när jag jobbade med allt som tillsammans bildade min avhandling så kladdade jag ofta på lappar bredvid datorn. Det var på post-it lappar, på gamla utskrifter, på ”kom-ihåg” listor mm mm. Jag satt och slängde ”skräpet” och så slog det mig att det kanske kunde vara kul att ha kvar mina ”avhandlings-ångest-kladd”.
Så, jag fotade av alla lappar och gjorde collage av dem.

Varsågot, detta är en liten del av vad som rörde sig i min hjärna medan jag jobbade som doktorand (dygnet runt)…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Hjälp, jag glömmer bort bloggen. Här är klotter från "doktorand-ångest-åren"

  1. Katrin skriver:

    Ibland får jag aldrig kommentarer, då kan det vara läge att skriva en själv…Jo, det var jobbiga år. Roligt att ha kvar klottret!

  2. Katrin skriver:

    och så hälsar jag på mig själv igen…puss och ta och gå hem!Ha det gott! /Katrin

  3. Katrin skriver:

    Ha ha! Nu är jag här och hälsar på igen! Ho ho Katrin, ha det så bra!

  4. Katrin skriver:

    Nejmen HEJ på dej!Nu går jag ned på sta’n…

  5. Katrin skriver:

    Halloj! Nu är jag hemma…

  6. Katrin skriver:

    Näjmen, ett litet hej i förbifarten!Ha det gott!! /Katrin

  7. Maggis skriver:

    Hahaha här kommer kommentaren …Tänk så många små konstverk det blir bara av lite ångestkladd. Jag gillar den typen av teckningar, man vet inte alls var de slutar eller börjar.Då får man vara helt fri i sin tanke och känna in vad det hela är.Kram på dig.. du det finns en kul grej hos mig om vin idag.

  8. Magnus skriver:

    Hej!Snyggt…Precis dettta kommer du att få se fler exempel på efter mina ”nätter”.Jag börjar få mycket ”marginalkonst” nu i blocket…Hej och kram.-> Mangan.

  9. YeahDelila skriver:

    hm..så där klottrar jag oxå…ögon o blommor o fiskar brukar jag få in så väver jag ihop det med diverse andra mönster, brukar gilla Gklavar…snyggast blir det med blyert lr en riktigt svart tuschpenna…C yaa..

  10. Cikoria . skriver:

    vackert klotter :)jo, jag har sett den jättevackra moder jord tidigare, den är jättefin..kram

  11. Katrin skriver:

    Hm… Några klotterkommentarer! Sen jag skrev detta inlägg har jag klottrat massor igen. Men lite annorlunda. Jag tror att det är dax att fota av allt det nya. Och sen psykoanalysera tiden som doktorand emot tiden som anställd forskare. Och så nu, tiden som arbetslös. Japp! Nu är jag utan forskningsanslag igen!

Kommentera

