Vår röra del XI; Tävlingen om Sveriges stökigaste rum är härmed OFFICIELLT startad!

En del kommenterar att det är ”fint” i mitt gästrum (se inlägget om mitt ena gästrum här) jämfört med deras. Jasså, se på mitt andra gästrum då…

Nu börjar tävlingen ”SVERIGES STÖKIGASTE GÄSTRUM”!
(Jag har bytt till rum, inte gästrum. Då kan fler få vara med)

För att (kanske) slå mig måste du fota ditt stökiga gästrum, ladda upp bilden på din blogg och skriva en liten kommentar till mig om att du vill vara med i tävlingen. Vinnaren utses enväldigt av mig senare…

Här kommer foton på mitt andra gästrum, värdit tävlingsbidrag så säg?



Jag börjar här med ett foto rakt mot söder… Se det smakfullt dekorerade fönstret!



Så vrider jag mig lite mer åt väster. Sängen är vanligtvis BELAMRAD men nu hade mamma sovit i den en vecka och hon lämnade rummet BETYDLIGT finare än när hon fick klämma in sig i det…

Och så vrider jag mig rakt åt väster, mot min arbetsplats… Kommentarer överflödiga!

SLÅ DET OM NI KAN!
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

36 kommentarer till Vår röra del XI; Tävlingen om Sveriges stökigaste rum är härmed OFFICIELLT startad!

  1. Rosa skriver:

    VEM HAR GÄSTRUM? VEM HAR SÅDANA UTRYMMEN hmmmmmmm

    • Katrin skriver:

      Gästrum har man om man byggde hus med sovrum åt barnen som nu flyttat hemifrån…Annars tror jag inte vi skulle ha 2 rum över.Ha det gott! /Katrin

  2. Imse Vimse skriver:

    Tyvärr kan jag inte vara med, har inget gästrum. Annars skulle jag säkert vunnit. Rörig rum är jag expert på.

    • Katrin skriver:

      Jag tror jag ändrar till ”stökigaste rum” då kan ju du vara med!Sagt och gjort. Nu tävlar vi om RUM inte gästrum. Bättre så?

  3. Niklas skriver:

    Löjligt. LÖJLIGT!!!!! Jag kommer för fan knappt in i vårt!

    • Katrin skriver:

      Jamän, fota underverket och skryt inte bara… ”Kommer inte ens in” är LÄTT att säga!;o)Ha det gott! /Katrin

  4. ZOL skriver:

    Underbart att du visar detta! Jag hade aldrig vågat, försöker alltid att vara så perfekt! Dumt!

    • Katrin skriver:

      Uj, vilka roliga aktiviteter du ska vara med på. Jag hoppas du fotar allt och visar här på Bloggen. Jag njuter verkligen av ditt ”annorlunda liv”.Jag har ju bott i Frankrike i ett drygt år och där var det lika dant. Inga kylskåp, lite frysvaror, många specialaffärer och hemmafruar som fyllde dagarna med matlagning, köra barn till skolan, hänta hem barnen till lunchen, köra igen, hämta igen, laga mat, mm mm… i all oändlighet. Självklart har vi det bra mycket rationellare i Sverige. Jag undrar dock om det är hönan eller ägget som kom först? Dvs gjorde vi det inte rationellare FÖRST och sen började de Svenska hemmafruarna söka sig ut i arbetslivet?Vad tror du?Bloggerisvar; Modig? Bara för att jag visar min röra? Hm… som mer än heltidsarbetande forskare med stort hus och intressanta fritidssysslor (t.ex bloggandet och läsandet, mitt klänningsprojekt och min trädgård) så har jag för LÄNGE sen insett att tiden faktiskt ÄR begränsad. På 24 timmar under ett dygn HINNER man inte göra mer saker än under 24 timmar. Det som tydligen prioriteras bort i mitt liv är städningen.Så ÄR det bara.Ha det gott! /Katrin

  5. Imse Vimse skriver:

    Jag skulle kunna fota ena sonens rum, men då får vi säkert Hälsovårdsnämnden på oss. Jag ska ta en sväng med kameran i huset. Och kanske att jag vågar visa upp nånting.=)PS. Skulle du ordna en tävling om fulaste trädgården, så skulle jag garanterat vinna. Den är nämligen inte ens värd att kalla trädgård. Jag har inte gröna fingrar och matjord i fickorna.

    • Katrin skriver:

      GAPSKRATT! Men, har hälsovårdsmyndigheten missat våra barns rum alla år missar de nog din sons också… Våra barn hade VEDERVÄRDIGA rum av någon underlig anledning. Kan det bero på oss föräldrar? Hemska tanke..Jag ser fram emot en liten titt in i er röra. Och trädgård? Hm… du menar ogräsodlingen?

  6. Jonas skriver:

    Jag har ett gästrum men det är bara en säng därså jag kan inte kalla den stökig.Jag kvalar inte in…

  7. Rosa skriver:

    Nickar och förstår *L*

  8. Drysen skriver:

    Jag erbjuder en tjänst om man har nånting man verkligen vill bli av med kan man ge det till mig så kommer det försvinna i röran i min lägenhet…

  9. Maria skriver:

    jaaa. vad ska man säga….skönt att se att nån har det värre….eeeeh bättre…vänta jag måste se mig omkring lite….

    • Katrin skriver:

      Dina tvätthögar och fotot på diskbänken tror jag inte räcker till för vinst i min lilla tävling. Men de är klart bra bidrag!;o)

  10. Percy skriver:

    hahhahaahhttp://blogg.aftonbla…

    • Katrin skriver:

      Fast just den DÄR bilden har jag precis fått i ett roligt bildspel. ”Datorkursen” eller något hette det. Bland annat var där foton på folk som skurade hårddisken…;o)Var det därifrån du fick din bild?Har du ingen egen tävlingsbild?Ha det gott! /Katrin

  11. Barbro skriver:

    Får klädkammare vara med?Isåfall skickar jag en bild av min ikväll.

    • Katrin skriver:

      Uj, nu kommer jag ihåg mitt konfirmationskort. Jag valde ett som ”ingen annan visade sig ha valt”. Med en bukett liljekonvaljer och förgät-mig-ej. Jag kan riktigt se det framför mig. Tack för ditt inlägg!Bloggerisvar; Klädkammare! Självklart!! Alla våra vrår ska nu ut till allmänt beskådande! Det här var ju ROLIGT! Nu tror jag att det är mer än hög tid till lunch, jag börjar känna mig LÄTTSINNIG”…

  12. Karolina skriver:

    Nej, så där såg vårt ut igår. Sedan städade jag inför ett besök imorgon…

  13. Gunnar skriver:

    Hej Äntligen en tävling där man skulle kunna ha en chans.Men jag tror ändå att jag ger mig.Som tur är så har vi en del gäster och det innebär att pressen att röja undan blir för stor.Annars så känner jag igen mig i en hel del.:)

  14. Imse Vimse skriver:

    Nu har jag lämnat mitt bidrag!

    • Katrin skriver:

      WOW, klart ett starkt bidrag! De där trådbackarna som ligger ovanpå wellpappkartongen är ett finfint koncept!Vi får se hur de andras bidrag ser ut.Ha det gott! /Katrin

  15. Barbamama skriver:

    Jag kanske kan slå det men bara när lillkillen har stökat till det, just nu är det ganska så välstädat här hemma, förutom vinden. Räknas den?

    • Katrin skriver:

      Självklart räknas vinden! Jag har tänkt att om någon visar en riktig ”vinnarbild” så ska jag drämma till med foto från vårt garage. Det slår INGEN (tror jag);o)Ha det gott! /Katrin

  16. Vendettanbettan skriver:

    Forskare ska ha stökigt, annars är dom inte trovärdiga.;)Värme

  17. Barbamama skriver:

    Då ska jag fota vinden 🙂 i morgon… bara jag kommer up ”LER”

  18. Barbro skriver:

    Tyvärr blir jag tvungen att dra mig ur tävlingen. Min klädkammare håller inte måttet. Den är visserligen fulltravad med prylar från golv till tak, men jag hade glömt att jag hade STÄDAT den… så nu ser den inte värre ut än vilken klädkammare som helst. (Dock alltför trång, men det beror inte på mig)Jag känner däremot en som slår både ditt gästrum och ditt garage med hästlängder, men jag tror inte han släpper in mig för att ta bilder. Han är nämligen ett original av GIGANTISKA MÅTT!Har du rader av gamla skitiga navkapslar på väggarna? Alltså INTE i garaget…;o)Nej, jag tänkte just det!

  19. tyrla skriver:

    ser ut som jag har en chans att plocka hem vinsten.. *laddar kameran*

  20. Magnus skriver:

    Tja…Rörigt blir det ibland.. Men… ur kaos…kommer…reda!!!Hej!-> Mangan.

  21. uno skriver:

    Så ser det ut här med, utan bild faktiskt för jag tror inte lilla frun skulle uppskatta det. jag tror tom jag slår dig, jaja. haha, no proof.

  22. Monica skriver:

    Hje ! Det ser ut som ni ska flytta för då brukar jag ha det så ..men det fixar sej snart skaffa en container och bara ös i så ska nu snart se att du har plats så det räcker ..kram monica

  23. Barbamama skriver:

    Nu har jag fotat vinden och mitt bidrag ligger ute på min blogg. 🙂

    • Katrin skriver:

      WOW, ett sådant starkt bidrag. Det är kul att fler än vi bara kan ”slänga upp” saker. Vi har gjort så i våra vindar, vårt garage, våra gästrum, våra bodar mm i snart 10 år nu. Så länge har vi bott i vårt egenhändigt bygda hus. Jag tror massor av orsaker ligger bakom, men en viktig var att vi flyttade in utan att vi var färdiga med huset. Det första åren bodde vi i byggröran och allt skyfflades runt från rum till rum. Sen när ett rum var mer eller mindre klart började vi på nästa utan att någonsin storstäda (för det var inte lönt) och utan att skapa en grundläggande ordning. Verktyg har vi nu i köket, vardagsrummet, hallen och garaget. Inte enbart på ett ställe för där ryms de inte…Så, en RADIKAL omflyttning med skapande av ny förvaring behövs. Men när gör man det?Stor (liten) suck.Ha det gott! /Katrin

  24. Madonnan skriver:

    Oj!Men du, hur går det med klänningen då?Hoppas allt går jättebra med den, kram 🙂

Kommentera

