Gå och prata med Kofi Annan och Jan Eliasson

Gå och prata med Kofi Annan och Jan Eliasson (se var du hämtar gratisbiljett  KLICKA HÄR). Så här står det bland annat…

”FN:s förre generalsekreterare Kofi Annan och FN:s speciella sändebud Jan Eliasson, gästprofessor vid Uppsala universitet, samtalar om det internationella samfundets framtid fredagen den 25 maj i Universitetsaulan. Diskussionen är öppen för allmänheten och biljetterna släpps måndagen den 14 maj”.


Sen dagen efter ska Kofi Annan bli hedersdoktor och jag promoveras. Dagen till ära gästar Kungen o Drottningen och (läs o häpna!) Kejsaren och Kejsarinnan av Japan! Det ni!

Jag fick en fin bok igår med programmet och höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste vilka som ska beskåda min ihoptråcklade, hemmasydda klänning. Bäst att jag snart börjar sy ”underverket” också. Tänk om jag lämnar vassa nålar kvar som jag sticker mig på precis när jag får lagerkransen, syr den rynkigt, syr så den ramlar av…mm. Då får de prominenta gästerna något att skratta åt!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Gå och prata med Kofi Annan och Jan Eliasson

  1. Magnus skriver:

    Oups!Idel ädel finfolk! Ha det så trevligt i helgen!-> Mangan.Jo det var så sant.. Hur går det med dina tryckeriforskningar?mvh – Mangan.

    • Katrin skriver:

      Mina tryckeriforskningar står helt stilla i väntan på att klänningen ska bli färdigsydd…Den tar tid den!Ha det gott! /Katrin

  2. Det var ingen dålig gäst lista! Jag hoppas att du får en underbar helg nu och sköt om dig! Vickehttp://www.vicke.be/m…

  3. Marcus Friberg skriver:

    Ska dem se när du tar emot något?

    • Katrin skriver:

      Jäpp, en lagerkrans och ett diplom. Jag ska promoveras eftersom jag disputerade och blev doktor för ett drygt år sedan.Ha det gott! /Katrin

  4. Imse Vimse skriver:

    Du kanske ska sy en Lill Lindforsklänning. Då skulle de fina gästerna tappa hakorna!

  5. ZOL skriver:

    Det är tur att du kan lite japanska, Katrin! Du kan vända dig till japanska kejsarparet och tacka: Arigato!

  6. Annika skriver:

    Det drar ihop sig… Det kommer gå hur bra som helst. En kvarglömd nål klarar du smärtan av 🙂 Skulle kännas tryggt om du sydde färdigt klänningen i god tid bara. Du måste lägga ut en bild sedan på det färdiga resultatet. Annika

  7. eveleva skriver:

    Det blir stort hör jag :)Kungar och kejsarinnor!!!

  8. Karolina skriver:

    Åh, en sån underbar dag. Det är inte alla som får sånt under sin yrkesmässiga karriär

  9. Magnus skriver:

    Ha en go´ vecka!-> Mangan.

  10. uno skriver:

    Vilken höjdare!!!! Grattis! och mina favoriter Kofi och Jan, Annan och Eliasson. Klänningen blir nog bra, annars kan du låna nån av Silvia. kramar och ännu en grattis.

Kommentera

