Balansakt… JAG får svindel!

Jag får svindel vid blotta tanken!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Balansakt… JAG får svindel!

  1. Annica* skriver:

    Jisses! Jag hatar höjder. Skulle nog slänga mig ner bara för att slippa falla!

  2. Det där skulle jag inte klara. Mår illa bara av att titta på bilden. Där jag bor är det tack och lov platt som en pannkaka!

    • Katrin skriver:

      Ja visst är det knepigt att vissa klarar allt och jag ”faller” så fort det blir det minsta höjd.

  3. Fäbostintan skriver:

    Läskigt! Dom fick skjuta mig först.

  4. Fäbostintan skriver:

    Japp! Jag är vallon! Hur visste du det? 🙂

  5. Linda skriver:

    Ser du tanten som går där? Vilken hårding!=)

    • Katrin skriver:

      Ja en sådan tant vill jag vara. Min mamma är en sådan och min mormor också. Mormor fyller 100 år i år och har till för något år sen varit en krutgumma.

  6. Alee skriver:

    -Är inte höjdrädd…men det ser lite läskigt ut./Alee

  7. Linda skriver:

    Jag behöver mitt liv ja, men jag uppskattar det inte. Mitt liv är ingenting. Jag bara finns, jag varken känner lycka eller orkar göra någonting speciellt. Oftast sitter jag bara med mina deprimerande tankar, stirrar rakt in i en vägg i timmar. Det är inte ett liv, och såhär har jag haft det ett bra jävla tag så hoppet om att någon gång kunna leva lyckligt har övergett mig.Grattis till mormor på 100-årsdagen då!

    • Katrin skriver:

      Hoppet finns ALLTID där i någon liten hjärnvindling. Det är jag SÄKER på. Vad tycker du är i alla fall lite roligare än att stirra in i en vägg? Som du kan göra helt själv?Läsa en bok? Blogga? Leta saker i en second-hand-affär? Måla på huden med vattenfärg? Bada med skumbad? Just nu lyssnar jag på ”I am beautiful” med Christina Aguilera”. Full volym, sub-woofer-hoppande-armar, och jag skrattar med hela ansiktet när jag sjunger med!Jag NJUTER av mitt liv! Och unnar dig att i alla fall vara LITE gladare än en zombie…;o)Ha det gott! /KatrinPS Lev i varje sekund och tänk inte på framtiden, i alla fall inte jämt!

  8. Karolina skriver:

    Men unge i famnen och en korg på ryggen??? Jepp, det hade jag också fått

  9. Piraya skriver:

    oj shit!!! inte ett spann vilda hästar hade fått ut mig dit!!!det är synd om dig som inte mår bra… inte synd om mig, jag får skylla mig själv… längtar så efter att få se bild på färdiga klänningen… kan ge mig attan på att den blir stunning

    • Katrin skriver:

      Uj, nu blev jag sugen på våfflor… Pga klänningen (som jag har lite svårt att få klar) håller jag diet nu. Jag borde gå ned lite i vikt så jag inte ser ut som en vandrande potatissäck…Jag har dessutom lite andra problem med min klänning, med vecken, inskärningarna, infällningarna, inläggningarna mm som jag håller på att göra på baksidan av klänningen. Mina armar är inte gjorda för att nå runt och nåla fast saker där de ska sys fast… Jag håller på att sy en klänning för en orangutang. Frågan är, var är orangutangen?Ha det gott! /Katrin

  10. Magnus skriver:

    Usch ja.Jag klarar inte höga höjder när det krävs att man hela tiden ser det där bråddjupet under sig och mellan spjäler som man ska gå på, det verkar inte alls så kul…Däremot en stege lutad mot fasaden, det är ingen fara. Ha en skön lördag-söndag.-> Mangan.

  11. Ove skriver:

    Hej!Läste din kommentar om bojkott av länder vi protesterar mot.Det är en form av ”civil olydnad” som jag gillar. Det är inte alltid stor makt vi har i livet men över vår konsumtion kan vi bestämma om vi är medvetna och tänker kritiskt

    • Katrin skriver:

      När vattenfall satsar promillen av sin vinst till forskning… VAR ska den nya energin komma från? Jag tror rent logiskt att vi kommer att få all vår energi från solen i framtiden. Frågan är i dagsläget naturligtvis HUR. Forskning krävs. De Uppsalaforskare som forskar om klorofyll och hur det ämnet (eller konstgjord klorofyll) ska kunna användas behöver all stöd de kan få. Ingen kommer på en nytt sätt att utvinna energi ”bara sådär”. Ne,. det krävs investeringar i forskning. När sen man ser vad som satsas på riktigt blir i alla fall jag deprimerad. Det är verkligen promille av vad som behövs.Angående civil olydnad, och att bojkotta länder (och företag) man inte tycker om. Jag kom för länge sedan på att det enda som JAG personligen kan använda som påtryckningsmedel var min fria vilja. Så, nu vill jag inte köpa något från USA, Fr, Isr, Kina mm pga de skäl jag skrev om. Sen skriver jag brev till politikerna och berättar hur jag tycker… är självklart med i alla naturföreningar, fackföreningar mm som kan tillvarata och jobba för det jag tycker är viktigt.Det är mitt lilla strå…Ha det gott! /Katrin

  12. ZOL skriver:

    HUr går det med klänningen? Jag tänker på dig! Läser att du njuter av livet och det låter så braaaa! Jag gör också det!!

  13. Marcus skriver:

    hehe, de verkar strutta fram utan problems…höga höjder är lite läskigt tycker jag med dock :)Konstigt, när man var liten var det inte lika läskigt. Man har liksom vunnit förstånd med tiden tror jag *s*Ha en fin helg!

  14. Barbro skriver:

    Nja, JAG skulle nog klara att gå där, men jag skulle inte vilja bära på något, särskilt inte ett barn eller hund eller en annan levande varelse som kunde börja sprattla och få alltihop att svaja.

    • Katrin skriver:

      Uj, vilken växtprakt, våra kaprifoler har vi planterat i norr och de är inte så glada… Det här med bortbytingar till rosor, för 2 år sedan sade jag bestämt att jag ville ha en starkt doftande, lite gammeldax men ändå rikblommande och längeblommande klängros. I fjol hade den stått och växt så det knakat i över ett år och blev snabbt helt översållad av blommor. De doftade ingenting! Inte ens ”blomma” och på mindre än en vecka hade alla hundratalet blommor tappat sina kronblad… Sen fortsatte den att växa, jag överdriver inte när jag skriver att vissa revor äxte flera meter på några månader. Så, i vår har barnen slaktat den och slängt alla livsfarliga, taggförsedda grenar på vår ”igelkotthög”. Så har min man köpt en ny kaprifol. En som nu ska få stå i bästa söderläge!Ha det gott! /Katrin

  15. uno skriver:

    Inga felsteg där inte. Tänker på en film – hela och halvan kanske, där ett piano skulle över en dylik bro. Oj

  16. Eleonor skriver:

    oh fy !! jag får nästan panik när jag ser bilden … jag som trampar snett på en trottoarkant !!!*L* Ha en fin dag ”!

  17. ZOL skriver:

    Hej,undrar hur du har det, snart är det den 25:e!!!

  18. Imse Vimse skriver:

    När min son var i Malaysia gick han omkring sådär bland trädtopparna. TUR att inte jag var med då!

Kommentera

