Först ett PRIMALSKRI! Sen STARTA PANIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är det ganska mycket kvar på klänningen… Klockan är ca 16.30 idag tisdag. Klänningen SKA vara klar till min promovering på Lördag!
 PRIMALSKRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har 2 stora ”hål” mellan armen och ryggen, men har jag tyg så det räcker? Jag hittar en liten ruta på ca 50 x 60 cm, det är allt tyg som är kvar.

Det här är de sista bitarna som ska klippas till, och det blå är det sista sidenet som finns kvar! Darrhänt när jag klippte? Ja OM jag var!!

Så HÄR ska de sista tygbitarna sitta, mellan framstycket och ”hängslena”. OBS! Jag har tråcklat hela klänningen i gul tråd. Det brukar jag aldrig göra, nåla och sy är min devis. Men nu bara MÅSTE det bli bra.

Så, klockan är ca 23 och jag fotar ryggen för att se att allt sitter där det ska.

Mja, det duger. Nästan klar rygg, nu ska allt bara sys också. Men det gör jag imorgon (Onsdag) för NU är jag TRÖTT! Det jobbigaste med allt är att jag sträcker mig bakåt för att nåla saker på ryggen och så sticker jag mig själv… Jag syr en klänning till en orangutang, men VAR ÄR ORANGUTANGEN?

Starta PANIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hysteriskt fnittrande………………………………… Nu ÄR jag TRÖTT!

Sovsågott! /Katrin

PS Jag som skulle möta Kejsaren o Kejsarinnan av Japan. Och så ska de vara med på en kransceremoni imorgon (Onsdag) men INTE på promoveringen på Lördag. BLÄ, en sådan miss. Men David Attenborough, Jane Goodall, Kofi Annan, Watson (DNA spiralens upptäckare) och han Kardinalen från Vatikanen får väl räcka då…
;o)

JIPPI!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Först ett PRIMALSKRI! Sen STARTA PANIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  1. Madonnan skriver:

    Du är fantastisk!!Lycka till med resten, kram:)

    • Katrin skriver:

      Angående min klänning… Jag känner att den snart är klar. Men jag har lagt ned OTROLIGT massa jobb i den, det hade jag INGEN ANING om. Jag är säkert uppe i 65 timmar nu. Jag har suttit från morgon till kväll i alldeles för många dagar. Jag har nackspärr och kommer att sitta som ett spett på promoveringen…;o)Ha det gott! /Katrin

  2. Knytet skriver:

    Knytet håller i hop tyget, om det hjälper,och ropar HEJA!!!!Du klarar det!!!KramKnytet

  3. Magnus skriver:

    Du!Den blir ju fin! Du kan du!Nice and steady now….Lycka till på Lördag!-> Mangan.

  4. Barbro skriver:

    Ta ett djupt andetag och säg efter mig nu:DET KOMMER ATT GÅ BRA!Om inte det hjälper får du väl ta till Stig-Helmers gamla beprövade: ”Jag KAN flyga. Jag är inte rädd!”Jag behöver lite hjälp av dig sen, några frågor om hur en promovering egentligen går till (för min bok – den måste bli trovärdig och det jag har skrivit hittills är bara vilda gissningar).Men det kan vi ta via mail EFTER lördagen!!!Ha det bra.Barbro

    • Katrin skriver:

      Jo, om promoveringen kan du få massor. Jag har fått 2 ”böcker” om detta. Dels en allmän bok om Universitetets högtidligheter och dels en speciell bok om bara denna promovering. Sen ska jag få en DVD med hela promoveringen filmad också…;o)Ha det gott! /Katrin

  5. uno skriver:

    Den BLIIIIR klar. Du är så himla duktig att du inte ramlar på detta, så är det bara. kram och lycka till med nålar och trådar.

  6. Barbamama skriver:

    Men så spännande, dels lördagen men också att få se hur din klänning kommer att se ut. För om man ska gå på vad man ser på fotona så tror jag att den kommer bli jättefin!

  7. Karolina skriver:

    Allt jag kan göra är att skicka styrka och komma med glada hurrarop…för sy är inte min starka sida.

  8. Annika skriver:

    Du kommer bli balens drottning! Jag är säker på det! Blir det några hål som inte tyget räcker till så får du väl ta till lappteknik och skarva med gult :-)(Förlåt, det var nog inte kul just nu i detta uttröttade läge…)Annika

    • Katrin skriver:

      Jag skrattade HÖGT när jag läste din kommentar! Jo, jag har fortfarande humorn kvar trots att klänningen fortfarande inte är färdig.Nu ska jag gå och sy igen, skönt med en paus!Ha det gott! /Katrin

  9. Barbro skriver:

    Ursäkta!Jag fick just upp en bild för min inre syn, med Annikas förslag i nummer 8.Attan så komiskt!;oD

  10. ZOL skriver:

    Gissa om jag är imponerad- frågan är vad som är den största bragden? Klänningen eller doktorsavhandlingen?

  11. Therese skriver:

    Fantastiskt arbete! (Med klänningen också…) Pussa Kofi från mig! (kan inte låta bli att tänka på sketchen där Mr Bean ska träffa drottningen, och det slutar med att han ger henne en dansk skalle…:D)

  12. Maggis skriver:

    Jasså är Watson DNA spiralens upptäckare? Min hund Watson? Nej tänkte väl det..Idag blåser det konstigt här och jag får lock i öronen av något slags undertryck som har blivit här hemma. Konstiga saker händer ibland..klart du blir vackrast på balen, men gör inte som Mr Bean gjorde hahaha den danska skallen…Kram

  13. Piraya skriver:

    andas in djupt, håll andan en kort sekund, andas ut… upprepa tio gånger.. känn hur du slappnar av.. du fixar det, du är oerhört duktig! jag hade aldrig fixat det så bra som duKRAM

  14. Imse Vimse skriver:

    Hur går det? Är du klar?

  15. Madonnan skriver:

    Hur går det? Är så spänd…får vi se ett foto?!! *håller tummarna för ett gott resultat* Kram:)

  16. Piraya skriver:

    tänker på dig!!!!! hoppas att din dag blir helt otroligt underbar! KRAM

  17. Eleonor skriver:

    Tankarna finns hos Dej idag ! Lycka till och kram från mej o mna fyrfotingar !!

  18. Maggis skriver:

    Jag kikade om jag skulle se dig när det var på tv från promoveringen men icke då. Hoppas du hade en underbar kväll.

  19. Barbamama skriver:

    Jag gissar att du har haft fullt upp…. hoppas att allt har gått bra och att du fick en härlig kväll!kram

  20. Catwalker skriver:

    Det kommer att gå supers!

  21. ilse-marie skriver:

    Frågan är hur det gick?!Har i dag bestämt mig för att ta en riktigt lång bloggpaus. Passar på att önska dig en riktigt skön sommar. Hoppas allt gick superbra! / kram

  22. Magnus skriver:

    Hej Katrin.Jag har en fråga till dig på min blogg idag…(som om inte du har nog att tänka på);)-> Mangan.

Kommentera

