Promoveringen?

Vad händer? Varför skriver  jag inte om Promoveringen? Och Kofi Annans tal som jag lovade?

Jo, allt går lite för fort nu… Vår dotter ska komma hem från London på måndag. Hon har sin pojkvän med sig. En Australiensare som jobbar i London som byggnadsingenjör. Han heter Steve och vår dotter, som alltid tidigare varit den som ganska snabbt gjort slut, har meddelat att Steve är HAN. Han som kommer att hålla hela livet…

För att inte Steve ska släpa med sig rara dottern vår till Australien håller jag på att storstäda…
Det är ju självklart VARFÖR det begriper du väl!
Inte?
Ja, så här tänker jag.

Dottern vår är slarvig och lever i en ständig oordning.
Alla vet att döttrar gör som sin mamma.
Jag är slarvig och tar mig aldrig tid att städa.
Huset ser ut som en sopstation efter vårens alla saker som ”vandrat” hit från min mans föräldrahem…
Steve får klart för sig att jag är ett dåligt inflytande och tar dottern vår hem till sin ordentliga mamma i Australien.
Mina barnbarn föds i Astralien och jag får knappt sse dem förrän de är vuxna…

Så, vad gör jag nu? Jo storstädar för fullt! Min mamma och lillasyster som stannade kvar efter promoveringen (mamma åkte hem i morse, lillsyrran åker hem imorgon)  har bägge jobbat som blå. Bokhyllan med alla serietidningar som stått 8 år i hallen och bara tagit upp plats är tömd. Bokhyllan är nu bredvid min säng och flera av alla SF / Fantasy som drällt runt överallt är i den bokhyllan nu. Serietidningarna är prydligt sorterade (Ja, alla 10 000 st) och inlagda i min Sir Vääs alla bokhyllor. Hallgarderoben är i stort sett tom (från att inte ha stängt ordentligt). Frysen är avfrostad (självklart att Steve kollar in FRYSEN!)
mm mm.
Man känner knappt igen sig i huset…


Sir Vääs? Vad gör han, kanske du undrar? Jo, direkt efter promoveringen åkte han bort, och kommer inte hem förrän imorgon natt… Jag har i alla fall sparat gräsklippningen till honom. Gräset är inte klippt sen i fjol, i alla fall på en stor del av gräsmattan…

Så, så fort jag är ”kontaktbar” ska jag lägga in foton på promoveringen, på min fina klänning mm. Men först ska jag plantera om alla blommorna!

Och så ska lillsonen ta studenten och ha sin mottagning den 6 juni!
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Promoveringen?

  1. Imse Vimse skriver:

    Väntar på att få se klänningen!

  2. Barbro skriver:

    Huuu, det låter som MYCKET just nu, men vad gör man inte för att för att slippa få ”virtuella” barnbarn (=som man endast får se på video)?Klänningen får väl komma när den kommer… såklart vi förstår!

  3. Madonnan skriver:

    Det är alltså mkt nu…Ser fram emot fler skriverier iaf. Kram 🙂

  4. ZOL skriver:

    Vilken energi du har- den riktigt kryper fram bland bokstäverna. Sir Vääs gjorde nog rätt i att åka bort några dagar. Och att ha lillasyster som hjälp är inte dumt. Jag väntar tålmodigt på klänningen men först ska lillsonen ta studenten!

  5. Karolina skriver:

    Å nej. Svärson från asutralien. Det är långt dit. Men det har du redan fattat. Annars skulle du inte städa. Jag kollar iaf efter rapporter.

  6. Barbamama skriver:

    Spännande! Förstår att du inte vill att din dotter flyttar dit, men….. då har du någonstans att bo om du vill se det landet (om du inte har gjort det redan)London, snart är jag där för första gången. Det ska bli spännande..kram

  7. Cinnober Rose skriver:

    *ler*med andra ord fullt upp, men vi bloggare är ett tålmodigt släkte, vi kan vänta hur länge som helst på att du berättar, och att du berättar om Steve också.. och hur det besöket gick – OM han kikade i frysen och kollade så alla serietidningar låg i rätt ordning *fnissar*njut av livetkram

  8. Magnus skriver:

    Lite nya bilder på bloggen idag..Välkommen.-Mangan.

  9. Karolina skriver:

    Och förresten…vad mammor vet om sina döttrar…förutspådde inte du denna australienare tidigt. Han som var med på alla bilderna? Han som såg så ömt på din dötter?

Kommentera

