Mordet fångades på bild… Här är beviset!

Såret jag tillfogade med gräsklipparen syns tydligt på kopparsnokens rygg. Så fruktansvärt gräsligt!
-Murderer!
Väser en ”Gollum-lik” röst i mitt inre.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Mordet fångades på bild… Här är beviset!

  1. Imse Vimse skriver:

    Så fruktansvärt hemskt. Undrar vad naturens hämnd blir?

    • Katrin skriver:

      Ja det undrar jag också…. Kanske mitt jobb för naturen kan kvitta lite på skulden?Eller?

  2. HelenaQ skriver:

    MÖRDARE!AAAAAAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhh

  3. Trollan skriver:

    Är det så där kopparödlor ser ut?

  4. guldfisk.se skriver:

    ojojoj…stackars liten..men du menade det inte.. så det går nog bra ska du se..

  5. Barbro skriver:

    Vår far brukade hänga upp dem på en gren så att inte myrorna skulle äta upp dem (på uppmaning av oss ungar = barnslig logik).Då tog fåglarna dem istället, men VI hoppades alltid att de på något mirakulöst sätt hade vaknat till liv och slingrat sig iväg.Det är inte lätt att vara kopparödla… eller barn.;o)

  6. Morgan skriver:

    Jag är ingen djuraktivist men skulle du någonsin lägga upp en bild om du råkat drämma till en människa med gräsklipparen?Omoraliskt minst sagt.

  7. Magnus skriver:

    Hm..Fina bilder.Sånt händer tyvärr. Inte roligare för det…Hej.Här kommer ett bloggsvar:Du har banne mig rätt! I tidningar är det mest gubbarna som syns.Vad gäller vägskyltarna så känns det inte som att det skulle ändra nånting i verkliga livet om fru gårman verkligen promenerade in bland skyltarna,men fasen vet! Däremot är det annat jag har tänkt på också. I Jönköpings stadspark står en jättefallos, alltså en bautasten,(visserligen bearbetad så att den liknar mer en mycket hög gravsten, men i stora drag är det en bautasten) med överskriften ”Smålands Söner” – ja och så kommer en riktig inköpslista på viktiga gubbar som startat eler drivit industrier, skänkt pengar till viktiga saker i staden. Nu var det väl ett tag sedan det skrevs dit en nuvarande ”son av småland” men i allafall blir ju det patriarkala mäktigt tydligt. Var är tjejerna? ”Smålands Döttrar”Sen är Jönköping mycket rikt på byster. En kvinna? två? rätt svar: Ingen. Någon helfigurstaty finns det. och en skulptur med två skolbarn som går hand i hand. Där är den ena en flicka, eller så är båda flickor, minns inte. Det kanske skulle kunna vara ett skolprojekt att ungarna får forska fram vad de där gubbarnas fruar hette, och om det går gräva fram lite mer bakgrund om dem. Sen gör vi byster i hönsnät och gipsbindor och ställer bredvid som en happening…Det vore väl nåt?Konst och bilder av alla slag påverkar ju oss väldigt mycket. Trafikbilderna är ju naturligtvis också ”bilder” så nu fick du mig verkligen att tänka. Det ska jag göra…Ha det gott. Idag ska vi ha klassens dag. Vi ska till ett äventyrshus och vi ska sedan grilla på vätterstranden. -> Mangan.

  8. Cinnober Rose skriver:

    stackars liten, både den och dukram till diginte till den*ler*

  9. Vendettanbettan skriver:

    Jag fattar din ångest!Dom rara små krypen har jag bara lyckats se en (1) enda gång vid Stallarholmen.Ge den en värdig begravning, så mår du bättre!

  10. Gunnar skriver:

    Hej spännande bilder.Ja det finns många små djur o kryp att vara rädd om.Det är inte alltid man lyckas med det.:)

  11. uno skriver:

    Stackars ödla. Först fick den leva benlös, sen bara livlös. Synd, d får mata resten av ödleflocken med daggmaskar som straff…

Kommentera

