Lillsonen tar studenten! Dax för en KLÄDREVOLUTION! Kostym i 30 gradig värme…

Nu är det bråttom! Var ÄR MITT BÄLTE?


 Nu blir det till att springa till bussen! Den vite pricken längst ned i ”vår backe” är lillsonen i fullt språng. Bussen går om en minut och det tar ca 4 att gå till busshållplatsen (jo han hann…). Men varför är han alltid ute i sista minuten?



Storasyster har kommit från London för att gratulera. Lilla Ella (Lillsonens dotter) grattade sin pappa till studentexamen med en massa gäspningar. Hon var trött. Flera andra i familjen var med, svärmor (Lillsonens farmor), jag och Sir Vääs (Lillsonens föräldrar), rara dotterns nye pojkvän (just han, från Australien).

Men inte storsonen med sin rara fru. De hittade oss inte i folkhavet utan gick och satte sig i sin bil. Sen åkte de hem utan att ha sett Lillebror. Det VAR otroligt mycket folk men jag tyckte det var synd och alla saknade dem.

Ella fick låna sin pappas studentmössa…



En klasskompis beundrar lilla prinsessan. Pappa Lillsonen var SÅ STOLT över sin dotter och gick runt och presenterade henne för alla klasskompisar.

Pappa suger också tumme… (Är det fler än jag som läser max-böckerna?)

En klasskompis släkt som undrade;
-Var tog de vägen?

Här klättrar hela klassen upp i en lövad vagn.  Deragen av en liten traktor!

Uj en sådan dag! 30 grader varmt i skuggan och fullt med glada finklädda människor. Men jag undrar lite över kläderna. Lillsonen vår hade shorts, svart linne och en vit skjorta. Det tyckte jag var finfint. Så hade ALLA andra killar på hela skolan (verkade det som) svart kostym. I den värmen?

Varför kan inte killarna ha lätta fina sommarkläder när de tar studenten? Alla tjejerna hade ju tunn tunna klänningar.


Dax för en KLÄDREVOLUTION alla killar!

Annars en helt perfekt dag!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Lillsonen tar studenten! Dax för en KLÄDREVOLUTION! Kostym i 30 gradig värme…

  1. Madonnan skriver:

    Ja, det blir lite varmt…Tycker man kan ta av sig på dagen, på flaket iaf, så kan man vara lite finare på kvällen i så fall.Hade också en student i veckan.Kram:)

  2. Cinnober Rose skriver:

    vilken härlig dag! gratta lillsonen från mig!här är också supervarmt fortfarande… kram

    • Katrin skriver:

      Min lillson ska till Hultsfred. Han ska jobba i entren. Men, han tänker inte ta sig dit förrän på Onsdag, och HUR han ska dit har han ingen aning om…Går det ett tåg dit?De barnen de barnen. Själv får jag On-Fredag helt ensam. Sir Vääs har flugit till Finland i morse och det ska bli SÅ bra att kunna ägna mig åt jobbet igen. Jag har ju i stort sett varit ”ledig” i 3 veckor nu med klänningen, promoveringen, städningen, studenten…Suck det ska bli SKÖNT att sitta i luftkonditioneringen, just nu är jag DRÄNKT i svett.Ha det gott! /Katrin

  3. Imse Vimse skriver:

    Undrade också när jag såg några pojkar imorse. Hu, så varmt med kostym hela dagen.

    • Katrin skriver:

      jag har helt missat allt om tummar. Vad är de bra för?Finns det någon ”manual” eller ”instruktion” för vad den står för? Ska man bara klika på den om man gillar inlägget? Isåfall är jag en urusel bloggare. Inte får jag tummar och inte klickar jag på tummar. Jag skriver kommentarer istället!Ha det gott! /Katrin

  4. Magnus skriver:

    Underbart!Vilken revival man fick i går när man satt på uteverandan till ett av vattenhålen i Jönöping och såg alla vita människor paradera förbi…Härlig tid på året, härlig tid i livet!Hej!-> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Jo, jag läste om din ”after work” och anar att ni hade det ganska så bra…;o)Ha det gott! /Katrin

  5. Karolina skriver:

    När jag tog studenten var det gröna kostymer som gällde. DET var VÄRRE än de svarta.

    • Katrin skriver:

      …och GRÖNA kostymer?En sådan underlig färgvärld du lever i ibland. Blått toapapper och gröna kostymer!UJ!!Ha det gott! /Katrin

  6. Maggis skriver:

    Nu när jag ser din son med lilla Ella så slår det mig att det kunde ju varit min son. Oj, så ung för att bli pappa…Jag förstår att han mest vill sova när han är ledig det är ju det stuket på dem i den ålder.Du det ser väldigt varmt ut i de mörka kostymerna men så har det väl alltid varit när killar ska klä upp sig fint att det är mörk kostym som gäller.Kram

  7. Rosa skriver:

    Va´ fint ni bor!! Precis som jag tänker. Känns nästan som begravning eftersom solen lyser och det är VARMT och så märklig klädsel till det.

    • Katrin skriver:

      Begravning! Precis!! Inte festligt alls. Ganska tragiskt faktiskt med tanke på det fina och praktiska mode som nu finns för killar.Jo, vi bor fint! Vi hade tur och köpte tomt precis i rätt tid. Nu finns det inte tomter centralt i Uppsala och de hus som finns kostar en förmögenhet.Ha det gott! /Katrin

  8. Rosa skriver:

    Är inne och kollar igen. Som om min son skulle bli pappa om 3 år då SVIMMAR jag nästan vid tanken. Så rart att se honom med studenmössan på och dottern i famnen. Det bådar gott för framtiden och så med Er som föräldrar.

    • Katrin skriver:

      Svimmar nu kanske men om han kommer som 18 åring och berättar att han ska bli pappa? Min och min mans spontana reaktion var att vi skrattade och blev glada och upprymda. Det är jag glad för idag! Tänk om vi blivit arga och skrikit och varit otrevliga… Vad hade det bidragit med. Nu har vi ala ett glatt minne istället, lillsonen visade ultraljudsbilden av den lilla i sin mammas mage på sin TV och jag och min man stod och kramades och skrattade.Sen att de inte bor tillsammans, attjag och min man ofta är barnvakter, att lillsonen inte kan resa utomlands och arbeta som han tänkt… Det är sådant man får ta och reda ut under resans gång. Det ÄR roligt att vara en ung farmor och ibland känner jag mig som en småbarnsförälder igen. Vi har en barnstol fast monterad i bilen, en resesäng bredvid min säng, massor av leksaker i vardagsrummet och en stor traktor/lastbil som min man precis köpt stående på verandan.Sen att lilla Ella är hos sin mormor och morfar i Dalarna nu i tre veckor ska bli riktigt trist, men sedan har vi henne i en dryg vecka. Ellas mamma och pappa är i Hultsfred, sen ”Love and Peace” i Borlänge och sen ska lilla mamman på internat och ta körkort.Så, svimma inte i förtid utan håll tummarna för att dina barn kanske väntar lite längre innan de blir föräldrar. Ha det gott! /Katrin

Kommentera

