Katrin/ Han som ALLTID ska vara sen. Nu väntar (kanske) Hultsfred…

I morse skulle vår lillson till Hultsfred. För att få resa och inträde gratis skulle han arbeta han som reseledare på en buss dit som skulle gå från Uppsala 9.15 i morse och väl där ska han sen stå i entre’n. Driftig kille min lille… Han som blev pappa ifjol, 18 år gammal och tog studenten i fredags…

Nåväl, han ville ha skjuts till busstationen där han MÅSTE vara 08.45 och jag sa:
-Jag kör dig gärna men INTE EN MINUT efter 08.10! Det kan vara långa köer och trafiken kan stå still och jag klarar inte av stressen.

-OK sa lilleman glatt och hade som vanligt sina ”oskyldiga, sanningssägande ögon” vidöppna. HA! Han TROR verkligen att han kan planera sin tid…  



Här är en oskyldig själs öga!

Det är vår Lillemans öga som jag av en helt annan anledning fotade igår. Anledningen var för att jag tyckte om färgen. Han kan nämligen ha allt från bruna, guldfärgade, gröna, gula, blå, rökgrå mm ögonfärg beroende på ljus, kläder och humör och just denna färgkombination är ovanlig så jag rusade efter kameran bums. Ser han inte oskyldig ut så säg?


Åter till Hultsfredsresenären…
Klockan 08 satt han vid köksbordet i bar överkropp och gjorde en äggmacka och frågar lojt var det finns en ryggsäck…

Klockan 08.15 har han knappt börjat packa utan frågar om jag tror han behöver jeans eller om shorts räcker…

Klockan 08.28 har jag fått ut honom till bilen och vi kan åka.

Ingen kudde, sovsäck och liggunderlag utan enbart med en liten ryggsäck som bagage.
-Nej ”man kan alltid sova när någon annan är vaken” svarar han när jag undrar över om inte en sovsäck behövs.
Hm tänker jag men säger inget gäller det också kl 04 på natten?

Sen är vi på stationen 5 minuter för tidigt:
-Vad ska jag NU göra? frågar drulen surt som om jag satt av honom några dygn innan det behövdes.

Jag funderar på att skeppa den lille till yttre Mongoliet!

Nåväl, jag hoppas han kommer fram utan missöden och att hela Hultsfredsfestivalen blir SUPERROLIG! Bara han kom fram vill säga…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Katrin/ Han som ALLTID ska vara sen. Nu väntar (kanske) Hultsfred…

  1. Allica skriver:

    Apropå bananerna, kan inte du skriva ett sånt där braigt inlägg med mer fakta?Hallå du sitter inne med värdefull info juh!*L*

    • Katrin skriver:

      Jo visst kan jag skriva om kemikalieanvändningen i bananodlingar. Bered dig på en ”mardröm” dock för det är ruskiga saker som används i väldigt stora mängder.Ha det gott! /Katrin

  2. Cinnober Rose skriver:

    Han kom säkert fram och det går säkerligen jättebra att sova utan sovsäck i den här värmen, annars vet jag att de flesta funtionärer sover i tält på campingen också…. funktionärskampingen dit min dotter och hennes gäng förirrade sig. *ler*mina chiliplantor har jag på balkongen iår, tidigare har jag haft trädgård, men de klarar av att stå ute när dygnets medeltemperatur är över +10 grader. vill ha massor av värme, vatten, gödning och kärlek… då belönar de en med mängder av heta frukter.

    • Katrin skriver:

      Och jag har klämt i mig nästan en liter färska jordgubbar EFTER en 12 bitars sushi…STÖN inte mer mat nu!Bloggerisvar: Jo, visst KLARAR de sig men mina nerver då? Jag säger bara mina NERVER!Ha det gott! /Katrin

  3. Karolina skriver:

    *L* Är det något med tonåringar eller är det bara för att han är man? Ja, inte vet jag. Men jag hade inte grejat det så där, inte ens som 19 åring. Var det SÅ ILLA med teak? Naturligtvis har jag redan varit en rådig tjej och kastat alla kartongerna och på det där lilla bladet som jag fick med står inget annat än skötselråd. Så nu blev jag nervös.

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar: OM du har miljömärkt teak i dina möbler så är den stämplad I SJÄLVA TRÄET… Det finns fler stämplar men FSC är den vanligaste (Jag tror det står för Forest Stewartship Counsil). Titta i bladet på http://www.wwf.se/sou…där ser du symbolen i trät på första sidan.Så, dax att leta stämplar…;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Cinnober Rose skriver:

    jag har läst om bananodling!!!! efter det kändes det inte alls lika roligt att äta en banan!!!!!du kunde ha delat med dig av sushin så hade du orkat en muffin eller två 😉

    • Katrin skriver:

      En sådan trevlig fredagkväll du kommer att få. Lite mindre vingel önskar jag dig dock.De kravmärkta / rättvisemärkta bananerna ÄR godare. Jag köper inga ”gift-bananer” längre och hoppas att fler inser att man faktiskt KAN bidra till en positiv utveckling genom att vägra köpa giftbesprutat.Ha det gott! /Katrin

  5. Karolina skriver:

    KJ är den stempeln jag har…. 😦 Vad är straffet? Fy, vad jag gillar mina möbler mindre nu.

    • Katrin skriver:

      Stämpeln KJ har jag tyvärr ingen aning om vad den betyder.1, Kravmärkt Jättesunteller2, Katastrofalt JättedåligtBäst är att fråga på affären. Eller inte… du kan ju inte slänga möblerna om de är KJ nr 2. Allra bäst är om du frågar vid nästa inköp av teakmöbler, om si så där 20-30 år för HÅLLBARA är allt gjort av teak.

  6. Rosa skriver:

    Svar på kommentar. Katrin det är skönt när en kvinna som ligger före mig i tiden när det gäller familjen berättar. Delar med sig. Uppskattas mycket. Det där med partner kan bli svårt. Lider av separationsångest.Dottern ska till Arvikafestivalen.

    • Katrin skriver:

      Precis! Själv skrev jag om detta i min bloggSehttp://blogg.aftonbla…Jag kan inte BEGRIPA varför kostym ska vara så ”heligt”.Ha det gott! /KatrinPS Jo, jag delar gärna med mig av hur jag haft det. Det ÄR en massa separationsånges. Det BLIR ett stort tomrum. Men snart blir dina två 4 och sen kanske ännu fler. De här upp och nedgångarna i ens egen kontakt med barnen är det som är mest jobbiga. Separationsångesten kan frodas rejält!Ha det gott! /Katrin

    • Katrin skriver:

      PS Arvikafestivalen arbetade lillsonen på för två somrar sen. Han satt i ”telefonfrågerummet” och svarade på folks frågor. Till exempel:-Jag har åkt från Malmö, vi är strax framme och nu ser vi att vi glömt våra biljetter, hur gör vi?;o)Det här att lillsonen arbetar på festivaler för att på så vis komma in gratis är fantstiskt bra! Han måste ju vara lite ansvarsfull och inte kunna supa. Så jag är riktigt nöjd!Ha det gott! /Katrin

  7. Barbro skriver:

    En sån en! Det skulle jag ALDRIG klara om det gällde att hinna med ett”utomstående” färdmedel.Däremot kommer jag konstant ungefär 25 minuter försent till jobbet, oavsett hur tidigt jag stiger upp. Tidsoptimisten i mig säger att jag hinner på 10 minuter, men verkligheten ser annorlunda ut. Nå, det gör nu inte så mycket, eftersom jag kommer först och ingen SER när jag kommer.;o)(Antar att vetskapen om detta spelar in)Lustigt, precis såna där skiftande ögon har jag också… fast mina är med ålderns rätt placerade i en något mer skrynklig omgivning.:o)

    • Katrin skriver:

      Jo, men utan din blogg så skulle jag inte kunna få en så intressant inblick i ditt liv som jag nu får. Dessutom njuter jag av alla dina blomfotografier!Tack för det!!Ha det gott! /KatrinPS Nej själv packar jag gärna någon timme innan jag reser. Så jag kan ta det lugnt. Jag är iofs en tidsoptimist men pressar mig till att ALLTID vara punktlig. Självklart är det frånvaron av dina arbetskompisar som får dig att komma lite sent. Frågan är bara, var befinner de sig?DS

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar:Precis igen. Vad är sjukt och vad är friskt. Det är synd om alla som inte ”finner sin plats i livet” utan sorteras bort och får en stämpel på att den inte duger.Jag ”lider” inte av min afasi och stresskänslighet utan accepterar dem som en del i min personlighet. Men andra lider på så vis att de blir generade å mina vägnar. Dumheter! Det här är mitt sätt att vara och det måste alla acceptera.Det är synd att vi lever i ett så perfekt/elitistiskt samhälle så att minsta lilla olikhet ses på med misstänksamhet. JAG anser att alla olikheter berikar livet. Vad vore väl en blomsterrabatt med enbart röda perfekta rosor?;o)Ha det gott! /Katrin

  8. Rosa skriver:

    En väldigt bra idé också att arbeta sig in på festivaler. Jag har en dotter som inte dricker alkohol så jag kan koppla av. Hon säger till mig. Någon gång i framtiden. Men då ska det vara chamagne eller coctails på en fin bar. Inte i en park med massa fulla människor. Hur pinamt är inte det. Så därför lutar jag mig tillbaka. Hon är också extrem musikintresserad.

  9. uno skriver:

    Ja, detta känner jag igen. Typiskt, vi har en likadan. Men på nån sätt hinner han ändå. Skulle till Australien. Har du packat sa vi kvällen innan resan nästa morgon. Hinner det senare, sa han. Nog fan hann han, men hur kom vi aldrig på. kram

Kommentera

