Katrin / Dreamhack i Jönköping/ världens största LAN-party igen

När jag läste inlägget av Magnus om världens största LAN (se bildbloggen) förstod jag att DreamHack i Jönköping snart börjar (se här). Och att Magnus inte direkt ser fram emot städningen av cola-indränkta lastpallar efteråt men gör det för att stödja scouter.

Mina barn har varit på dreamhack flera gånger. De har också varit med och arrangerat LAN-partyn i Uppsala, Knivsta och i Stockholm så jag vet hur det ser ut efteråt. BLÄURK!!!! (Läs mer här om LAN).

Datorer alstrar mycket värme, det blir lätt varmare än i en bastu på ett LAN så … HUR man kan sitta och dricka Cola, käka chips, rapa, fisa, käka kall hämtmat, inte duscha i 2-3 dygn, sova under sin dator och tvingas andas in odörerna som då uppkommer utan att dö begriper jag inte.

LAN-partyt som för några år sedan var i Hartwall Areena i Finland (Helsingfors) kommer mina barn att prata om i hela sitt liv tror jag. De var då störst med över 6000 deltagare och massor av de som var dit hade gigantiska bergsprängare till stereos med sig. Som den äldste sonen sa:
-När man packade upp kunde man höra en stereo spela en låt, sen en stereo till med en annan låt, sen en till, en till… och plötsligt var det bara ett stort VRÅL av ljud. Som en MASSIV VÄGG av ENERGI!
SuperNAJS!

De hade hyrt en buss för att köra över till Helsingfors. Med var ca 9 killar och 9 datorer/skärmar/packning/madrasser/mat/cola som med knapp nöd lyckades klämma in sig i bussen.

Det jag tycker är roligast med dessa små communities är att de är av så blandad ålder. De äldre tar verkligen hand om de yngre och de yngre lär sig lätt och snabbt av de äldre. Även svårare datorprogrammering. Det tråkigaste är att knappt 0-5 (typ) av 100 är tjejer…
 



Nåväl… för att återgå till årets DreamHack. På hemsidan står att Dave Prowse, som spelade Darth Vader i orginal-trilogin till Star Wars, kommer dit. Den 16 -17 juni finns han på Dreamhack för att träffa fans och skriva autografer. Det är snudd på att jag åker ned till Jönköping enbart av denna anledning.

Eller inte…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Katrin / Dreamhack i Jönköping/ världens största LAN-party igen

  1. Magnus skriver:

    He, he..Ja du. Det är klart man kan ha en viss fundering hur det kan vara möjligt att fånga så många ungdomar till just det där att stänga in sig i nån slags misär med enbart datorn och andra miserables runt omkring sig. Men jag tror de tycker det är helt fenomenalt kul helt enkelt. Nån annan förklaring kan jag inte hitta.Ha det gott!-> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Jo, mina har varit saliga av lycka när ett LAN har avslutats. Jag tror det beror på förgiftning/syrebrist/trötthet jag men lite ska väl di sma få roa sig också!Ha det gott! /Katrin

  2. Imse Vimse skriver:

    Min yngste son hade en LAN-period för några år sedan. Han for runt och var även med och arrangerade. Vilken annorlunda värld det är!

    • Katrin skriver:

      Annorlunda och fascinerande!Bloggerisvar: Jag håller med, det ska vara en HISKELIGT ful sak för att jag ska störas av lite hår på benen. Det är som du säger, nakna magar och svingande bröst klarar man sig utan.Ha det gott! /Katrin

  3. puppe skriver:

    Älskar din musiklista rakt av, men var är Judas priest?

    • Katrin skriver:

      Judas Priest fanns på listan då den var längre. Men för att få plats med fler bokförfattare och andra bloggare fick jag välja bort flera favoriter. Tyvärr valde jag de som är kvar efter JP.Ha det gott! /Katrin

Kommentera

