Katrin / Rosen som vägrade dö

Jag fick en bukett rosor av Sir Vääs för flera månader sen. Medan de andra rosorna i buketten långsamt vissnade ihop och dog höll sig en av rosorna envist fast vid livet. Med gröna och frodiga blad och den allra vackraste blomma man kan tänka sig.

Fotot tog jag innan jag slängde de vissna rosorna. Då var buketten flera veckor gammal. Jag behöll den ståndaktiga rosen ensam i en liten vas i ytterligare någon månad. Till slut fick även den ge upp och förflytta sig till de sälla jaktmarkerna.

HUR kan det bli på detta viset undrar förstås jag.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Katrin / Rosen som vägrade dö

  1. uno skriver:

    Det visar att Darwin hade rätt, inget annat. kram

  2. Gina skriver:

    Visst e han söt o ja, det e pojkar hela högen.Jag e ensam tjej här men d gör inget =)

    • Katrin skriver:

      Det var det jag visste. Jag har aldrig sett en hona med den färgen. I England kallas de ”Ginger Tom”.Har du sett en hona någon gång med den färgen?Ha det gott! /Katrin

  3. uno skriver:

    ang. komm. min blogg: Katrin – håller med dig om allt vad gäller palestina. Rosens namn vet jag icke, men den har nog fler gener nånstans i världen som kan sprida sig. Kram och socialdarwinisera dig icke!

  4. Annica* skriver:

    HAhaha… Dags för semester! Ja herregud hur tänkte jag?

  5. Ise skriver:

    När jag tackade av mina sexor förra sommaren så fick de en varsin ros av mig, jag har en del elever på min msn och runt julen så skriver en av grabbarna till mig att hans ros hade fått rötter och blommat om, han skickade en bild på den. Det var verkligen jättekul.

  6. SingleStar skriver:

    Jag har noterat din postning om Uno, jag tänker därför ge dig lite mer lästips än du matas med via ensidiga svenska media.http://blogg.aftonblahttp://en.wikipedia.ohttp://en.wikipedia.ohttp://en.wikipedia.ohttp://en.wikipedia.ohttp://en.wikipedia.o

  7. Tonårsmorsa skriver:

    Oj, vilken envis liten rackare!! Tur du fick njuta lite till av den! Kram!

  8. Cinnober Rose skriver:

    det var i den kärleken frodades ;-)ha en skön helg..kram

  9. Madonnan skriver:

    Envis som bara den?Kram:)

  10. Gina skriver:

    Jag har hört att sköldpaddsfärgade katter bara finns som honom o att röda katter endast e hanar men jag vet inte… =)

  11. Barbro skriver:

    Jag hade en sådan tomatplanta i höstas. Tomatplantor brukar ju snart nog bli fula och gula, fastän de fortfarande blommar och får en massa kart.Inte denna planta! Den höll sig bladrik, grön och fräsch långt in i oktober. Till sist var jag tvungen att slänga den, innan frosten kom så att krukan skulle frysa sönder. Det skar mig i hjärtat att se den lilla där på marken – precis som ett mord. Den VILLE ju leva!

  12. Palena Inn skriver:

    Hej Katrin! Long time no see! Såg din kommentar hos tommy busschaffis. Bra – att det är några som skriver om vansinnet där nere. Vill också hjälpa palestinierna mer – men hur göra när världen inte gör ett skit. Alla bara gapar som gäddor… Fy fan!Jag lägger mina vissna rosor på ett fat – och ack så snyggt det blir. Du kan väl hälsa på mig på wordpress när andan faller på.

  13. Magnus skriver:

    Häftigt. Jag var med om en enda ros som också uthärdade hösten och faktiskt har jag en bild tagen den 23 december. Konstiga gener?Hej.-> Mangan.

Kommentera

