Katrin / Idag har jag gjort något jag ALDRIG gjort förut! Kan du GISSA????????????????????????

Jo, jag har varit STJÄRNAN i en FILMINSPELNING!

Nåja… Så här var det i alla fall…

Härom dagen satt jag på jobbet och analyserade data så länge att jag fick ”myror i benen”. Då tog jag en paus och skuttade runt lite på Internet. Jag fann en sajt där man skulle anmäla sig om man ville vara statist (se sajten här). Eftersom jag är statistiker och det i alla fall låter LITE likt… så anmälde jag mig själv. Döm om min FÖRVÅNING när jag blev uppringd efter max 20 minuter och erbjuden ROLLEN!

I och för sig fick jag ingenting betalt, måste ta mig till Upplands Väsby själv, betala 50 kr i parkering och utstå OUTHÄRDLIGA plågor (mer om detta senare) men vad gjorde väl det när ÄVENTYRET som KARAKTÄRSSKÅDESPELERSKA hägrade. Jag tackade NATURLIGTVIS ja och nu i eftermiddag begav det sig.

Jag och regissören fann varandra direkt (…) och jag funderade på att som Ingrid Bergman bli förförd och svept iväg på hänryckningens…

Nog om detta! Han som var regissör var riktigt söt, och så var han positiv och rolig också.



Så här såg regissören (producenten?) ut, visst har han ”blicken”!
;o)



Så här såg den proffsige fotografen och ljudteknikern ut. Han som sitter i soffan var han som anställde mig (nåja, fixade fram en gratisskådis) och sen värmde han vår mat ett antal ggr mellan tagningarna så den inte skulle vara FÖR äcklig, vilket den var i alla fall.

Nu har jag RIKTIGT ont i min mage!




Här står ljudteknikern lutad mot den finfina öppna spisen i marmor och programledaren Anna gör sig redo för sin replik.
Vi var i en paradvåning längst upp i Scandic Infracity och den var på sina ställen VÄLDIGT pampig. Det stora helhetsintrycket var dock att där skulle behövas en rejäl röjning…



Hon snackade Göteborgska, Anna.
 
Här var ett numera borttaget foto. Jag kom på att han som spelade ”min son” kanske inte vill vara med i min blogg…

Och här sitter jag med min ”son för inspelningen” och äter den läbbiga maten och ska se glad och god ut… Det krävde HELA min ANSENLIGA skådespelartalang…

Jag anar att denna film (nåja, trailer) kommer att ge oss inblandade en Oskar…

Eller inte…
;o)

Roligt att se en inspelning på plats var det i alla fall! Detta gör jag gärna om. Men då tror jag att jag i alla fall inte ska BETALA för att få vara med som det nu i praktiken blev.

PS Det här med STJÄRNAN, var inte det hon programledaren kanske du undrar. Mjoo… men av vi tre Avancerade Statister (vi som jobbade gratis) var det enbart jag som hade en replik:

-Vill du ha mer sås, Max? skulle jag glatt fråga ”min son”. Nu kommer jag att ligga där i natt…

-VILL du ha mer SÅS, MAX?
-Vill DU ha mer sås , MAX?
-Vill du ha mer SÅS, Max?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Katrin / Idag har jag gjort något jag ALDRIG gjort förut! Kan du GISSA????????????????????????

  1. Kornelia skriver:

    ge mig adressen?

  2. Annica* skriver:

    Fan va coolt! Kul katrin!

  3. Liv skriver:

    Vad spännande! :o)

  4. Grynboll skriver:

    vicken grej, kuuuuul.

  5. Karolina skriver:

    Nämen, vad UNDERBART livet är.

  6. Rosa skriver:

    Nämen och så roligt. Nu måste jag ju hålla utkik.

  7. Kornelia skriver:

    tacktack 🙂

  8. Barbro skriver:

    Låter dyrt och krångligt för en tallrik påvärmd mat, men som ÄVENTYR betraktat var det kanske värt det.Nå… VILLE Max ha mera SÅS?;oD*Vadå för sås förresten?*

    • Katrin skriver:

      Äcklig kall Bearnaissås…Max i ”filmen” ville ha MASSOR av sås, i verkligheten, nej inte SÅ mycket!Jo, jag gjorde det enbart för äventyret, jag fick ju betala bilresa och parkering själv så några hundringar fick jag betala själv för den erfarenheten. Vilket det var värt!Ha det gott! /Katrin

  9. GSM skriver:

    Låter ju urkul!

  10. Marcus skriver:

    wow! Låter som en riktig raketstart på skådiskarriären =)Ha en fin onsdag!varma hälsn

    • Katrin skriver:

      Jo, jag gillar att titta på ”minnen från förr” ”din släkthistoria” mm. Historia / arkeologi var mitt 2.a handsval efter biologi. Nu kom jag ju in på biologi men intresset har jag alltid haft kvar. Hur ska man kunna vara med i ett sådant program? Jag har ju precis lyckats anmäla mig som statist…;o)Sommarsolstånd och lillasysters födelsedag brukar inte alltid vara på samma dag. Hon är född den 21a juni så du säger att det är solståndsdagen… Jahapp, då kommer jag ihåg det lite i förväg i år tack vare dig. Tack för den påminnelsen!Ha det gott! /KatrinPS jag var in till länken du gav i ditt inlägg igår. Jag lyssnade på Finlandia (Sibelius) med Bornmouth symfonikerna och jag tyckte den var vedervärdigt pampig och storsvulen. Jag ville höra något finstämt och flyktigt men fann bara pompa och brak. Har du något tips?

  11. Allica skriver:

    Haha va kul!!Får vi se dig i rutan snart då?Så jag kan peka o säga henne känner jag!Jaja känner o känner men vafan allt ä ju relativt hehe…

    • Katrin skriver:

      Ja, någon gång till hösten kan du peka finger åt mig. Jag har inte 3:an själv så för mig blir det lite svårare…;o)Ha det gott! /Katrin

  12. GSM skriver:

    Svar:Tack för din kommentar! Jag håller med dig om att det min layout ÄR svårläst, jag har funderat på att byta tillbaka till den jag hade innan… Huvudvärken hänger kvar! Tack för ditt tips! Att jag har fått alla dessa smärtstillande utskrivet är så totaltokigt! Kram och ha en go dag! Du ärade skådespelerska! 🙂

  13. ilse-marie skriver:

    Här händer det grejer! Har inte varit här sen din fest med Cofi Annan, men jag förstår att den gick bra?! / vill önska dig en glad midsommar och skön fortsättning på sommaren

  14. Cinnober Rose skriver:

    ditt nya mantra i tillvaron? *ler*kom din son hem med allt i behåll från Hultsfred?önskar dig en underbart skön midsommarhelg

  15. ZOL skriver:

    Vilken kul grej! Var det en reklamfilm,eller? Lustigt nog vet jag precis vilken våning filmen spelades in i. Jag har varit där i två dagar på ett kick-off möte.

  16. Madonnan skriver:

    Å så roligt! Kul att få läsa om det. Jag har varit statist ett antal ggr…Tror jag har skrivit om en gång tidigare. Iaf, jag ser inte bilden på dig och sonen, är det mina ögon det är fel på?Kram och glad midsommar! 🙂

  17. Imse Vimse skriver:

    Vad kul! Snart ringer Hollywood =)Trevlig midsommar!

  18. uno skriver:

    Häftigt,. Glad Midsommar!!!!! och grattis till en spännande erfarenhet till (efter Kofi alltså)

  19. Peter Eklund skriver:

    appropå ett tidigare inlägg med bilder på din farmor bland flera…Vilka härliga bilder på dina släktingar från förrhälsar Peter…Trevlig midsommar på dig.Fråga mig om du behöver någon som gör dina stuntscener…

  20. Marcus skriver:

    Björktrasten skulle gärna få sjunga på dagen istället hihi. ja, två tv-karriärer samtidigt kan vara lite mkt 😉 Ah, har inte hört just den Finlandia, men det är sant att den blir inte särskilt bra om orkesterna pompar till den ännu mer än vad den redan är. Jag ska kolla upp några av de jag har men jag skulle kunna tro att Osmo Vänskä och Lahtis Sinfonietta har gjort en bra version om de nu har gjort en och isåfall på BIS förlag. Ska kolla upp! 🙂 Ha en fin midsommar!

  21. Magnus skriver:

    Ha, ha…Vilken kul grej!kikar in för att önska dig en skön midsommar!-> Mangan.

  22. Fäbostintan skriver:

    Jag har en kompis som var med och sjöng snappsvisor i Skärgårdsdoktorn! Hon är sååå stolt 🙂 Du bli känd nu…klarar du av det? 🙂 (och så känner jag faktiskt Stina i saltkråkan väldigt väl) så nu känner jag TRE kändisar! Yipp!

    • Katrin skriver:

      WOW, och jag känner dig (lite i alla fall). Så nu känner jag en som känner Stina i Saltkråkan…*tindrar med ögonen*Ha det gott! /Katrin

Kommentera

