Katrin / Fest ikväll som ska bli riktigt ROLIG!

Ikväll ska jag på fest. Min mans kusin fyller 50 år och det ska bli en stor fest i hjärtat av Stockholm. Nästan 100 personer kommer och de flesta känner jag inte. Det gillar jag. När man strosar runt innan maten och pratar lite här och lite där. Sen får man någon okänd person till bordskavaljer och har man tur är det en trevlig karl med massor att berätta. Och sen efter maten när man har tid att prata mer med släkten. Min man har (som jag) en ganska liten släkt. Men de är 7 jämnåriga kusiner som var mycket tillsammans under uppväxten och har massor av gemensamma minnen. nu fyller alltså en av dessa kusiner 50 år. ja, ja… Vi ska alla den vägen vandra…

;o)

Efter festen ska vi slå på stort och ta en Taxi hela vägen hem till oss i Uppsala. Det har vi aldrig gjort tidigare utan har vi varit på fest i Stockholm har det varit ett evigt pusslande med bussar och tåg. Eller att någon inte får dricka en droppe alkohol och sen köra bil hem. Jag gillar vin till maten så trots att jag inte dricker mer vill jag inte köra bil utan då måste jag avstå helt . Vilket är TRÅKIGT för mina smaklökar GILLAR verkligen ett gott rött vin till mat. Gärna ett Grand Reserva från ex Rioja (läs mer här).

Jag återkommer imorgon med en rapport från festen. Och jag lovar att inte glömma KAMERAN!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Katrin / Fest ikväll som ska bli riktigt ROLIG!

  1. Magnus skriver:

    Hej!Låter som ett rejält läge för att leka papparazzo! Ha, ha.. Lycka till och ha en rejält god partystämning. Jag tycker det känns som att det är värt att ta en taxi hem när det är en så ståtlig skiva man är bjuden på. På med spenderböxera…bloggsvar:Ha, ha… Där ser man vad man vet… eller tror sig veta. Tack för upplysningen. Mestadelen av lördagen har gått förlorad idag. Herr Migrän lade beslag på den kvalitetstiden. Nu känner jag mig bättre och har tagit ett par bilder som illustrerar ett inlägg om just migrän. Så välkommen åter Katrin. Apropå Eden-foundation så är jag övertygad om att man hjälpt åtskilliga hundratal bönder därnere i Niger som ju är ett av världens absolut fattigaste länder – till självhjälp. Inte dumt alls. Ett bra och konkret sätt att göra skillnad är ju faktiskt att stödja ett sådant projekt. Ha det! -> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Jag ber att få återkomma om vad acetylcalicylsyra egentligen gör i våra nervceller. Det är intressant!Eden-foundation har en verkligt bra hemsida där jag läst om deras viktiga arbete. jag ska definitivt gå in och göra en donation, så viktigt tycker jag deras arbete är. Jag ska nog också skriva om det i min blogg för jag tycker det är viktigt att vi vet vad vi KAN bidra till.Kul att du också är en klottrare! Själv har jag kvadratmetersvis…Ha det gott! /Katrin

  2. Madonnan skriver:

    Hoppas det var en riktigt trevlig fest! Ser fram emot lite bilder:)

  3. ColaSis skriver:

    Hej Katrin..!Jag nosar runt lite här och var..och blev väldigt nyfiken på din kommentar till Magnus/Mangan. Ang. acetylsalisylsyran.. Jag har själv migrän och Treo är en god vän till mig..Skriv det gärna som ett inlägg i din blogg..är så rädd att missa något intressant..!MvhHelén

  4. Annika skriver:

    Jag brukar få höra att bara för att jag inte dricker så mycket så kan jag köra. Men… vad de har missat hela poängen. Det är ju just det där med ett-två glas vin till maten som är så gott. Låter som en trevlig kväll!Annika

Kommentera

