Katrin / En resa till Rumänien imorgon! Men var vi ska är en ÖVERRASKNING!

Imorgon bitti klockan 04.45 ska vi iväg. På en ”överraskningsresa” tillsammans med min man till Rumänien och Svarta Havet. Överraskningen är att vi inte vet var vi ska…
Han är inbjuden lärare på en kurs och vi blir hämtade i Bukarest av en chaufför. Sen ska vi transporteras ca 35 mil… Det ska bli så roligt att bara komma någonstans, utan att veta var.

Jag har aldrig varit i Rumänien och har inte haft tid att ”läsa på” om landet. men vad vet jag om Rumänien?

Chauchesko (stavning) var en diktator. Han blev skjuten.
Nadja Commanetc (stavning) var duktig i gymnastik.
Bukarest heter huvudstaden.

Är det allt?

Transylvanien ligger i Rumänien men Ungern anser att  det är en del av Ungern.

Är DET allt?

Rumänska zigenare har det inte lätt och

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Katrin / En resa till Rumänien imorgon! Men var vi ska är en ÖVERRASKNING!

  1. Rosa skriver:

    Å va´ roligt. Ha det så jättetrevligt. Jag har varit där, men vet inte mycket för det. Mer än att det var billigt.

  2. Tonårsmorsa skriver:

    Oj, det låter ju skitspännande!! Kanske du får träffa Dracula? Hoppas du skriver och uppdaterar så snart möjlighet ges!! Kram och ha en toppen resa!!

  3. Marcus skriver:

    Tack för länken =) Skön låt verkligen. Men bilderna talar om annat deJag får kontra med gsms:s tips, Pachebel på elgitarr! Han kommer igång riktigt ordentligt så småningom :)http://www.youtube.co…

  4. Karolina skriver:

    Åh, vilken överraskning! Grattis!!! Det skulle vara kul. Men det är också svårt att klä sig för sånna äventyr… *L*

  5. Barbamama skriver:

    Trevlig resa! KUL, satt i går och tittade på resor, har precis kommit hem från London men nu börjar resnerven göra sig påmind, det tog inte lång tid…..

  6. Gunnar skriver:

    Hej Oj vad spännande! Det skall bli kul att höra Dig berätta när ni kommer tillbaka.:)

  7. Linda skriver:

    Hej Katrin! Har du besökt min blogg där jag skriver om den skadliga sjukhusrutinen TIDIG AVNAVLING? Förmodligen är detta tidernas största medicinska skandal och – brott mot barn. Vore trevligt att höra din synpunkt på detta.Mvh Linda Morge

  8. Eleonor skriver:

    Hoppas att Du får en underbar resa .. Kramar !

  9. Madonnan skriver:

    Ha en riktigt trevlig resa då…så hoppas jag på lite bilder här sen! Kram:)

  10. Kvack skriver:

    Lycklig resa! Vad spännande att inte veta.

  11. Imse Vimse skriver:

    Du får nog en fin resa. Roligt att komma till ett land man inte vet så mycket om.

  12. Magnus skriver:

    Ja, nej Zigenare, eller ja Romer heter det ju förstås, har det riktigt krisigt. Tiggande romska barn såg jag överallt på min resa dit. De bodde i övergivna höghus i utkanten av tätorterna där öppna eldar flammade i de utblåsta fönstren.Makabert och tankarna gick lite till Sydafrikas dåvarande kåkstäder innan apartheid avskaffades. Jag hoppas få se många fina bilder från detta också vackra kontrasternas land.mvh-> Mangan.

  13. GSM skriver:

    Hälsa Dracula!!!Nu är jag lite avis!

  14. Monica skriver:

    Hej ! Jag var i Rumänien i april hälsa på en familj med 10 barn har blivit vän med dom grnom läkarmissionen vi har skickat julklappar till Bukarest i några år och då skicka vi med barnbarnens adresser och så fick vi några svar och där ibland från denna familjen ..fattigt är bara förnamnet .vi var i Draculaslottet ,det är kul tt ha varit där ,du kan leta bland min inlägg jag har skrivit om vår resa kram monica lycklig resa

  15. Madonnan skriver:

    Hej, ha det så bra hela tiden :)kram!

Kommentera

