Katrin / I’m baaaacccckkkkk! Dagens filmtävling!!

Jag gillar att titta på film. Det finns en film jag sett kanske tio ggr de senaste åren. I den filmen skriker en alkoholiserad ”hjälte” I’m baaaacccckkkkk! och så gör han något så otroligt heroiskt.

Dagens filmtävling… Vad heter filmen och vad heter ”hjälten”.

Om Rumänien har jag spaltmil att skriva. Ett sådant äventyr jag varit med om! Jag ska bara ladda upp alla bilderna på min dator, konvertera de bästa till AB-bloggformat och vässa fingrarna. Så kommer flera reseberättelser så snabbt jag orkar skriva för OJ vad jag haft en spännande vecka i Rumänien.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Katrin / I’m baaaacccckkkkk! Dagens filmtävling!!

  1. Magnus skriver:

    Välkommen tillbaka Katrin!!!Det ska bli så kul att läsa om dina upplevelser och se dina bilder!*jag har väntat*Det retar mig att jag inte kommer på filmtiteln…Schwarzenegger säger ju I´ll be back… men näe, jag kommer inte på det. Återkom snälla du och spänn loss mig från sträckbänken och berätta filmtiteln sedan… Idag är det vackert väder i Sverige. Bäst att njuta lite.Ha det! Kram.-> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Nej jag tänker inte på Swartzenegger…;o)Den ”rätta” filmen ska jag nog inte avslöja ännu men att denna hjälte dör är riktigt säkert. Inte någon halvmessyr där inte!I min repertoar finns tack och lov massor av finesser. En av dem är att jag har en riktigt duktig inre klocka som oftast på minuten kan säga vad klockan är. Om jag så har legat och dåsat i en solstol i Rumänien en hel eftermiddag och min man slött säger ”Vad är klockan” så gissar jag rätt. Riktigt bra är att jag på detta viset oftast vaknar ca 1 minut innan väckarklockan ringer så jag kan hinna stänga av den!;o)Bra va?Ha det gott! /Katrin

  2. Jessica skriver:

    Leaving Las Vegas?Eller vad den heter. Med Nicolas Cage.

  3. Magnus skriver:

    Glömde: Läs gärna de senaste inläggen när du får tid…mvh – Mangan.

    • Katrin skriver:

      Nu har jag ”läst ikapp” i din blogg. Jo det ÄR svårt att förklara för barn vad ett jobb är. Mina barn svarade raskt ”Han spelar dataspel” när någon frågade dem vad deras pappa arbetade med. För det var det de fick göra när de hälsade på på sin pappas jobb…;o)Det tyckte jag var roligt!Och det här med värdeminskning på en bil. Tala om ”guds outgrundliga vägar”. Och Tala Om Mycket PENGAR! Helt otroligt vad man EGENTLIGEN betalar per mil!

  4. Jessica skriver:

    Men vilken film var det då!? Fler ledtrådar, tack 😀 *hjärnblödning*

    • Katrin skriver:

      Den ”rätta” filmen ska jag nog inte avslöja ännu men att denna hjälte dör är riktigt säkert. Inte någon halvmessyr där inte! I en absolut STRÅLANDE explosion!

  5. Lasse skriver:

    ”Independence day” där fyllot blir hjälte när han ”penetrerar” rymdisarnas ”bakväg” in i rymdskeppet bärandes på en liten smällare modell större att leverera som sista heroiska insats.Skitbra film…

    • Katrin skriver:

      TARAAAA!Visst var det rätt film du föreslog! Hans min när han skriker I’m baack var riktigt minnesvärd…;o)Innan jag ”utser dig till vinnare” undrar jag bara vad han hette?(Jag kommer själv inte ihåg det och vill veta…)Men ett JÄTTEGRATTIS till dig för att du klarade filmens namn!!!!!!!!!!!!!!

  6. Magnus skriver:

    Ha, ha.. Kul kommentar ur barnamunnen. Ja de beskriver ju vad de ser!Ja usch, värdeminskning på bilar ska vi inte prata om. Egentligen skulle man ju alltså, i samband med tankning lägga samma summa i en spargris… Eller hur?Hej!-> Mangan.

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar:Jo en riktigt stor spargris har jag skaffat mig nu när jag jobbar. Eftersom jag ”klarade mig” på min A-kassa har jag lagt ett riktigt stort sparande automatiskt nu när jag fått arbete igen. Sen om de pengarna behöver gå till en bil…Mja, det vore tråkigt. Mer resande om jag själv får välja.Hur människor anser sig ha råd att gå ur A-kassan begriper jag inte. På 14 månaders arbetslöshet fick jag ut (efter skatt) knappt 120 000 kr. HUR i hela fridens dagar ska jag kunna SPARA ihop de pengarna? Med dagens spartakt skulle det ta mig riktigt många år…Ha det gott! /Katrin

  7. Lasse skriver:

    Randy Quaid heter skådisen och rollfiguren hette Russel Casse, och den minen som sagt. Obetalbar. Snacka om att han är ute efter ”payback” och han njuuuuter av det!

    • Katrin skriver:

      Du är härmed min vinnare av filmfrågan. Jag gillar verkligen den skådespelaren och hans min säger precis det du skriver!Den är Obetalbar!!Ha det gott! /KatrinPS Vad är då priset? Hm… en bloggblombukett så klart!Varsågod!

  8. Lasse skriver:

    Åhh man tackar. Det var kul men jag är så dålig på att ta hand om blommor…

    • Katrin skriver:

      Åja, de här ”virtella” är bara att trycka ned i en imaginär skvätt vatten. Sen står de resten av ditt liv!;o)

  9. Lasse skriver:

    ”Imaginär…” Och det säger Du nu…! Jaja, jag har en dator till…

Kommentera

