Katrin / Det var HÄR jag var!

Om du tittar på Rumäniens karta (se här) så finner du en stad Constanta vid Svarta Havet.
Klicka på den staden så zoomas du in… Efter några inzoomningar dyker en liten stad upp, Eforie Sud. Klicka på den några klick och Eforie Nord dyker upp. Dit var vi.

Lustigt nog var det en STOR insjö precis bredvid vårt hotell och bara några hundra meter från den låg havet. Så vi var omgivna av både sjö och hav. Tyvärr var sjöns stränder ganska igemväxt och sumpiga så till sjön kunde man inte gå. Men till havet…

Utsikten från vår hotellbalkong en sen kväll i solnedgången. Längst bort var havet, sen kom en LÅNG sandtunga med havsstranden och resturanger. Sen lite sumpigare mark och SEN kom en stor insjö. Från vårt hotell tog det max 5 minuter att promenera ned till stranden vid havet. Till insjön fanns det ingen promenadväg.

Här står jag på samma plats och fotar som tidigare bild. Nu syns också den vackra hotellpoolen. Där låg jag många timmar…

Här syns en närbild av det vackra ”staketet” som var runt poolområdet.  Det skapade en inramning till poolen som var mycket harmonisk.

Så, det var var vi var… Nu tar jag en paus och sen ska jag skriva om hur vi tog oss dit. Det var ett riktigt äventyr!
 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Katrin / Det var HÄR jag var!

  1. Magnus skriver:

    Men hallå!Det är alltså i Rumänien paradiset finns….Vackert Katrin, det kan jag tro att ni har trivts bra på er semester! Och så när det var som värst här med råkyla och regn och blåst! Och när ni kommer hem, ja då kommer värmeböljan hit också… Är det det som kallas ”Timing”??Hej!-> Mangan.

  2. Karolina skriver:

    Ja, skriv mer…vi vill ha mer Rumänien berättelse 😀

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar;Det är INTE kul med en resande make, jag vet. Nu fick jag ju komma med till Rumänien och ska också med till Grekland, Turkiet och Indien i år så just i år är det inte så synd om mig. Men annars är min man borta mer än 50 % av tiden. Vilket är skittråkigt!Att leva den största delen av tiden utan sin man. Utan sin bästa vän… sitt stöd… sitt sällskap… Jag känner med dig och bildar härmed ”Gräsänkornas Stödförening”. För alla oss gräsänkor som lever en stor del av vår tid utan våra män.Ha lite tröst av alla foton du får. Oftast hör jag inget annat än ”jag har kommit fram” den första resdagen och sen är han hemma. Ingen kommunikation alla andra dagar.Ha det gott! /Katrin

  3. Cikoria . skriver:

    VÄLKOMMEN tillbaka!!!!!!ska bli kul att få läsa om vad du varit med om och se smaskiga bilder dessutom, du är fantastisk med kameran.KRAM

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar;Det här blir bara FÖR mycket!Rumänienresan var en ”all inclucive” tom spriten och vinerna till maten… Det gjorde att jag sen 2 dagar tillbaka fastar…:o)Ha det gott! /Katrin

  4. Maggis skriver:

    Brrr för Rumänien Constanta…vi var där för många herrans år sedan med barnen (de är vuxna nu). Surare folkslag får man leta efter, ja då får man väl leta i östländerna då för där odlar de ingen service anda precis. Det var ingen rolig resa alls, men vi har en del rätt dråpliga minnen från resan.Men det låter som om du var nöjd med din resa och det är ju huvudsaken.kram

    • Katrin skriver:

      Nu där jag var i Rumänien var det som om all serverigspersonal gått ”serviceuniversitetet”. Idel vänliga och hjälpsamma och väldigt ivriga att vara till lags. 2-4 kypare kom RUSANDE varje gång vi ville något!Så någonting hade ändrats sen du var där. Definitivt!

  5. Vendettanbettan skriver:

    Hmm trodde jag kommenterade här igår!*snurrig*.Spännande resa till Rumänien, hoppas folket har det bättre, sämre kan det inte bli som när Tjaotjesco(stavning) regerade.Bloggsvar:Du har rätt Katrin, är ingen smcykemänniska, men guld är bättre till mina färger.Donna Karanbågarna är guldskalmar, som en kedja med svart front.Åh, velar….

Kommentera

