Varför ÄR han så TRÖTT /KatrinBiolog

I morse kl 06.45 kom lillsonens dotter hit. Hon, Ella 1 år o 4 månader) hade varit på Gotland med sin lilla mamma, mormor o morfar och alla lilla mammans syskon.
Till vår förvåning var lillsonen (19 år) vaken och tog glatt emot sin dotter. Jag och min man kunde bara ligga i våra sängar och förundras… HUR kunde han vara vaken? Hade han inte sovit på hela natten bara för att han visste hur tidigt hans rara tjej skulle komma hit?

Men nu, några timmar senare… Ella är full av bus, vill upptäcka varje låda i köket och lillsonen går INTE att väcka.

Eftersom min Sir Vääs ska ut på arbetsresa om några timmar och bara MÅSTE hjälpa mig med ett problem jag har (forskningsrelaterat) så vill jag att lillsonen ska vakna och ta hand om sin dotter. Men… att få en 19 åring att vakna när han själv bara vill sova är …

SKIT också!

PS Skrivet kl 22 på kvällen. Lillsonen lyckades med bedriften att sova till strax efter kl 18!! Då hade jag hand om Ella ensam i stort sett hela dagen och något direkt jobb var det inte att tänka på.

Han lyckades släpa sig ur sängen när maten stod på bordet…

Det är inte lätt att vara pappa när man är 19 år. Det är heller inte lätt att vara farmor till en sådan piggelina som Ella när man egentligen borde göra massor inför jobbstarten imorgon. Nu är min semester slut och jag har massor att göra i veckan som kommer. Sen ska jag ju på den där kursen i Neurobiologi i Grekland om en vecka…

Så jag måste jobba till tusen nu! Jag gillar inte att semestern slutar i regn och åska som får min skalle att ”spricka” av smärta. Men men, vad är alternativet?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Varför ÄR han så TRÖTT /KatrinBiolog

  1. Imse Vimse skriver:

    Låter jobbigt. Du får väl låta Ella leka med grytor och kastruller i hans rum.

    • Katrin skriver:

      JO, jag hade nog kunnat få honom att vakna med din metod… kastruller i sovrummet hade gjort susen!;o)Ha det gott! /Katrin

  2. Ove skriver:

    Tack Katrin, det är riktigt roligt att få en sådan kommentar!

  3. Barbamama skriver:

    Jag har en 18 åring hemma och han är också trött…… väcker jag inte honom så kan han sova till halvtre på em.Han var nog glad över att få hem sin dotter och sedan så slappnade han av och blev trött när hon kom…Har läst ikapp på din blogg och blir glad över att du hade en bra tid på Åland, Åland har en särskild plats i mitt hjärta eftersom vi har hus där. En spännande historia har den ön.Härliga foton från stranden i Rumäninen, kul med en sådan kraftig zoom.Tråkigt att din dotter ska flytta till andra sidan jorden, det var ju verkligen inte det du ville skulle hända…. Du får ro om henne när hon nu kommer hem till er.kramar

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar; Min man befinner sig på tjänsteresa ca 10 dygn av 14… Till och med på helgerna är han borta. Det är riktigt ur-tråkigt för närvarande.Angående dina kommentarer… Jo visst är det knepigt hur tonåringarna kan sova! Jag kommer inte ihåg att jag var lika dan. När jag varit ute på fest måste jag upp som vanligt och följa med pappa ut i svampskogen… Ibland nästan svimmade jag av trötthet men inte skulle man visa pappa att man smitit ut på partaj!Rumänien var fint!Nästa vecka ska jag på kurs (med min man!) till Grekland. Då kan vi umgås lite…;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Pillan V skriver:

    Det var ju tur att det var Ella som hindrade dig från att jobba. Det är ju ett angenämnt hinder!!!Hoppas din första arbetsdag blir bra.Kram

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar: Vad HÄRLIGT att se din släkt! Mera sånt!!Själv har jag en liten släkt. Mamma har en bror, min morbror som är ogift utan barn, så inga kusiner på mammas håll. Pappa har sina syskon i England och jag har ingen kontakt med mina 6 Engelska kusiner.Min man har en syster med två barn som är i mina barns ålder. Min äldsta syster har tre som alla är i mina barns ålder. Och hur ofta träffas de kusinerna?? Kanske en gång varannat år…Suck vad du verkar ha ROLIGT med en så stor släkt!Ha det gott! /KatrinPS Läs i min blogg om min första arbetsdag… BLÄ vad ont jag har!

  5. Karolina skriver:

    Jag förstår din frustration. Men jag förstår också glädjen i att tillbringa tid med Ella. Och sonens trötthet… Vad han älskar sin mamma 😀

    • Katrin skriver:

      Hm… Älskar han sin mamma? Jag vet inte det jag, det är mest sura miner och gnäll på mig så jag känner mig inte direkt uppskattad.Jag hoppas att han växer till sig!Ha det gott! /Katrin

  6. Barbro skriver:

    Låter som om DU borde vara mera trött än HAN!

Kommentera

