Jag ÄR nog en tjejfotograf innerst inne… /Katrin

Det är bara att konstatera. Efter Rumänienfotona (se här) har jag ju nu varit i Grekland och fotat. Nu när jag tittar så är där flera foton på tjejer. Jag tycker att vissa av fotona blev riktigt fina! Är jag inte en etablerad tjejfotograf nu?

Den här tjejen såg riktigt glad ut när hon såg att jag fotade henne!

Den här bilden är jag extra nöjd med!

Så ska jag väl visa att jag kan fota karlar också…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Jag ÄR nog en tjejfotograf innerst inne… /Katrin

  1. Annika skriver:

    Det är ju bra att du har en reservutväg om du skulle tröttna på ditt nuvarande jobb 🙂 Sol och strand kan du ju få som tjejfotograf också. Fast det är roligare att titta på killar…Annika

    • Katrin skriver:

      BloggerisvarI fjol, på den där konferensen jag var på som gick på ett kryssningsfartyg… I Medelhavet i en vecka… Där var det FAST bordsplacering. Samma bord för 4 personer i en vecka. Jag och min man fick sitta med 2 killar från Umeå som var i 25-års åldern. Det var riktigt roligt för efter en vecka kände vi dem riktigt bra. Trots det var vi överens med dem att det hade varit roligt med byten, kanske varannan dag.Golftidning… Mja jag skulle kunna pröva bara för ”utbildningens” skull. Men HU så jobbigt!Ha det gott! /Katrin

  2. Imse Vimse skriver:

    Du skulle lätt få jobb på Fib Aktuellt. Finns den tidningen kvar förresten? Förmodligen tillhör den forntiden.

    • Katrin skriver:

      Tragiskt!Man bör aldrig ”ångra sig” utan acceptera att man gjort som man gjort. Sen kan man försöka ändra på hur man lever resten av sitt liv.Fib Aktuellt? Hm, det vore kanske något. Att få fota fina tjejer hela dagarna och inte sitta här framför datornn och försöka fila på en föreläsning som jag nu gör.Drömmande…Ha det gott! /Katrin

  3. Rosa skriver:

    Ha ha va´ rolig du är. Den sista bilden slog allt. Tackar det ödmjukaste för gratulationerna. Jag blir alltid tagen för yngre. Beror nog på min litenhet och håret.

    • Katrin skriver:

      Rosas BAK -maskin är finfin. Men hur knådar den degen om det bara blir en bunke att diska. har den inga ”degkrokar” eller nåt annat för att mekaniskt bearbeta degen?Jo, den sista bilden är bara så fin. Han var vacker han!Jag blir också alltid tagen för yngre. Jag är ju rundare än du och har inga rynkor alls. Det spelar nog stor roll. Mellan 27 och 32 brukar det gissas… Ganska kul att då vara 48 år och farmor!;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Barbamama skriver:

    Wow, den sista bilden var ju bara wow ;-)men jag gillar även bild nr 2 och 4. Vet de om att du fotar? Jag önskar att jag skulle våga fota mer människor. Men det tar lite emot, det kanske är något jag ska träna på nästa gång jag reser 🙂

    • Katrin skriver:

      Jag är ju ett levande bevis på att livet inte går i spikraka banor. krokigare vägval får man nog leta efter. Nu är jag ju forskare men funderar lite på att bli keramiker alt. fotograf…;o)Allt går bara viljan finns. Och jag tror att du och din karl blir lyckliga ägare av ert lilla cafe/butik inom en inte allt för lång framtid. Det är ju din hälsa, ert välbefinnande som är viktigast.Om mina fotoobjekt vet om att jag fotar dem? Jo, flera tittar på intresserat när jag viftar på kameran. Av just de jag visar här i min blogg är det bara hon som ligger och skvalpar i vattenbrynet som såg mig och hon såg glad ut åt uppmärksamheten. Resten tog jag utan att de märkte något. Jag är genuint intresserad av hur människor beter sig och gör och sitter väldigt ofta och bara tittar på människor. Eftersom jag har ett zoomobjektiv kan jag ibland vara en bra bit ifrån. Som han på sista bilden. han var säkert 50 meter eller längre bort. Jag låg på min solsäng och fotade i godan ro utan att han märkte något.Så, ut och fota folk du också! Man blir förvånad ibland över vilka karaktärer som fastnar på bild!Ha det gott! /Katrin

  5. Madonnan skriver:

    Vilken talang du har…och avslutar med en biff :)Kopia min blogg:*S*…Jag har alltid varit blond, förutom ett par månader i brunt, när jag inte trivdes alls. Trodde du jag var brunett? Och INTE håller jag på att bli vithårig…nej då. Kram:)

    • Katrin skriver:

      osor och lavendel! Mina favoritblommor!! Är det din egen rabatt?Jag var ute innan 07 i morse och vattnade mina krukor med bönor på verandan som jag såg stod o slokade. Jag gick ut på träät BARFOTA! Uj, vilka isbitar till fötter jag fick. Är det frostvarning?Jo, jag har för mig att du är mellanbrun som jag… Där fick jag!Ha det gott! /Katrin

  6. Ursula skriver:

    Hej Katrin, och tack för kommentaren hos mig, om AB-bloggen! Ja, ibland kan man ju känna sig aningen paranoid och undra om AB censurerar… 😉 I förrgår fick jag plötsligt upp en NY variant av felmeddelande: ”File not found” – det klassiska Error 404-meddelandet… Då tänkte jag, under några sekunder och på ren skånska ”Va?!? Har AB stängt av mej för att jag manat till uppror? Kan di va’ SÅ j-vlia?” Sedan fick jag samma meddelande när jag gick till en annan blogg, och 3-4 till… Då slutade jag att känna mig Utvald… 🙂 Jag har f ö ett mycket roligare Error 404 på min nya blogg, http://www.hemligheter.nu! 😉 Och i förrgår startade jag den nya avdelningen Hjärtats Hemligheter, med en första Q & A i hjärtefrågor… 😀 Sist, men borde stått först: Välkommen tillbaka, Katrin, till Sverige och till bloggen! Fina bilder, och snygg karl, särskilt näsan! (Jag MENAR det! Jag är näs-fixerad…)Och stort GRATTIS till forskningspengarna! Du får köpa nya krukväxter för en liten, liten, LITEN del av dem! 😉

    • Katrin skriver:

      Jag gillar också karlar med näsor som man kan se och ta på. Jag vet inte varför, men har de små liven små näsor är de ingen man för mig!Ha det gott! /Katrin

  7. Magnus skriver:

    Ha ha…Jahopp där kom dom!Fast det är väldigt fina bilder!eh.. faktiskt.Ha ha.Hej! Ha det kalas!-> Mangan.

  8. Odishon skriver:

    Najs bilder. Schyssta beskärninga faktiskt. Okej.. inga tits eller asses men den näst sista är bra!

    • Katrin skriver:

      Det luriga är att jag inte har beskurit några av fotona alls. Det är orginalfotografierna (utan beskärningar eller ändringar) som jag visar.

  9. Treo Citrus skriver:

    Helt ok. Särskilt tjejen i förgrunden på bild 1 blev läcker… :PFinns det inte killfotografer och varför i så fall? Kanske det blir min nästa karriär i så fall… tjejfotograf verkar vara tristare 😉

    • Katrin skriver:

      Killfotograf blir jag lika gärna!Bloggerisvar;Men även kvinnor kan ha vältränade kroppshyddor! Jag har sett gamla kvinnor på Madeira, som traskat upp och ned för branterna till sina odlingar i hela sitt liv. Musklerna i de kvinnobenen var riktigt stora och välutvecklade. Du kallar det ”genuin maskulin muskelbyggnad” och jag undrar då hur ser ”genuin feminin muskelbyggnad” ut?Jag tror att det är våra lata liv nuförtiden som gör att många tror att kvinnor inte har synliga muskler. Men det tror jag är fel. En vältränad kvinna, om hon så har fått sin träning via idrott eller via sitt arbete som bonde, har massor av muskler.Ha det gott! /Katrin

  10. Miss Nolia skriver:

    Bingo kan slänga sig i väggen! fina bilder och man blir inte alls sugen på sol och bad 🙂

  11. Odishon skriver:

    De är beskurna av dig.. som fotograf :DNågra av flickbilderna är av väldigt hög klass! Duktig du!!!

  12. Ursula skriver:

    Har du inga fler foton på den härlige Näs-mannen…? 😉 Tack för kommentaren på min AB-blogg, Katrin, och stort TACK för kommentaren på http://www.hemligheter.nu! (Har svarat på hemligheter-bloggen.) Det är ödsligt att blogga helt på egen hand, besökare har svårt att hitta dit utan funktionen med Tummar och Favoriter. Jag kan inte lämna AB-bloggen och den härliga gemenskap som finns här, så Ad Lib kommer jag att ha kvar! Men det är svårt att få tiden att räcka till… Ha det gott, Katrin, vi ses! Väntar på ditt nästa inlägg! 🙂

  13. Imse Vimse skriver:

    Tack för BH-tipset jag fick av dig för några veckor sedan. Har provat nu och den funkar jättebra. Gör verkligen skillnad. Sen har ju också min svullna mage minskat, efter allt elände med blödningar och operation. Så nu känns det bättre. Ska köpa en sån BH till och slänga mina gamla.Kram

    • Katrin skriver:

      Det här med bygel BH… Jo, visst gör det skillnad! Ganska häpnadsväckande att ”tanter” som vi kan klara sig utan…;o)Köp du fler än en och släng alla gamla! Själv köpte jag min första för några år sedan och väljer ingen annan sort nu.Ha det gott! /Katrin

  14. ilse-marie skriver:

    Tjusiga bilder – både på tjejerna och killen 😉 Men jag undrar vad de skulle säga om de fick se sig själva på din blogg 😉 / hoppas du får en fin helg , kram

    • Katrin skriver:

      Jag hoppas att de jag fotograferat skulle bli glada över att vara förevigade på min blogg. jag har ju inte precis visat dem från deras fula sida… Själv skulle jag bli överlycklig om jag platsade i det sällskapet.Bloggerisvar; Jag och Ove (på ABs blogg) hade en diskussion om det här att välja ”förskönande” ord om vissa företeelser. Vi diskuterade ordet ”friskola”… Sådana skolor är ju ofta allt annat än fria och namnet är direkt felaktigt men ändå valt för att ge en positiv bild av skolformen.Nu har ”fundersam” en annan taktik, att välja ord som förringar/nedvärderar det han/hon skriver om. Han/hon skriver… ”Lagen om AnställningsSlöhet bör försvinna”. Att översätta LAS till det han / hon skriver är ett led i den taktiken. Att välja ett ord som man lätt kommer ihåg och helt plötsligt kallar alla LAS för det fundersam vill.Lagen om anställningstrygghet är numera ett skällsord och i praktiken har lagen redan försvunnit. Säg den arbetsgivare som bryr sig? Jag har erfarenheter från flera fall där arbetsgivaren LÄTT slingrat sig ur det LAS egentligen innebär.Av denna anledning (att ord har positiva/negativa innebörder) VÄGRAR jag konsekvent att kalla borgarna för något annat än borgarna. De ÄR borgerliga. Tråkiga, konservativa bakåtsträvare hela bunten. Det där ordet på A******** som de så gärna kallar sig själva numera ska INTE användas. Det ger associationer till vänner, sådana som arbetar tillsammans. De allierade under 2a världskriget. Och sådana är verkligen inte borgarna!Ha det gott! /Katrin

  15. Pillan V skriver:

    Jättefina bilder!! Vad duktig du är…Kram

    • Katrin skriver:

      Tack!Bloggerisvar… Jag tror du menar östrogen (Estrogen på engelska) och inte oxytocinSe länken…http://sv.wikipedia.o…Jo, jag pratar och vill reda ut och min Sir Vääs svarar ”bra” eller ”OK” eller andra enstaka ord när jag frågar om saker…Ska bli intressant att läsa vad du tycker om boken! /Katrin

  16. Magnus skriver:

    Ha en trevlig helg Katrin!-> Mangan.

  17. Magnus skriver:

    Ha en trevlig helg Katrin!-> Mangan.

Kommentera

