Idag har jag undervisat, med kaos i hjärnan /Katrin

Jag reser ju inte bara på mitt jobb som forskare… Jag undervisar också. I morse hade jag glömt vilken tid jag skulle ha studenterna och ringde därför till avdelningen strax innan klockan 8 för att kolla kursens schema.  (Jag hade i alla fall INTE glömt att jag SKULLE undervisa idag, bara NÄR…)

Jo, svarade Henke lugnt… du ska ha dem på datorlab klockan 08.30.



Och jag som var ensam hemma och hade mitt lilla barnbarn över natten. Det blev till att klä på Ella snabbt, mig själv ännu snabbare och flänga iväg till Ellas lilla mamma för att lämna min lilla going. Sen till Universitetet, parkera bilen, springa upp till avdelningen och hämta pappren med uppgifterna på, och sen ned till datorstugan.

PRICK 08.30 var jag inom dörren, alla studenterna satt vid varsin dator, jag drog ett djupt andetag och startade lugnt med att repetera det viktigaste jag sagt på föreläsningen jag höll i måndags.

Ibland är det skönt att inte studenterna kan läsa mina tankar. De var nog lagom KAOS-artade…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Idag har jag undervisat, med kaos i hjärnan /Katrin

  1. Bara jag skriver:

    Du fick mig en rivstasrt på dagen. Hoppas resten av dagen varit lite lugnare.

    • Katrin skriver:

      Jäpp, nu sitter jag och läser mina studenters inlämningsuppgifter.Ibland riktiga pärlor, ibland lite grodliknande…;o)Omväxling förnöjer!Ha det gott! /Katrin

  2. Pillan V skriver:

    Br jobbat, det är krut i dig!!Hoppas att det lugnat ner sig lite!!Kram

  3. Vendettanbettan skriver:

    Äh, forskare ska väl vara lite förvirrade?Du vet professorstuk!Ang word så duger den gamla versionen gott åt mig, jag som är låginkomsttagare.*fniss*Kram på dig mitt lilla Katrinplommon!

  4. Madonnan skriver:

    Jag är säker på att du är så duktig 🙂

  5. Elisabeth skriver:

    ”just in time” är väl ordet??

  6. Gift i Göteborg skriver:

    Visst är det gott att inte folk kan läsa ens tankar. Det tackar jag min lyckliga stjärna för :-DJag är säker på att du gjorde ett bra jobb.

    • Katrin skriver:

      Självklert gjorde jag det…;o)Bloggerisvar;Kissemissar brukar vara bra på att säga ifrån när de har ont. Om din kisse bara spinner kan du vara ganska säker på att hon inte ens behöver mer smärtstillande. kanske en till natten…;o)Det här med ditt jobbsökeri… Du är då bara FÖR duktig! Vem vill ha en osnuten 23 -åring med nervösa besvär, driven till vansinnets brant av alla krav och stressad av alla kurser. När de kan få dig?Jag VET att du kommer att hitta drömjobbet. Som kanske inte är så drömjobbigt i början men som du med ditt driv, din kreativitet och din strukturerade läggning snabbt kommer att göra om till DITT.Kör hårt tjejen! Jag håller alla tummar!!Ha det gott! /Katrin

  7. uno skriver:

    Well done. man ska alltid verka som om man hade total koll.. Kram

  8. Imse Vimse skriver:

    Tack för din fina kommentar! =)

  9. Marina skriver:

    Tala om att hålla masken!!Jag är otroligt glad för att ingen kan titta in bakom mitt pannben… Otroligt rörigt och ostädat ibland:-)

  10. Rosa skriver:

    Jisses säger jag. Blir matt vid bara tanken på att ha en bebies hos mig en sådan morgon. Sedan en klass som VÄNTAR. Iiiiiiii

Kommentera

