Japanresenären har rapporterat /Katrin

Vår son Magnus har ju rest till Japan på en 6-månaders lång resa (se mitt förra inlägg). Där ska han göra sitt examensarbete på ett Japanskt tekniskt företag. Ett företag som utvecklar allt inom IT och telekommunikation.

Jag var in på deras hemsida idag (se här) och blev lite skraj!

Finns det någon som tycker den sidan är vacker?

Lättläst??

Nåväl… jag har skickat mail till sonen och sagt att han ska hälsa den som gör sidan att hans mamma tycker den är ful!

Sonen har haft en fin dag, alla 10 på hans avdelning är snälla och hjälpsamma. De har stökiga bänkar. Om min som kommenterar det så är bänkarna helt osynliga och år av ”äckel” belamrar dem…

Ute hade han i alla fall ätit lunchen, och bara ca 15 minuters promenad har han till jobbet från där han bor. Jippi säger jag. Här i Sverige kanske han hade 5 minuter så det blir en stadig ökning av motionen i alla fall. Att han bor mitt i centrum med massor av hus, människor och bilar runt sig har han också rapporterat. Han trodde han skulle bo ”på landet”…
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Japanresenären har rapporterat /Katrin

  1. Aylala skriver:

    Vacker är väl sidan inte men lättmanövrerad och lättläst. Tror kanske inte den är menad att vara just vacker 😉 Vad tycker du är fel med den? Hoppas sonen har det riktigt bra i Japan. Ett mycket fascinerande land!

    • Katrin skriver:

      Men, vad var det på den som INTE var snett, fult, knepig font, och allmänt ”vagt”? Det gick ju knappt att läsa det som stod. Var det en utdragen ”Times” eller som de använt?När alla rader har olika textindrag och storlek DÅ tycker jag det är svårt att orientera sig. Sen att bilden längst UPP på sidan var fin är en annan historia… Texten var det INTE enligt mig.Ha det gott! /Katrin

  2. Aylala skriver:

    Vad konstigt. Här ser det faktiskt helt okej ut. Inte den snyggaste sidan jag sett men defintivt inte den värsta och då ser jag rätt många, rätt ofta i mitt jobb. 😀 Texten är mycket mer lättläst än din här t.ex.

    • Katrin skriver:

      Fula hemsidan har jag skrivit om igen. Den blev nämligen inte ful när jag gjorde om den till en bild. Se mitt senaste inlägg.KNEPIGT!Ha det gott! /Katrin

  3. Gunnar skriver:

    Hej Jag instämmer i att sidan inte är nån höjdare.Antagligen gjord av nån tekniker som inte har nån känsla för design.:)

    • Katrin skriver:

      Precis! Jag kan med möda skrapa ihop en författares hela produktion. Och sen läsa alla bösker i en följd. Bara för att som du skriver, få följa även författarens utveckling och böckernas liv…När författaren är Elisabeth Moon, Louis McMaster Bujold eller Raymond E Feist som är de tre författare jag samlat på det senaste året, så kan det ibland vara lite frustrerande. Och ta TID innan man kan sätta tänderna i den första boken.Med Robin Hobb däremot lyckades jag börja i ”fel ända” och det var inte så roligt att upptäcka mitt inne i den bok som visade sig vara nummer 6…;o)Ha det gott! /KatrinPS Jo, jag tror också att hemsidesskaparen är en designbefriad tekniker…

  4. Barbro skriver:

    Jag tycker inte att sidan är svårläst, men den är defintivt INTE snygg!

    • Katrin skriver:

      Har du funderat på glutenintolerans?Min pappa hade i många år besvär med blåsor i munnen, precis som det du beskriver, och han blev helt besvärsfri efter att han konstaterats vara gluten allergiker och slutade äta vetemjöl.Du kan ju be att få ta ett prov nästa gång du är hos läkare.Den där hemsidan jag klagar på… Det är lite knepigt för flera har kommenterat att de inte har problem med den. Då tänkte jag att jag ska spara den (mha knappen Prt Sc), klistra in i power-point och så spara som en bild. DÅ är texten helt plötsligt en annan, mycket mera lättläst! HUR kan det bli på detta viset?Det måste jag nog fråga i ett inlägg…Ha det gott! /Katrin

  5. Marcus skriver:

    bloggerisvar: Tack så mkt för dina råd! Vi har mailbombat läraren idag, får se vad som händer (eller inte) 🙂 hmm, diplomatiskt uttryckt kan jag säga den var avskalad. Men tråkig!! 🙂 Fast kul han trivs iaf :)Ha en fin kväll!mvh Marcus

    • Katrin skriver:

      Dallas och Romeo/Julia är inte ett dugg lika annat i den lite ”stötiga” rytmen…Ja vad i HELA friden blir man? Och VAD gör en BIOLOG?Fan vet!Jag hoppas ni rätar ut er projektplan… och du BEHÖVER inte vara diplomatisk när jag vill ha stöd för mina åsikter! Speciellt när det rör en FUL hemsida! I JAPAN!!;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentera

