Den där hemsidan jag klagar på… /Katrin

För några inlägg sedan klagade jag på en hemsida som jag uppfattar som svårläst. Eftersom det är hos ett Telekommunikation/Internet företag, där storsonen ska jobba, i 6 månader, ett av Japans största, tyckte jag det var en anmärkningsvärd ful och svårläst sida…
(se här).

Det är lite knepigt bara! Flera har kommenterat att de inte har problem med den.

Då tänkte jag att jag ska spara den (knappen Prt Sc), klistra in i power-point och så spara som en bild och visa hur FUL och SVÅRLÄST texten verkligen ÄR…

Men när jag gör så… DÅ är texten helt plötsligt en annan, mycket mera lättläst! HUR kan det bli på detta viset?

Såhär ser texten ut efter att ha passerat Power-Point. Så ser den INTE ut i ”orginal” på min skärm. För där är texten otydlig, sned, smal, ”darrig” mm. Hur kan detta komma sig? Någon som har en fundering??


 KDDIs hemsida som den alltså INTE ser ut i orginal på min skärm, där den är riktigt otydlig…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Den där hemsidan jag klagar på… /Katrin

  1. Gunnar skriver:

    HejNja jag vet inte.Men det har hänt mig nåt liknande när jag började med min hemsida.Jag tyckte att jag hade en snygg bakgrund o förstod inte varför en del klagade.När jag sen var på biblan så var bakgrunden plötligt jättemörk.:)

    • Katrin skriver:

      Precis det jag började fundera på. Har jag någon liten inställning i min dator som gör att …Ja vad nu en inställning kan göra?

  2. Imse Vimse skriver:

    Svar: Jag har testat alla färger. Gul passar mig bäst.

  3. Marcus skriver:

    vad bra de inte är lika, så slipper jag fundera på det! 😉 Antingen sitter man på sitt labb och härjar eller pratar med TV i nån avlägsen sjö om grodor eller så går man och ”naturvårdar” skogen, förstås ;o) Tack, vi har kommit långt idag, läraren sade citat ”ser inte illa ut alls” i ett mail så vi får se om det är bra nog, imorgon ska han komma till skolan och då hoppas vi få alla hans anmärkningar så vi får klart tjosset (nu har vi skrotat vegetationsdelen och tänker ”bara” inventera insekter!) 🙂 hehe, okej då, då är det en hiskeligt ful sida! :P…eller ska jag säga nåt annat nu?? *S*Framsidan var hur som haver väldigt diskret och inte lika flashig som många andra företagssidor, men kanske mer funktionsduglig så, man får kanske inte hela kakan, äsch vad vet jag, är ingen datasnubbe hihi :)Ha en fin kväll!

  4. Om jag tar Print screen och klistrar in i PowerPoint ser bilden ut exakt som på skärmen. Däremot och jag markerar texten och klistrar in den får den ett annat typsnitt vilket troligtvis beror på att de på hemsidan använder ett typsnitt som jag inte har installerat. När jag tittar på hemsidan kan jag ju se vad som står men viss text är ju svårläst, dåligt val av typsnitt!

Kommentera

