Svaret på en fråga hos Uno om demonstrationer mot borgarnas politik /Katrin

Hos Uno (han med den läsvärda och tankeväckande bloggen ”Tänk Om”) såg jag i en kommentar en fråga om en eventuell demonstration mot den borgeliga regeringens politik. Om VAR och NÄR en sådan demonstration skulle genomföras.

Jag har hittat information om att ”18 September alliansen” ska ut och demonstrera. Se här!

Demonstrationen ska vara klockan 18.00 den 18 September och utgå från Sergels Torg i Stockholm. Men även i Luleå, Umeå och Göteborg planeras demonstrationer.



På hemsidan står det…
I Septemberalliansen ingår hittills ett 40-tal organisationer, nätverk och aktiva i fackföreningar, miljöorganisationer och politiska vänsterorganisationer, tillsammans med kampanjgrupper mot till exempel utförsäljning av allmännyttan och nedläggning av skolor, samt kvinno-, asyl- och invandrargrupper.

Det Fackliga uppropet lyder…

Stoppa regeringens attacker – Arbetarrörelsen har styrkan

Arbetarrörelsen kan inte stillatigande se på medan den borgerliga alliansen genomför ett systemskifte som leder till ökade klassklyftor.
Vi kan inte vänta till nästa val med att ta strid mot attackerna på arbetslösa och sjuka, mot åtgärder som undergräver kollektivavtal och arbetsrätt, mot skattesänkningar för de rika och mot utförsäljningen av våra gemensamma tillgångar.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Svaret på en fråga hos Uno om demonstrationer mot borgarnas politik /Katrin

  1. Pillan V skriver:

    Vill bara önska dig en härlig fredag Katrin!Kram Pillan

    • Katrin skriver:

      Ja MIG känner du ju…Det ÄRju lite piinsamt att missa att ens son fyller 20 år, jag medger det gärna. Jag är nog senil också förutom att jag har gamla barn…Ha det RIKTIGT gott i helgen! /KatrinPS Din rygg… själv har jag ju en kronisk skada och blev hjälpt ganska mycket dessutom av en smärtkurs jag gick. Vill du ha en länk så postar jag den till din e-mail. Lite hemligt så där eftersom man kan se mitt namn…;o)

  2. Madonnan skriver:

    Tittar bara in och önskar dig en riktigt fin helg. Alldeles för trött för att tänka känner jag…Kram! 🙂

    • Katrin skriver:

      2000 inlägg? Om jag inte blandar ihop dig med någon annan började vi väl blogga ungefär samtidigt? typ 23 april 2006?Jag har ”bara” något på 460 inlägg och då blir det ca ett om dagen. hur HINER du?? Du måste ju ha ca 5 inlägg per dag??UJ! Vad du är DUKTIG!Jag såg att du blev bloggillustrerad hos Margareth! Superfint!! Det gladde väl dig trots hösttröttheten?Ha det gott! /Katrin

  3. Ove skriver:

    Då ses vi i Stockholm! Jag tänker stå där och se röd och arg ut och troligen hänger dottern med.

  4. Rosa skriver:

    Ja jag håller ju med er.

    • Katrin skriver:

      Hm… denna tvättstuga. Vilket märkligt beteende av kvinnan!Jag har faktiskt tagit ut tvätt ur ett torkskåp OCH ur en klar tvättmaskin en gång. Naturligtvis blandade jag inte högarna, det halvtorra (inte färdigtorkade) la jag på en bänk och det blöta (färdigtvättade) i en korg. Det VAR min tvätt-tid. Men kvinnan jag ”misshandlade” ansåg inte det och ville inte komma och titta på tvättschemat. Hennes tid var dagen därpå men det fick jag inte henne att inse, hon bara SKREK fula ord till mig… Jag kände mig som en BUSE trots att det var hon som gjort fel och jag bara MÅSTE tvätta!Ganska skönt med egen villa…Ha det gott! /Katrin

  5. Ise skriver:

    DET här vill jag verkligen gå med på…. hoppas jag kan ta mig råd att ta mig till Stockholm bara. =/

  6. Cikoria . skriver:

    det demonstrerades även i denna lilla stad. plakat med budskapet som framfördes, det gällde den fackliga rörelsen….ha en bra dag

Kommentera

