Ove vill ha KÖNSNEUTRALA bilder … ;o) Katrin

Det var värst… Ove är en hejare till vettig karl så det är väl bäst att jag gör som han säger då. Hunkarna i Kroatien … Mja, de lyste kanske med sin frånvaro. Jag såg dock en KARL (se nedan) som höll på att försöka bända bort ett armeringsjärn som stack upp ur vattnet. Vad som sen skedde med den osyndlig ”stumpen” som borde blivit kvar i sanden förtäljer inte historien…

Det var väl en bra bild att börja med?

Sen såg jag ju en kille som fiskade…

… med sin pappa



och så alla som låg och solade på sina båtdäck.

Den finaste av dem alla var dock mamma, den helt nyblivna 70-åringen!

Hon gillar att bada hon! Hennes badkrukor till döttrar då? Icke sa Nicke! Storasyrran var ute i vattnet sista dagen i någon minut bara för sakens skull men jag och lillasyrran gick som vattenrädda katter och drog noga våra morrhår bort ur närheten till vatten…

Och BRUN blev 70-åringen också!

Jag kan inte påstå att jag är duktig på det här med könsneutral, men HÄR har vi en bra sådan bild! Man kan knappt ens ana att det är min lillasyster och mamma (numera även kallad 70-åringen) som går där på kullen…

och vad kan vara mer oskyldigt än en solbadande lillasyster med strategiskt placerad ryggsäck?

Fast Nu trillar min lilla peng ned… Det är ju naturligtvis fiskebåtar i soluppgången (kl 06.20 på morgonen när bara JAG och fiskaren är uppe) som Ove menar.

Det var FINT då!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Ove vill ha KÖNSNEUTRALA bilder … ;o) Katrin

  1. Rosa skriver:

    Så kul att se bilderna. Saknar dig dock *L*.

  2. Ove skriver:

    Jag är väldigt nöjd!Fast när du inledde med den nästan osynliga stumpen som borde blivit kvar i sanden vågade jag nästan inte läsa vidare…

    • Katrin skriver:

      Så bra att du blev nöjd. ”Allt för Ove är min devis!;o)Jo det där armeringsjärnstumpen som blev kvar tänker jag fortfarande med rysningar på. Brrr!Bloggkommentar; Jag har ju haft skygglappar på mig de senaste månaderna för att jag dels inte ”orkat med” allt elände i nyheterna och dels mår direkt illa av att höra allt elände som borgarbrackorna ställer till med. Så jag kan inte uttala mig om Odell…Men, utförsäljningen av mina och alla andra Svenskars gemensamma tillgångar! Jag AVSKYR det! det vi gemensamt behöver ska vara i allas vår ägo och inte reas ut till kapitalisterna. Ha det gott! /Katrin

  3. Barbro skriver:

    Fint var det!

    • Katrin skriver:

      Nu har jag läst alla dina inlägg som du skrivit medan jag varit borta. Jag kan bara säga OJ vad du har skrivit mycket, intressant, insiktsfullt och BRA!Var det inte du som skrev att du saknade inspiration härom månaden. Av detta märks då rakt inget idag.Finfina foton också, de på svamparna speciellt. kryptogamer har alltid varit mina favoriter bland växterna.Ha det gott i helgen! /Katrin

  4. ZOL skriver:

    Glömde fråga varför ni inte badar- du och syrrorna? För det var väl tillräckligt varmt i vattnet?

    • Katrin skriver:

      Badandet… Iskallt vatten (16-18 grader) och blåst betyder i min ordlista inget bad. Att däremot knata runt i medeltida städer och i en nationalpark med vidunderliga vattenfall går bra. Badande i hav är en lyx och den varan fick jag och min Sir Vääs njuta av när vi var i Grekland för någon månad sen. Där var vattnet ca 25-28 grader och stilla. Sidenmjukt, smekande…I Kroatien sista veckan i September var det dock en STOR ”inget badande” skylt i min badkrukehjärna!;o)Ha det gott! /Katrin

  5. Magnus skriver:

    Ha, ha..Ja, det där var godkänt Katrin!kikar in lite snabbt.Ha en jättego helg!-> Mangan.

  6. Ove skriver:

    Nu är jag ännu lugnare. Trodde du siktat andra stumpar i sanden med tanke på dina visuella ambitioner.

  7. uno skriver:

    Katrin – Smilla VILL ha flärp. Hör till min personlighet, mjauar hon ivrigt. Fina bilder, könsneutrala. Kram

    • Katrin skriver:

      Du Uno… Jag tror att du missar några nyanser i mjauandet! Jag hör TYDLIGT att Smilla mjauar ”den här armade flärpen… att inte husse kan ta en sax och klipa av den BUMS”. Och jag är KÄND för att kunna uttyda den svåraste av kattdialekter. till och med katter med grava talfel kan jag tolka för!!!!!KattutttydarKattrin kallas jag för ibland (skruvar självmedvetet ock lite generat på mig…).Könsneutralt! Tycker du verkligen det? Jag FÖRSÖKTE verkligen göra Ove till lags! men var lite orolig att syrran i skuggan med ryggan skulle stjälpa allt.Ha det gott! /Katrin

  8. Madonnan skriver:

    *S*Vilka härliga bilder, gillade speciellt första och sista…Det verkar som du kan det där med att njuta!Kram:)

  9. Ove skriver:

    …eller tänk om det var stumpan i sanden, dvs du själv som tagit ett järn och kände dig lite rostig nästa dag…

Kommentera

