Det är bråttom nu… ;O/ Katrin

Ibland har jag det lite för snärjigt. Som idag… Jag ska iväg på en konferens i Turkiet hela nästa vecka. Ja, jag vet att jag precis varit i Kroatien, i Grekland och i Rumänien men jag ÄR ju nu en ovanligt priviligierad kvinna.

Innan jag kan komma iväg måste jag göra 2 riktigt viktiga och tunga saker.

En har med analyserandet av data och skrivandet av en artikel att göra och trot om ni vill men jag har precis tryckt på ”skicka-knappen” och fått iväg alltihopa. Analyser, grafer, figurtexter, manuskriptet (ca 20 sidor) mm mm och kan nu inte göra annat än att vänta på de andra författarnas arbete.

SKÖNT!

Den andra viktiga arbetsuppgiften går ut på att jag ska läsa ett manuskript och sen ”låtsas vara en opponent på den artikeln som om det vore en disputation”. Så gör vi alltid innan en här på avdelningen disputerar och imorgon är det dax för fördisputationen här på avdelningen. Sen, nästa fredag är det dax för den riktiga…

Provdisputationen går till som en helt vanlig disputation bara det att det är vi andra som ska stå för granskningen. Törs jag säga att jag ännu inte hunnit läsa det manus som jag ska kritisera? I 2 veckor (sen jag kom hem från kroatien) har jag bara hunnit med den första och största uppgiften.


Eftersom jag börjat en keramikkurs, som går på Onsdagskvällarna så ser jag INTE fram emot natten… tänk på mig då när jag med blödande ögon försöker finna något intelligent att kommentera…

Vi är i alla fall rörande överens om att vi här på avdelningen gemensamt kan vara MYCKET svårare än vad sen den riktiga opponenten kan vara.

Det är SKÖNT att det är på det viset!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är bråttom nu… ;O/ Katrin

  1. Rosa skriver:

    Du hann före mig även om jag hann tänka nästan klart att ska hon ut och resa IGEN. Ja du är en priviligerad kvinna på många sätt!

    • Katrin skriver:

      Ja de är duktiga småkickorna på att hitta kalla kläder. Vår dotter som ju bor hemma nu, i väntan på att åka och bosätta sig i Australien, fryser jämt. Men säger jag, ta på dig en tjock tröja och en bylsigare jacka…Du kan ana vad svaret blir. Skinntajt är modet så skinntajt är hennes kläder. Sen har hon den egenskapen att hon TROR att hon inte bryr sig om modet…Ha! Säger jag.Gulligt av din dotter att klappa sin lillebror. Innerst inne tror jag nog att han uppskattar henne.Bloggerisvar; jag tror att jag är priviligierad på en sådan massa olika sätt att det snudd på är äckligt. Men santidigt så VET jag att jag är priviligierad och njuter varje sekund av mitt härliga liv. Vissa delar är naturligtvis inte lika roliga, men totalt sett är jag en mycket lycklig kvinna. jag önskar att fler blev nöjda och inser hur bra de har det. Jag TROR att lite av min självinsikt kom under året jag bodde i Marseille (1982-1983) då min man var doktorand, då jag hade Magnus som 1.5 åring, då jag väntade och fick Anna, då min lillasyster bodde hos oss som Au-pair och då vi levde på ca 800 kr i månaden efter hyran var betald… Det året var en riktig ögon-öppnare! Vi har det riktigt, riktigt bra i Sverige!;o)Sen att jag åker på alla dessa resor nu i år. Det har aldrig hänt tidigare och att alla rasar över mig nu… Ja undrens tid ÄR ännu inte förbi!;o)Ha det gott! /Katrin

  2. Kvack skriver:

    Lycka till med allt och ha en trevlig resa…igen!! *lite avis* Har du alltid en väska packad…som en förlossningsväska? Ifall det blir en ny resa?

    • Katrin skriver:

      Uj, vad roligt! Jag skrattar riktigt högt, mina arbetskompisar undrar nog vad det är jag håller på med…Bloggerisvar; En packad väska? Hm, det vore något… Men det har ju ändå gått 2 veckor mellan Kroatiemresan och Turkietresan nu så jag tror att jag klarar av att packa upp och sen i igen. När jag sen ska till Italien… om bara 2-3 veckor (inte helt bestämt) och sen direkt ska till Indien… Ja DÅ kanske!;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentera

